Passat 3b 1.8 20V Jakoremmin vaihdosta

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Rikke

Passat 3b 1.8 20V Jakoremmin vaihdosta

Post by Rikke »

Moro!

Tuli tässä hankittua tuollainen koirankuljetin joku aika takaperin, ja siinä alkaisi olemaan jakohihnan vaihto ajankohtainen kun ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu, voi olla uusikin mutta oman mielenrauhan säilyttämiseksi ajattelin vaihtaa/vaihdattaa sen.

Netistä tuohon löytyi aika hyviä ohjeita esim tuo http://www.taligentx.com/passat/maintenance/timingbelt/
Ilmeisesti turbokone kyseisessä ohjeessa, mutta pätee kai myös vapaastihengittävään? Onkos se nyt sitten tyypiltään ADR?

Tuo näyttäisi olevan aika työläs homma keulan purkuineen yms. Kyselin hintaa turun vv-autosta niin jakopään vaihto osineen 650€ Ja eikös tuossa kannata samalla vaihtaa vesipumppu ja termarikin kun on keula auki? Hintaa sille sanottiin 260€, Kallistako? :shock:

Jonkun verran kokemusta autojen laitosta löytyy (~10kpl vanhoja bemareita, aina jotain korjattavaa :D ) Jakopäähän olen joutunut kerran kajoamaan, joten sitä tässä mietin että kannattaako tuohon itse ruveta?

Mielellään voisi ehdoitella turun seudulla hyviä paikkoja missä tuon voisi käydä laitattamassa?
Jotenkin tuntuisi turvallisemmalta antaa ammattilaisen tehdä tuo kuin ruveta itse sorkkimaan :)

Niin autohan on passat variant 1.8 20V 1998
A.Leskelä

Post by A.Leskelä »

Älä suotta pelkää sitä keulan purkua. Se on 15-30min kun keula on kaikkineen törtteineen purettuna. Ilmastoinnin hilut voi siirtää sivuun, ei tarvi kylmäaineita päästää ulos. Vesipumppu tottakai vaihtoon samalla. Minulla 1.8 20v vapari on moottorityypiltään APT.
3B Passat Variant 1.9TDI -98
Post Reply