IV golffin Dectane Dayline valojen korkeudensäätö
IV golffin Dectane Dayline valojen korkeudensäätö
Laitoin golffiini Destanen dayline valot ja vanhoista valoista korkeudensäätö moottorit.
Nyt korkeudensäätö toimii väärin päin. Eli kun säädän sisältä valoja normaalitasosta kolmostasoon, niin valokiila nousee ylöspäin ja tietenkin päinvastoin.
Onko kellää hyviä ideoita, miten asian sais korjattua??
Nyt korkeudensäätö toimii väärin päin. Eli kun säädän sisältä valoja normaalitasosta kolmostasoon, niin valokiila nousee ylöspäin ja tietenkin päinvastoin.
Onko kellää hyviä ideoita, miten asian sais korjattua??
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Siis jos siellä on alkuperäset korkeudensäätömoottorit, niin eihän siinä ole muuta mahdollisuutta kuin että johdotus on erilainen niissä thuuning lyhdyissä...? Tai sitten niiden lyhtyjen rakenne korkeudensäädön suhteen on jotenkin _täysin_ erilainen, paha sanoa kun en oo nähnyt.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Eikös se ole tasavirtamotoori, jota vaan jännitteen vaihtamisella ohjataan eri suuntiin? Eli johtojen kääntö jos kahdella johdolla on tai sitten jos se olisi kolmella johdolla niin tutkia mikä on maa ja vaihtaa ne kaksi muuta ristiin. Näin äkkiseltään, en kyllä mitään muuttelisi itse mittaamatta eka vähän että mitä siellä tapahtuu säätäessä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
En uskalla varmaksi sanoa miten se on nelosgolffissa, mutta veikkaisin että se toimii samalla tavalla kuin tämänkin päivän autoissa, sinne korkeussäätömoottorille tulee kolme johtoa, plussa, miinus ja signaalijohto. Säätörulla siellä kojelaudassa on tehokas säätövastus jonka kautta sitä ohjataan. Eli jännitettä muuttamalla pienemmäksi säätömoottori liikkuu. Sen verran säätömoottorissa on älyä, että se osaa toimia itsenäisesti signaalijohdosta tulevan jännitteen mukaan.
Ja siis tuon takia en kyllä ymmärrä, miten se korkeussäätö voi toimia päinvastoin kun on vielä samat säätömoottorit kuin alunperinkin..? Ellei tosiaan ole se rakenne jotenkin erilainen?
Ja siis tuon takia en kyllä ymmärrä, miten se korkeussäätö voi toimia päinvastoin kun on vielä samat säätömoottorit kuin alunperinkin..? Ellei tosiaan ole se rakenne jotenkin erilainen?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
onko mahdollista, että alkuperäisissä ja näissä toisissa umpioissa olisi moottorinkiinnitys erilailla? eli alkuperäisissä esim. umpion alareunassa ja toisissa yläreunassa, jolloin se tekee juurikin tuon päinvastaisen efektin moottoria käytettäessä..
-vw t1 1500 '70
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Pasi Häkli wrote:En uskalla varmaksi sanoa miten se on nelosgolffissa, mutta veikkaisin että se toimii samalla tavalla kuin tämänkin päivän autoissa, sinne korkeussäätömoottorille tulee kolme johtoa, plussa, miinus ja signaalijohto. Säätörulla siellä kojelaudassa on tehokas säätövastus jonka kautta sitä ohjataan. Eli jännitettä muuttamalla pienemmäksi säätömoottori liikkuu. Sen verran säätömoottorissa on älyä, että se osaa toimia itsenäisesti signaalijohdosta tulevan jännitteen mukaan.

Nissanissa mm se säädin on vain muutama kiinteä vastus joita se nupikka valitsee käyttöön

Sehän voisi olla että valoissa se elektroniikka jostain syystä on tehty käänteiseksi ohjaussignaaliin nähden, mutta ei siinäkään mitään järkeä kyllä olisi kun mallikohtaiset lamput kuitenkin on kyseessä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ei, pitäisi kääntää se korkeudensäätömokkulan toiminta eli numerointi. Helpompaa ehkä totutella siihen että originelli "normaali" asento onkin nyt se alin asento ja päinvastoin?
Sillähän ei käytännössä ole mitään merkitystä, en minä ainakaan ole koskaan valojen suuntausta kääntänyt tolla säädöllä. Leimallakaan ole ongelmaa koska säädön pitää toimia, muuta väliä ei pitäisi olla.
Sillähän ei käytännössä ole mitään merkitystä, en minä ainakaan ole koskaan valojen suuntausta kääntänyt tolla säädöllä. Leimallakaan ole ongelmaa koska säädön pitää toimia, muuta väliä ei pitäisi olla.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.