
VW Golf IV Variant vikalista
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
luultavasti liittyy, alipaineletku jostainpäin irti. seuraile vaikka jarrutehostimelta lähtien kaikki letkut läpi, jos jostain vuotaa niin ei ahdotkaan nouse ym... 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
itte joutuu kaiken tekee...
sieltähän se murheenkryyni löytyi, tehostajalta 10cm peräänpäin, sellanen pieni punosletku irti jostain valkosesta palikasta...
nyt toimii taas niinku nyt 250 000 ajettu vaan voi... eli täydellisesti!
kiitos ja kumarrus!
tule kotkaan meripäivillä ni tarjoon kolme tuoppia olutta!

sieltähän se murheenkryyni löytyi, tehostajalta 10cm peräänpäin, sellanen pieni punosletku irti jostain valkosesta palikasta...
nyt toimii taas niinku nyt 250 000 ajettu vaan voi... eli täydellisesti!

kiitos ja kumarrus!
tule kotkaan meripäivillä ni tarjoon kolme tuoppia olutta!
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tarvii tosissaan miettiä tota tarjousta
koska ne on ? 


Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu DJDH voi tuurata mua jos en pääse paikalle 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Maanantaina 30.3 ostin 2003 vm 1.6 IV-koppaisen Golffin. Mittarissa 119tkm. Ja vikaa on jo löytynyt...Laturi hajosi eilen, toisesta avaimesta oli lähetin sökönä, jarrut alkoi laahaamaan/vinkumaan takana...No onhan tuolla ehtinyt jo 300km itsekin ajaa...Ensimmäinen Volkkari mitä ikinä on ja jos tätä menoa jatkuu niin myös viimeinen =)
Kannattaako tuota yhden perusteella alkaa paskaläjäksi yleistämään?Tiny wrote:Maanantaina 30.3 ostin 2003 vm 1.6 IV-koppaisen Golffin. Mittarissa 119tkm. Ja vikaa on jo löytynyt...Laturi hajosi eilen, toisesta avaimesta oli lähetin sökönä, jarrut alkoi laahaamaan/vinkumaan takana...No onhan tuolla ehtinyt jo 300km itsekin ajaa...Ensimmäinen Volkkari mitä ikinä on ja jos tätä menoa jatkuu niin myös viimeinen =)

3B Passat Variant 1.9TDI -98
Jos ostit yksityiseltä niin sitten ei oikein mitään voi, ellei satu olemaan reilu myyjä ja maksamaan vähän takaisin..Tiny wrote:Maanantaina 30.3 ostin 2003 vm 1.6 IV-koppaisen Golffin. Mittarissa 119tkm. Ja vikaa on jo löytynyt...Laturi hajosi eilen, toisesta avaimesta oli lähetin sökönä, jarrut alkoi laahaamaan/vinkumaan takana...No onhan tuolla ehtinyt jo 300km itsekin ajaa...Ensimmäinen Volkkari mitä ikinä on ja jos tätä menoa jatkuu niin myös viimeinen =)
Jos taas liikkestä niin takaisin neuvottelemaan sinne.. Aina kannattaa kokeilla että molemmat avaimet toimii koska lähettimen vaihto on kohtalaisen arvokasta..(uusi lähetin ja koodaus)
Ostin itse kuukausi sitten liikkeestä vm.2003 variant golffin ajettu 76tkm siinä oli myös ongelma toisen avaimen lähettimessä.
Se ei avannut ovea kuin max. metrin päästä joten pyysin uuden lähettimen johon lopulta suostuttiin kun oltiin ensiksi muutaman kerran paristoa vaihdettu
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ei se paha vaihtaa oo mut aika kallis se muistaakseni on =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf IV 1.6 Trendline '02:n kuskinoven verhoilu..
Elikkäs,miten saan kuskinovesta irroitettua sen verhoilun yläosan,lukkonupin luota tippui se pieni ledi mikä ilmaisee välkynnällään ovien olevan lukittuna..Pikkuvika,mutta korpeaa kovasti.Eilen sain sen nupin ympärillä olevan tulpan irti ja miltei nippusiteen päällä nostettua sen ledin miltei pois oven välistä,mutta en saanut millään otetta että olisin kokeillut vetää sitä lediä ja johtoa pidemälle ja sen ledin paikalleen. Yksi ruuvi on ainakin siinä oven saranapuolella,mutta miten siitä sitten eteenpäin,mitä vippaskonsteja täytyy tehdä jotta sen yläosan saa irti ja näin ollen siihen lediin johtoineen pääsee käsiksi? Epäilen ettei tuntia pidempään pitäisi minullakaan tuossa mennä,eli voin tehdä sen kevätauringon paisteessa pihalla..?
Toivottavasti saitte selvää tästä ja vastaus löytyy 'ongelmaani..'
Toivottavasti saitte selvää tästä ja vastaus löytyy 'ongelmaani..'

