Hella FF200 jos haluaa kohtuu huomaamattomat. Nuo kun laittaa merkkikohtaisilla raudoilla maskin läpi, niin on hinta/laatu/koko suhteessa oikein hyvät. Toinen vaihtoehto on Bosch compact 100. Se on hivenen pienempi ja hivenen tehottomampi, mutta voittaa kuitenkin ns. "markettivalot". Boremaniin ja Simiin ei kannata sortua, vaikka halpoja ovatkin.
Jos isommat kattilat haluaa, niin sitten on hella 1000FF, Hella 3003, Hella 3003 compact, Bosch 225, Bosch 175, jne..
Vielä isompia on sitten lightforcet, mutta niiden asentaminen henkilöautoon on vähän jo epämielekästä.
Hellan sivuilla on kaikista niiden omista valoista suuntaa antavat kuvat valojakaumasta. Niitä kun katselee ja vertailee valojen kokoa, niin varmaankin pääsee jonkilaiseen omaan suosikkiin. Jokainen osaa varmaan itse sen verran katsoa kaipaako valokeilaan lisää pituutta vai leveyttä. Sitten vaan varaosaliikkeisiin tai motonettiin ihmettelemään. Ei kuitenkaan biltemaan, niillä valoilla ei tee juuri mitään.
Asennus on sitten asia erikseen. Kunnon johdot, releet, sulakkeet, polttimot ja se unohdetuin, eli katkaisija. Hyvilläkään lisävaloilla ei tee mitään jos niitä ei saa erikseen päälle ja pois omien pitkien kanssa. Pelkää ohjaus omien pitkien kanssa ei siis riitä, vaan katkaisija pitää olla siksi, että saa valita kumpia valoja käyttää, vai käyttääkö molempia (omat/lisät).
Golfissa on 1000FF:t hivenen modattuna ja buustattuna. Niillä näkee ihan kivasti.
Ite aikaisemmissa autoissa käyttänyt paljon hellan jumpoja, ei nyt hirveän hienot/hyvän näköiset mutta niillä on ainakin nähnyt hyvin. Omaan silmään miellyttänyt. Tosin luku menee yli jos ei pimennä omia pitkiä.
Toinen mitä nähnyt mitkä on omaan silmään miellyttänyt passatin keulalla oli hellan luminatorit, ne siniset. Jotenkin ne sopi meikäläisen kieroutuneeseen tyylitajuun
En hirveästi ole koskaan ajatellut talvella sitä ulkonäköä, pääasia ollut että nähnyt hyvin mutta varmasti nykyisin näillä ajoilla tulis ajateltua enemmän sitä ulkonäköä myöskin.
Kertokaapa minkä värinen johto on pitkissä valoissa(BG passat), heräte pitäs saaha ryöstettyä. Yleismittari sano sopimuksen irti...
Hellan FF200:set on tulossa keulalle kilven taakse tulevalla telineellä.
janman wrote:Kertokaapa minkä värinen johto on pitkissä valoissa(BG passat), heräte pitäs saaha ryöstettyä.
Herätteen saa ryöstettyä myös abikoliittimen avulla, jos ei halua reikiä johtojen eristeisiin.
Eli liitin tulee herätejohdon päähän, jonka kytket suoraan pitkän polttimoon ja pitkän normaalin valon kytket haaraan.
B4 passatissa pitkien johdon väri on valkoinen (ainankin itselläni).
Edit: tuollainen ryöstö onnistuu helposti jos polttimona on H1.