Passat 3c turbo

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
mattioj
Posts: 23
Joined: 30.3.2006 6:28
Location: Tampere

Passat 3c turbo

Post by mattioj »

juu tossa autoo käytin määräaikaishuollossa ja käskivät ruveta seuraamaan turbon laakerin ääntä. hienoja uutisia. auto tosiaan on tuo 3c passat 2.0tdi ja 140hv koneella. ajettukin jo 180tkm. oliskos autoon mahdollista tai edes järkevää laittaa jonkin viripajan kautta hieman isompi turbo ja välijäähytin samalla? tarkotus kumminkaan ei olis mitään tappo lukemia tarkoitus lähtee hakemaan eli kestäisikö koneen muut osat tätä? pelkällä lastullahan olisi jo mahdollista se 180hv. tämmöinen mielen juolahti. laakkonen kumminkin ottaisi laakerin vaihdosta osien kanssa 2k€. sillä kumminkin sais jo jotain muutakin ehkä?
vhol
Posts: 49
Joined: 24.9.2008 13:46
Location: siilinjärvi

Post by vhol »

Soitteleppa Findieselille puh:0503873781 Eiköhän sieltä apu löydy.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Finturbosta hybridi ja Findieseliltä softa alle 2ke. Reilu 200/400 paketti.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

softan sekä asennuksen saa aika läheltäkin ;) ei oo kun sata kilsaa matkaa :)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
mattioj
Posts: 23
Joined: 30.3.2006 6:28
Location: Tampere

Post by mattioj »

tuossahan tuli hyviä linkkejä pitääpä ottaa yhteyksiä. oliskos tietoo mikä tuo 3c passatin koneen tyyppi on ja mikä turbo siinä on kiinni? olis jotain tietoo itelläkin ku rupee kyselee
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Eikös tossa oo GT1749VA ja koneen tyyppi lukee esim. huoltokirjassa.
VWVP
Posts: 40
Joined: 28.1.2009 22:47
Location: Satakunta

Post by VWVP »

Pitäisiköhän sitä itsekin alkaa katselemaan uutta turboa,oireet ovat kun esim kakkosella kiihdyttää melko tappiin ja heittää kolmoselle,kestää pari sekuntia kun turbo tulee peliin??Auto on passat 3c 2.0 TDI BMP,käykö esimerkiksi 2.0 TDI 125kw version turbo suoraan vanhan paikalle?
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Tolla kuvauksella lähtisin eka putsaamaan nykyistä ahdinta, kilsoista ei ole mainintaa mutta voisi olla VNT siivikössä jumitusta eikä pääse oikeaan asentoon tai liike on tahmaista.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
VWVP
Posts: 40
Joined: 28.1.2009 22:47
Location: Satakunta

Post by VWVP »

AjH wrote:Tolla kuvauksella lähtisin eka putsaamaan nykyistä ahdinta, kilsoista ei ole mainintaa mutta voisi olla VNT siivikössä jumitusta eikä pääse oikeaan asentoon tai liike on tahmaista.
Ajettu on 160tkm,pitää kokeilla puhdistaa ensin ja katsoa josko auttaisi.
MarcusS
Posts: 28
Joined: 3.2.2009 22:14
Location: Siilinjärvi

Post by MarcusS »

vaikka syötöt onkin vakiot, pakopaineen mittaus ja säätäminen olisi tosi hyvä juttu noinkin uuden tekniikan kanssa. Jos tuntuu siltä, että ei ymmärrä asiaa, ei silloin varsinkaan kannata mennä itse puhdistelemaan vnt:tä. Uutta vakioahdinta tilalle, tai sitten oikeasti virivehjettä.
Post Reply