Re: Golf IV 1.6 Trendline '02:n kuskinoven verhoilu..
Olisko tästä apuja: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163Brode wrote:Elikkäs,miten saan kuskinovesta irroitettua....
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Re: Golf IV 1.6 Trendline '02:n kuskinoven verhoilu..
Kiitoksia linkistä/avusta,odotan kelien parantumista (aurinkoa ja väh. +10 lämmintä) jotta voin ruveta mesomaan pihalla ylläolevan linkin mukaisesti!Jyri Tamminen wrote:Olisko tästä apuja: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163Brode wrote:Elikkäs,miten saan kuskinovesta irroitettua....
Kiitos&kumarrus!
iltaa.
nyt sitten sellaista että moottoritiellä ohitustilanteessa hävisi autosta tehot.
ohi päästiin mutta meno muuttui nihkeäksi, aivan tuon mun aikaisemmin kuvaileman oireen mukaiseksi.
http://variantclub.fi/phpbb/posting.php ... te&p=69948
tällä kertaa vaan ei jarruissa tuntunu mitään outoa eikä näkyny irtoletkuja konehuoneessa.
ja kas, kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan ni tehot tuli takas... mitä vi..ua?!?
mainittakoon myös että kojetaulussa moottorin lämpötilamittari on jo n. vuoden ajan näyttäny välillä nollaa ja sit taas värähtää takas normaaliin yleensä kun starttaa uudestaan. tehohäviöö ei o ennen tuntunu jos ei lasketa sitä kun oli se jarruletku irti mutta tänään nämä kaks asiaa tapahtu yhtäaikaisesti.
voiko olla joku yhteys moottorin lämpötilamittarin ja ilmamassamittarin välillä?
ja ennen kaikkea, nytkös se kirottu ilmamassamittari sit rupee oleen valmis?!?
tai oikeastaan, toivottavasti se on se ilmamassamittari ettei nyt joku ahdin oo menossa tms. ihanaa...
nyt sitten sellaista että moottoritiellä ohitustilanteessa hävisi autosta tehot.
ohi päästiin mutta meno muuttui nihkeäksi, aivan tuon mun aikaisemmin kuvaileman oireen mukaiseksi.
http://variantclub.fi/phpbb/posting.php ... te&p=69948
tällä kertaa vaan ei jarruissa tuntunu mitään outoa eikä näkyny irtoletkuja konehuoneessa.
ja kas, kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan ni tehot tuli takas... mitä vi..ua?!?
mainittakoon myös että kojetaulussa moottorin lämpötilamittari on jo n. vuoden ajan näyttäny välillä nollaa ja sit taas värähtää takas normaaliin yleensä kun starttaa uudestaan. tehohäviöö ei o ennen tuntunu jos ei lasketa sitä kun oli se jarruletku irti mutta tänään nämä kaks asiaa tapahtu yhtäaikaisesti.
voiko olla joku yhteys moottorin lämpötilamittarin ja ilmamassamittarin välillä?
ja ennen kaikkea, nytkös se kirottu ilmamassamittari sit rupee oleen valmis?!?
tai oikeastaan, toivottavasti se on se ilmamassamittari ettei nyt joku ahdin oo menossa tms. ihanaa...
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Minä ostin syksyllä 2008 farkun jossa on alusta asti ollut kaksi vikaa. Hidas ajonesto eli jouduin hehkuttamaan muutaman sekuntin ennen kuin ajonesto kytkeytyi pois päältä (hehku oli nopeampi kuin ajonesto). Vika korjaantui kun purin ratin, airbagin ja ym osat pois ja puhdistin kaikki liittimet virtalukon lähettyviltä. Enää ei tarvitse hehkutella vaan suoraan sisään ja käyntiin. Toisena vikana on ollut etupään kolina joka ei Laakkosen opeilla ole poistunut, tätä vikaa aloin nyt itse paikantamaan ja annan korjausvinkin kolinaan kun olen sen saanut pois. Kyseessä siis golf variant 1.9tdi 4motion.
No, voin siitä kolinasta sen verran tarkentaa että epäilen sen johtuvan kiinnytyshelan rakenteesta. Kallistuksenvakaajan ja kumihelan välissä on muoviholkki ja holkki mahdollistaa vakaajan liikkumis sivusuunnassa (n.1,5cm) kuin laakereilla. Varaosaluettelo ei tunne ko. muoviholkkia. Voisi olla että kolina poistuisi jos holkin poistaisi ja kumi olisi suoraan vakaajan pinnassa. Kyllästyin kolinaan ja tilasin kokonaan uuden vakaajan niin näkee mitä sieltä nyt tulee ja miltä se rakenne näyttää. Ja uudet kumihelat on jo aikaisemmin vaihdettu.
kuva helasta:
http://golf4motion.kuvat.fi/kuvat/vakaaja/156.JPG
kuva holkista:
http://golf4motion.kuvat.fi/kuvat/vakaaja/149.JPG
Muuten auto on ollut hyvä
No, voin siitä kolinasta sen verran tarkentaa että epäilen sen johtuvan kiinnytyshelan rakenteesta. Kallistuksenvakaajan ja kumihelan välissä on muoviholkki ja holkki mahdollistaa vakaajan liikkumis sivusuunnassa (n.1,5cm) kuin laakereilla. Varaosaluettelo ei tunne ko. muoviholkkia. Voisi olla että kolina poistuisi jos holkin poistaisi ja kumi olisi suoraan vakaajan pinnassa. Kyllästyin kolinaan ja tilasin kokonaan uuden vakaajan niin näkee mitä sieltä nyt tulee ja miltä se rakenne näyttää. Ja uudet kumihelat on jo aikaisemmin vaihdettu.
