Passat 3C 1,9 TDI varusteet pohjolan oloihin..
Passat 3C 1,9 TDI varusteet pohjolan oloihin..
Käyn maanantaina hakemassa liikkeestä ko. Saksan tuonti Passatin, johon täytyy hankkia seuraavat varusteet:
* Lohko/letkulämmitin + sisäpistoke (mistä saan tietää Defan oikean mallin, kun paikallisella AD huoltamolla kysyttiin Rek. nro:ta, eikä mulla ole sitä vielä antaa..)
* Täytyy kurkistaa moottoritilaan, että tarvitseeko tehdä huohottimen lämmittime(n/t) --> Tämä auto on ollut pohjois Saksassa istuinlämmittimistä ja alumiiniosien lievästä hapettumisesta päätellen..
* Vetokoukun ja johtosarjan ajattelin tilata Saksasta ja asentaa ne pl. johtojen kytkentä autoon..
Mistä saan tietää, onko ko. auto hiukkassuodattimella varustettu vai ilman?
Onko kenelläkään tietoa Suomenkielisestä ohjekirjasta vai saako tämän kohtuu hinnalla marmoritiskiltä?
Kiitos ja anteeksi..
* Lohko/letkulämmitin + sisäpistoke (mistä saan tietää Defan oikean mallin, kun paikallisella AD huoltamolla kysyttiin Rek. nro:ta, eikä mulla ole sitä vielä antaa..)
* Täytyy kurkistaa moottoritilaan, että tarvitseeko tehdä huohottimen lämmittime(n/t) --> Tämä auto on ollut pohjois Saksassa istuinlämmittimistä ja alumiiniosien lievästä hapettumisesta päätellen..
* Vetokoukun ja johtosarjan ajattelin tilata Saksasta ja asentaa ne pl. johtojen kytkentä autoon..
Mistä saan tietää, onko ko. auto hiukkassuodattimella varustettu vai ilman?
Onko kenelläkään tietoa Suomenkielisestä ohjekirjasta vai saako tämän kohtuu hinnalla marmoritiskiltä?
Kiitos ja anteeksi..
Moottorin tyypin perusteella löydät defan katalogista oikean esim. täältä.
Tuosta huohottimen lämmittimestä en mene sanomaan mitään varmaa mutta ainakin moni on pärjännyt ilmankin.
Tuosta huohottimen lämmittimestä en mene sanomaan mitään varmaa mutta ainakin moni on pärjännyt ilmankin.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Re: Passat 3C 1,9 TDI varusteet pohjolan oloihin..
Itse hain omaan 3C 2.0 tdi passattiini(saksasta tuotu) motonetistä letkulämmittimen moottorikoodin perusteella,muuta lämmitintä en ole laittanut. Bosalin irroitettavan vetokoukun ostin kanssa saksasta 270€kuluineen ja itse asensin myös sähkösarjan,sulaketaululle asti pitää johdot vetää ja kytkeä,liikkeessä kävin koodauttamassa johtojen asennuksen jälkeen.juky2200 wrote:Käyn maanantaina hakemassa liikkeestä ko. Saksan tuonti Passatin, johon täytyy hankkia seuraavat varusteet:
* Lohko/letkulämmitin + sisäpistoke (mistä saan tietää Defan oikean mallin, kun paikallisella AD huoltamolla kysyttiin Rek. nro:ta, eikä mulla ole sitä vielä antaa..)
* Täytyy kurkistaa moottoritilaan, että tarvitseeko tehdä huohottimen lämmittime(n/t) --> Tämä auto on ollut pohjois Saksassa istuinlämmittimistä ja alumiiniosien lievästä hapettumisesta päätellen..
* Vetokoukun ja johtosarjan ajattelin tilata Saksasta ja asentaa ne pl. johtojen kytkentä autoon..
Mistä saan tietää, onko ko. auto hiukkassuodattimella varustettu vai ilman?
Onko kenelläkään tietoa Suomenkielisestä ohjekirjasta vai saako tämän kohtuu hinnalla marmoritiskiltä?
Kiitos ja anteeksi..
Re: Passat 3C 1,9 TDI varusteet pohjolan oloihin..
Mielenkiinnosta pitää kysyä kuuluiko tuohon vetokoukun hintaan myös johtosarja? Itselläkin koukun hankinta olisi edessä ja tietysti mahdollisimman edullisesti pitäisi saada. Tuo 270e kuulostaa jo edulliselta hinnalta. Onko sulla esim. nettiosoitetta mistä voisi tiedustella tuota koukkua?
