VW Golf IV variant jakopäänremppa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Jy_ri

VW Golf IV variant jakopäänremppa

Post by Jy_ri »

Eli olis 180tkm:n huolto edessä ja jakopä siinä samassa. Missähän hinnoissa nuo jakopääremontit pyörii?
Auto on siis IV koppanen variantti golffi 1.9tdi (96kw) koneella...
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

Laakkosella n.500e.
Alkaline

Post by Alkaline »

http://volkswagen.laakkonen.fi/upload/0 ... 5607C1.pdf

ainakin seuraavissa selviää noilla hinnoilla, ja muista jättää vähän ylimenevälle osuudelle, kun ne kuitenkin jotain lisää siihen. Mulla vaihdettiin myös se sisempi hihna ja hinta siis karvan alle 500.
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
vwismowv

Post by vwismowv »

Itselläni on ATD moottori ja tilasin saksata osat. tein virheen korjauspaikan valinnassa ja siellä harjoiteltiin hihnan vaihtamista 4,5 tuntia á 70€/h. Joten sen mitä säästin osissa hävisin asennuksessa ja kustannukset n. 500€, en muista tarkkaa summaa. Vesipumpun kävin hakemassa Laakkoselta. Osat saksasta kotiin noin viikossa ja postikuluja 20€ ja tuli samassa tilauksessa tilattua muutakin hyödyllistä. Minulla 180tkm:n remppa tehtiin joulun aikaan.

www.ahw-shop.de
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

ite oon vaihdellu passatteihin noin 400€ hintaan töineen, riippuu tietty osista meneekö alle vai yli kun niissä aika paljo hintaeroo.... kolffeissa ei oo niin paljoa purkamistakaan
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
narri

Post by narri »

On kyllä melko tyyristä hommaa.. Mitäs tuo hinta sitte pitää oikein sisällään? Eihän noista remmeistä juuri hintaa kerry?
VW Passat Variant 1.9 TDI -03
DJDH

Post by DJDH »

No jos olet katsonut miten hemmetin ahdas se jakopään ja lokasuojan väli on, niin ehkä ymmärrät. Noissa 16v koneissa toinen kettumainen paikka on se nokkien välinen pikkuhihna.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

remmit,pyörät,vesipumppu ja jäähdytinnesteet on about 200 puolin ja toisin, eikä sitä viitti oikeen alle sen 200 vaihdella =) jos joku tekee kuitilla alle sen niin tehköön... :) 16v 2-hihnasessa silti parhaiten tilaa ja jopein vaihtaa mut enempi rojua mitä vaihtaa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
moy

Post by moy »

vwismowv wrote:Itselläni on ATD moottori ja tilasin saksata osat. tein virheen korjauspaikan valinnassa ja siellä harjoiteltiin hihnan vaihtamista 4,5 tuntia á 70€/h. Joten sen mitä säästin osissa hävisin asennuksessa ja kustannukset n. 500€, en muista tarkkaa summaa. Vesipumpun kävin hakemassa Laakkoselta. Osat saksasta kotiin noin viikossa ja postikuluja 20€ ja tuli samassa tilauksessa tilattua muutakin hyödyllistä. Minulla 180tkm:n remppa tehtiin joulun aikaan.

www.ahw-shop.de
Hmm. :? eikös ATD-moottorilla ole ohjekirjan mukainen jakopääremontin väli 120tkm? vai olenko lukenut manuaalin muka aivan väärin?
(oma on siis 04-vuoden ATD)
Golf IV Var -04 1.9TDI (ATD)
Alkaline

Post by Alkaline »

moy wrote:
vwismowv wrote:Itselläni on ATD moottori ja tilasin saksata osat. tein virheen korjauspaikan valinnassa ja siellä harjoiteltiin hihnan vaihtamista 4,5 tuntia á 70€/h. Joten sen mitä säästin osissa hävisin asennuksessa ja kustannukset n. 500€, en muista tarkkaa summaa. Vesipumpun kävin hakemassa Laakkoselta. Osat saksasta kotiin noin viikossa ja postikuluja 20€ ja tuli samassa tilauksessa tilattua muutakin hyödyllistä. Minulla 180tkm:n remppa tehtiin joulun aikaan.

www.ahw-shop.de
Hmm. :? eikös ATD-moottorilla ole ohjekirjan mukainen jakopääremontin väli 120tkm? vai olenko lukenut manuaalin muka aivan väärin?
no siis periaatteessa mullakin kehoitettiin hihnan vaihtoa 120 tkm kohdalla. Ja siis ihan laakkosella sanoivat ja kuulemma on ihan käytäntö siellä. Tosin siis bcb kone on vähän eri kai?

Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Ite en kyllä missään nimessä uskaltaisi ajaa 180tkm samoilla jakohilppeillä. Mun mielestä se on myös 120tkm, ellei jopa 90tkm BCB moottorissa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
vwismowv

Post by vwismowv »

Alkaline wrote:
moy wrote:

www.ahw-shop.de
no siis periaatteessa mullakin kehoitettiin hihnan vaihtoa 120 tkm kohdalla. Ja siis ihan laakkosella sanoivat ja kuulemma on ihan käytäntö siellä. Tosin siis bcb kone on vähän eri kai?
Minulla oli edellinen omistaja tehnyt jakopään remontti 90 tkm kohdalla ja itse teetin toisen remontin 180 tkm kohdalla, eli jatkoin samaa vaihtoväliä mitä oli ennenkin käytetty.
Alkaline

Post by Alkaline »

vwismowv wrote:
Alkaline wrote:
moy wrote: Hmm. :? eikös ATD-moottorilla ole ohjekirjan mukainen jakopääremontin väli 120tkm? vai olenko lukenut manuaalin muka aivan väärin?
Minulla oli edellinen omistaja tehnyt jakopään remontti 90 tkm kohdalla ja itse teetin toisen remontin 180 tkm kohdalla, eli jatkoin samaa vaihtoväliä mitä oli ennenkin käytetty.

ja kun mää ymmärsin jostain että ensin vaihdetaan vaikka 90tkm ja sitten 30 tkm välein? ajatuksena siis että paikat väljistyy ja alkaa kuluttamaan hihnaa enemmän ajan myötä. Toihan oliskin hyvä jos olis seuraava vasta 180 tkm kohdalla. Pasi???

DJDH

Post by DJDH »

90tkm, ellei aiemmin laukea. Normi väli on 90, 180, 270, jne... Toki se on hyvä tarkistaa se 30tkm välein, jopa useamminkin.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Alkaline

Post by Alkaline »

no juu hyvä näin...

Post Reply