kuva helasta:
http://golf4motion.kuvat.fi/kuvat/vakaaja/156.JPG
kuva holkista:
http://golf4motion.kuvat.fi/kuvat/vakaaja/149.JPG
Muuten auto on ollut hyvä
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
aukasetko ovet avaimesta?jos teet niin,siinä voi olla semmonen hässäkkä et se iskee ovet lukkoon jos ei saa mitään inffoa vähään aikan.Mulla ovet menee lukkoon jos avaan avaimesta enkä pistä avaimia virtalukkoon ku oon astunu hyttiin.(30sek).
Vai onko se vaan trendlinestä ylöspäin?
Lyökää jos oon väärässä!
Vai onko se vaan trendlinestä ylöspäin?
Lyökää jos oon väärässä!
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Joo ja jos on mikrokytkin ovesta rikki ni ei tunnista et ovi avautuu->menee lukkoon. Itel ei auta mennä kuskin penkille vaa istuskelee, täytyy käyttää takaovea auki ensin..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
-03vm 167tkm ajettu TDI pitää tyhjäkäynnillä ärsyttävää pärinää (joku muovi resonoi?). Kuuluu jostain konehuoneen syövereistä. Yritin kuulostella ja tunnostella paikkaa mutten onnistunut aiheuttajaa löytämään. Olisko jollain ideaa millä tämän saisi taltutettua tai mikä siellä rämisee pärisee. Saisi edes yhden ylimääräisen äänen pois muitten kojetaulun nitinöitten seasta.
Kun laittaa valot parkki asentoon niin ääni lakkaa eli kuuluu juuri tyhjäkäynti kierroksilla. ERITTÄIN raivostuttava.
Kun laittaa valot parkki asentoon niin ääni lakkaa eli kuuluu juuri tyhjäkäynti kierroksilla. ERITTÄIN raivostuttava.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Terve, mulla golf -02 variat 1,6.
Tänään syttyi moottorin merkkivalo, auto käy kyllä ihan normaalisti ja ajossa ei toiminta eroa huomaa, mikähän mahtaa olla vikana. Voisiko lämpöantura tms olla hajalla kun noin puolivuotta moottorin lämpömittari ollut toimimatta,toki välillä toiminut mutta suurimmaksi osaksi hajalla.
Pitänee vissiin varata aika huollosta vai onkos hyviä vinkkejä tarjolla?
Tänään syttyi moottorin merkkivalo, auto käy kyllä ihan normaalisti ja ajossa ei toiminta eroa huomaa, mikähän mahtaa olla vikana. Voisiko lämpöantura tms olla hajalla kun noin puolivuotta moottorin lämpömittari ollut toimimatta,toki välillä toiminut mutta suurimmaksi osaksi hajalla.
Pitänee vissiin varata aika huollosta vai onkos hyviä vinkkejä tarjolla?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Aamulla sitten moottorin häiriö valo oli sammunut. Joten peruutin tarkistus ajan ja kävin ostamassa uuden moottorinlämpötila mittari anturan (36e) ja se vaihdettiin autoon. Ainakin lämpömittari aloitti taas toiminnan ja häiriövalo pysyi poissa. Aika näyttää oliko rikkinäinen antura häiriövalon syttymisen syy vai löytyykö jotain muuta..
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kannattaa niitä vikamuisteja silti nollailla jos häiriövalo on palanut. Ainakin jos olet autoasi katsastamassa. Ei mene läpi OBD-testistä jos vikamuistissa on jotain, oli se sitten satunnainen vika tai mikä tahansa. Jotkut viat se sieltä poistaa itse ajan myötä mutta ei kaikkia.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Päivää vaan kaikille tasapuolisesti.
Ostin tuossa tammikuussa tuollaisen -02 1.6 Golf variantin (130tkm)
Tähän mennessä vikoja ollut tasan kaksi:
- Jarruvalokatkaisija jonka sain helposti korjattua (Kiitos tämän foorumin)
- Auto ei suostu lähtemään aina käyntiin ja jos lähtee niin kierrokset on n. 300-500rpm eikä nouse kaasua painamalla.
Sammuttaa auton ja yrittää hetken kuluttua uudelleen niin lähtee käyntiin ja toimii täysin normaalisti.
Tämä toistuu sillon tällöin. Jos joku tietää mistä voisi olla kysymys niin ohjeita ja apuja otetaan mielellään vastaan.
T. Tommi
Ostin tuossa tammikuussa tuollaisen -02 1.6 Golf variantin (130tkm)
Tähän mennessä vikoja ollut tasan kaksi:
- Jarruvalokatkaisija jonka sain helposti korjattua (Kiitos tämän foorumin)
- Auto ei suostu lähtemään aina käyntiin ja jos lähtee niin kierrokset on n. 300-500rpm eikä nouse kaasua painamalla.
Sammuttaa auton ja yrittää hetken kuluttua uudelleen niin lähtee käyntiin ja toimii täysin normaalisti.
Tämä toistuu sillon tällöin. Jos joku tietää mistä voisi olla kysymys niin ohjeita ja apuja otetaan mielellään vastaan.
T. Tommi
Hitaat elävät kuolleet eivät
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
^ Mulla oli edellisessä -02 1,6 varressa samanlaista käyntivikaa ja ei sitä osattu ratkasta ni pistin auton kiertoon... 