VWVP wrote:Itse hain omaan 3C 2.0 tdi passattiini(saksasta tuotu) motonetistä letkulämmittimen moottorikoodin perusteella,muuta lämmitintä en ole laittanut. Bosalin irroitettavan vetokoukun ostin kanssa saksasta 270€kuluineen ja itse asensin myös sähkösarjan,sulaketaululle asti pitää johdot vetää ja kytkeä,liikkeessä kävin koodauttamassa johtojen asennuksen jälkeen.juky2200 wrote:Käyn maanantaina hakemassa liikkeestä ko. Saksan tuonti Passatin, johon täytyy hankkia seuraavat varusteet:
* Lohko/letkulämmitin + sisäpistoke (mistä saan tietää Defan oikean mallin, kun paikallisella AD huoltamolla kysyttiin Rek. nro:ta, eikä mulla ole sitä vielä antaa..)
* Täytyy kurkistaa moottoritilaan, että tarvitseeko tehdä huohottimen lämmittime(n/t) --> Tämä auto on ollut pohjois Saksassa istuinlämmittimistä ja alumiiniosien lievästä hapettumisesta päätellen..
* Vetokoukun ja johtosarjan ajattelin tilata Saksasta ja asentaa ne pl. johtojen kytkentä autoon..
Mistä saan tietää, onko ko. auto hiukkassuodattimella varustettu vai ilman?
Onko kenelläkään tietoa Suomenkielisestä ohjekirjasta vai saako tämän kohtuu hinnalla marmoritiskiltä?
Kiitos ja anteeksi..
Passat variant 2.0TDI -07 125kw
Myönnän hieman liioitelleeni, koska Passat ja Diesel ovat uusia tuttavuuksia.. Luulin selviäväni vanhalla Golf:illa seuraavat 10 vuotta, mutta kaksosten syntymä yhdistettynä mun yli 190 cm:n pituuteen pakotti vaihtamaan suurempaan..
Mistä saan ongittua tiedon, että onko tuossa BLS motissa tuota uusien autojen vitsausta eli hiukkassuodatinta?
Mistä saan ongittua tiedon, että onko tuossa BLS motissa tuota uusien autojen vitsausta eli hiukkassuodatinta?
Re: Passat 3C 1,9 TDI varusteet pohjolan oloihin..
korpinen wrote:Mielenkiinnosta pitää kysyä kuuluiko tuohon vetokoukun hintaan myös johtosarja? Itselläkin koukun hankinta olisi edessä ja tietysti mahdollisimman edullisesti pitäisi saada. Tuo 270e kuulostaa jo edulliselta hinnalta. Onko sulla esim. nettiosoitetta mistä voisi tiedustella tuota koukkua?
Täydellinen paketti oli kyseessä(uusi) johtosarja+ohjainboksi,ebay.de sieltä satuin saamaan halvalla,näyttää olevan aika paljon alkuperäisiäkin koukkuja myynnissä,mutta kannattaa katsoa että on kaikki johdot mukana.Puskuriin piti hyvin pieni kolo tehdä koukkua varten.
Johtosarjan asennus siinä työläin homma oli kun piti sisustaa purkaa jonkin verran, että sai johdot vietyä eteen asti,200euroa olisi asentaja ottanut johtojen kytkemisestä sulaketauluun joten päätin tehdä sen itse.
VWVP wrote:Itse hain omaan 3C 2.0 tdi passattiini(saksasta tuotu) motonetistä letkulämmittimen moottorikoodin perusteella,muuta lämmitintä en ole laittanut. Bosalin irroitettavan vetokoukun ostin kanssa saksasta 270€kuluineen ja itse asensin myös sähkösarjan,sulaketaululle asti pitää johdot vetää ja kytkeä,liikkeessä kävin koodauttamassa johtojen asennuksen jälkeen.juky2200 wrote:Käyn maanantaina hakemassa liikkeestä ko. Saksan tuonti Passatin, johon täytyy hankkia seuraavat varusteet:
* Lohko/letkulämmitin + sisäpistoke (mistä saan tietää Defan oikean mallin, kun paikallisella AD huoltamolla kysyttiin Rek. nro:ta, eikä mulla ole sitä vielä antaa..)
* Täytyy kurkistaa moottoritilaan, että tarvitseeko tehdä huohottimen lämmittime(n/t) --> Tämä auto on ollut pohjois Saksassa istuinlämmittimistä ja alumiiniosien lievästä hapettumisesta päätellen..
* Vetokoukun ja johtosarjan ajattelin tilata Saksasta ja asentaa ne pl. johtojen kytkentä autoon..
Mistä saan tietää, onko ko. auto hiukkassuodattimella varustettu vai ilman?
Onko kenelläkään tietoa Suomenkielisestä ohjekirjasta vai saako tämän kohtuu hinnalla marmoritiskiltä?
Kiitos ja anteeksi..
Hieman kaivelin tietoja tuosta moottorista samalla, kun laitoin letkulämmittimen ja sisäpistokkeen kiinni..
Eli tuo BLS on varustettu tuollla pelkäämälläni hiukkassuodattimella (DPF) ja mittarissa on autolla 160000 km.. Antaako VW jonkun kilometrimäärän, jolloin tuo hiukkassuodatin on vaihtokunnossa?
Mielestäni tuo autoni täyttää Euro4 vaatimukset Saksalaisen rekisteriotteen mukaan, joten eikö tuo 1,9 TDI täytä nuo vaatimukset ilman DPF yksikköäkin.. Saa nähdä jos/kun yksikkö tukkeutuu, niin miten onnistun järjestelmän kiertämään
Vai joudunko samanlaiseen toho/kopistelu hommaan, kuin mopon pakaria karstoista puhdistettaessa joskus pienenä..
Eli tuo BLS on varustettu tuollla pelkäämälläni hiukkassuodattimella (DPF) ja mittarissa on autolla 160000 km.. Antaako VW jonkun kilometrimäärän, jolloin tuo hiukkassuodatin on vaihtokunnossa?
Mielestäni tuo autoni täyttää Euro4 vaatimukset Saksalaisen rekisteriotteen mukaan, joten eikö tuo 1,9 TDI täytä nuo vaatimukset ilman DPF yksikköäkin.. Saa nähdä jos/kun yksikkö tukkeutuu, niin miten onnistun järjestelmän kiertämään

Vai joudunko samanlaiseen toho/kopistelu hommaan, kuin mopon pakaria karstoista puhdistettaessa joskus pienenä..
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Moottorista riippuen jossakin kilometrimäärässä(Vaihtelee eri moottoreissa) kuuluu tarkastaa hiukkassuodattimen karstamassan määrä testerillä. Sitten kun arvot menee yli sallitun niin se täytyy vaihtaa. Jos siis oikeaoppisesti menetellään.
Hurjia juttuja oon kuullut että jossain päin maailmaa ne pesee niitä painepesurilla
Hurjia juttuja oon kuullut että jossain päin maailmaa ne pesee niitä painepesurilla

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Tästähän saa aikanaan hyvän DIY jutun tänne foorumille... Ei heti tullut mieleeni pesu, joten taidan henkisesti varautua pöntön Ultraäänipesuun... Pahus vaan kuin oman pesurini allas on voi purkin kokoinen 
Melkein tekisi mieleni tilata jo valmiiksi Saksasta käytetty DPF varalle, jotta ongelman ilmetessä voin aloittaa rauhassa pudistustoimet..
Täällä kaveri osti C-mallin Vectran, johon edellinen omistaja (taksikuski) oli merkkiliikkeessä teetättänyt reiän tukkeutuneeseen hiukkassuodattimeen.. ja vienyt tämän jälkeen auton toiseen liikkeeseen vaihtoon.. Josta siis tuttuni osti auton.. Oli auton kaverille myynyt liike ihmeissään, kun vetokoukun koodauksen yhteydessä paikallinen Opel liike oli ilmoittanut koneella näkyvän ko. toimenpiteen ja korjausarvion olevan jotain 2000-3000 € välissä.. No myyjäliike maksoi viulut ja tämän takia olen hiukan skeptinen näihin härpäkkeisiin..
Mulla on moottoripyörästä otettu katalysaattorit hyllylle, kun niiden ikä tämän kokoisina lasketaan kuukausissa.. Voi sitten katsastuksen tullessa laittaa takaisin.. Vaimentajilla kun on hintaa n. 1000 € kpl) Tämä vain osoittaa valmistajien pyrkivän vaatimusten mukaisuuteen myyntihetkellä



Melkein tekisi mieleni tilata jo valmiiksi Saksasta käytetty DPF varalle, jotta ongelman ilmetessä voin aloittaa rauhassa pudistustoimet..
Täällä kaveri osti C-mallin Vectran, johon edellinen omistaja (taksikuski) oli merkkiliikkeessä teetättänyt reiän tukkeutuneeseen hiukkassuodattimeen.. ja vienyt tämän jälkeen auton toiseen liikkeeseen vaihtoon.. Josta siis tuttuni osti auton.. Oli auton kaverille myynyt liike ihmeissään, kun vetokoukun koodauksen yhteydessä paikallinen Opel liike oli ilmoittanut koneella näkyvän ko. toimenpiteen ja korjausarvion olevan jotain 2000-3000 € välissä.. No myyjäliike maksoi viulut ja tämän takia olen hiukan skeptinen näihin härpäkkeisiin..
Mulla on moottoripyörästä otettu katalysaattorit hyllylle, kun niiden ikä tämän kokoisina lasketaan kuukausissa.. Voi sitten katsastuksen tullessa laittaa takaisin.. Vaimentajilla kun on hintaa n. 1000 € kpl) Tämä vain osoittaa valmistajien pyrkivän vaatimusten mukaisuuteen myyntihetkellä