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Jaa että uusi omistaja löytyi ja osasi tänne foorumillekkin
Ei sillä, ikävä vika kyllä ja satunnaisuus tekee korjaamisesta vaikeaa. Sähkövikahan tuo on (lähes) varmasti niin voisi koittaa käydä liittimiä läpi irroitus-kiinnitys ja jos on hapettuman näköistä niin putsausta ja pientä renkkausta että kontaktit paranevat. Tosin ei oikein liitinvika tuohon sovi että odottelmalla taas toimisi.

Ei sillä, ikävä vika kyllä ja satunnaisuus tekee korjaamisesta vaikeaa. Sähkövikahan tuo on (lähes) varmasti niin voisi koittaa käydä liittimiä läpi irroitus-kiinnitys ja jos on hapettuman näköistä niin putsausta ja pientä renkkausta että kontaktit paranevat. Tosin ei oikein liitinvika tuohon sovi että odottelmalla taas toimisi.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Joo ei se oikein liitin vialta tuntunu, ku sillointällöin sitä teki... Välillä vaan hörähti ja sit sai sahata pitkään että lähti käyntiin... Omituista.
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
sekin on vähän että miten sitä autoaan käynnistää. Mulla ainakin jos vaan "näyttää" starttia niin saattaa käydä niin. Kun osaa niin pitää sitä hieman pitempään startilla niin kylhän toimii. Liekö sama ongelma vai oikeesti käynnistyshäiriö???Musti wrote:Joo ei se oikein liitin vialta tuntunu, ku sillointällöin sitä teki... Välillä vaan hörähti ja sit sai sahata pitkään että lähti käyntiin... Omituista.
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg