Ikkunat ja lukot aukeaa itsestään?
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Ikkunat ja lukot aukeaa itsestään?
Audissa ilmestyi seuraavanlainen vika: ikkuvat avautuu itsestään ja lukot aukeaa. Aamulla oli taas ikkunat ja ovet auki. Ilmeisesti kosteus tekee tepposia mikrokytkimiin? Auttaakohan kuivaus ja crc?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Sit on vielä kai se onnettomin vaihtoehto, kuskin lattia ui vedessä ja se mukavuusyksikkö samoin siellä maton alla? Passatissahan se ainakin on tällä tapaa hienosti sijoitettu. Toisaalta sen luulisi oireilevan muutenkin kuin yön yli...
Joo, lattioiden kastumisesta Passatissa on tullut pikkusen trauman tyyppisiä oireita
Joo, lattioiden kastumisesta Passatissa on tullut pikkusen trauman tyyppisiä oireita

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Muistaakseni merkkiliikkeessä taisi saada jonkin päivityksen mukavuusyksikköön. Sillä poistettiin juurikin tuo ikkunoiden avaustoiminto. Alunperinhän kun avainta kääntää oven lukossa aukiasentoon ja pitää hetken, niin kaikki ikkunat avautuvat. Kun ovien mikrokykimiä tai johtoja on rikki, niin mukavuusyksikkö luulee, että avainat käännetään lukkopesässä aukiasennossa ja vanaa lukot ja ikkunat.
Passat
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
^ Mutta jos siellä ei ole sellaista ominaisuutta mitä voisi käpistellä VAG-comilla ennenkun on päivitetty se yksikön softa. En siis tiedä pääseekö sinne yksikköön comilla käsiksi, tuli vaan mieleen tämmöinen vaihtoehto.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Itse olen joutunut paneutumaan aiheeseen IV golfin keskuslukituksen kanssa. Jos audissa on samanlainen ikkunoiden avaus systeemi, eli avaimella jonkin aikaa aukipäin ikkunat aukeaa, niin vika voisi olla juuri ko. mikrokytkimessä (joka tunnistaa avaimen asennon). Lika ja kosteus oikosulkee kytkimen ja avaa ovet/ikkunat. Jossain oli linkki lontoonkielisille sivuille, missä oli purettuna lukkoyksikkö. Ei näyttänyt mahdottomalta purkaa.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Joku siellä täytyy olla mikä tunnistaa et avainta pidetään käännettynä. Itsellä ainakin sitä täytyy pitää käännettynä muutama sekuntti ennen kuin ikkunat aukeaa.Kimmo H. wrote:Meneeköhän se mikrokytkimien kautta avainta käyttäessä lainkaan. Omassa kolmosfarkussa on nimittäin tuo sama "väännä avaimesta niin kaikki ikkunat aukeaa" -toiminto, eikä tuossa ole mikrokytkimistä tietoakaan.
Näyttää Audiin onnistuvan, mutta ilmeisesti vw vaatii päivityksen. Tuon ohjelmointi vaatii täysversion vag-commista ja on muutaman minuutin homma.Ari-Matti Aho wrote:http://www.audiclub.fi/audifinns/showpo ... ostcount=9
Tuon mukaan onnistuu vag-comilla...
Mukavuusyksiköt eivät näköjään ole samanlaisia ja kuten tuossakin englanninkieleisesä ohjeessa oli, audissa tuo avaus toimii _kaukosäätimellä_ mutta volsussa joutuu käyttämään avainta lukossa.
Passat
No nimenomaan noin itselläkin toimii. Mietin vaan vaihtoehtoja, että mikä se tunnistusmekanismi siinä on. Ilmeisesti kuitenkin sitten eri systeemillä toteutettu kolmoskoriin kuin uudempiin mikrokytkimellä varustettuihin, jos mukavuusboksin kautta pääsee toimintaan käsiksi.Arto M wrote: Joku siellä täytyy olla mikä tunnistaa et avainta pidetään käännettynä. Itsellä ainakin sitä täytyy pitää käännettynä muutama sekuntti ennen kuin ikkunat aukeaa.
Kyllä tuota kuumina kesäpäivinä on tullut jopa käytettyä. Ikkunat levälleen ennenkuin aletaan koko porukkaa pakkaamaan autoon.
Golf GT Variant -94 2E
Ite tulee käytettyä esim rannalle mennessä, jättää ikkunat sen pari senttiä raolleen niin on huomattava ero sisälämpötilassa jo tolla. Eikä tosta raosta vielä tyhmätkään rupee tekeen mitään jekkuja.
Kyllähän se lastausvaiheessa on nopein ja paras viilennys kun avaa joka luukun täysin auki ja sitten pienen hetken päästä väki autoon.
Kaukosäädön kautta toimiva systeemi on tosi kiva, heität avaimet taskuun niin huonolla säkällä jää nappi pohjaan ja ikkunat aukee huomaamatta tai huomaakin jopa mutta ei välttämättä tajua että miksi ne aukes. Uudessa Bravossa on tämä kaukosäätö kanssa ja se aiheutti alkuun melkoista polemiikkia, ilmeisesti myös kaken napit on jotenkin herkemmät siinä kun ei mulla ainakaan ole Passatin ovet auennu tai menny lukkoon vahingossa avaimen ollessa taskussa.
Kyllähän se lastausvaiheessa on nopein ja paras viilennys kun avaa joka luukun täysin auki ja sitten pienen hetken päästä väki autoon.

Kaukosäädön kautta toimiva systeemi on tosi kiva, heität avaimet taskuun niin huonolla säkällä jää nappi pohjaan ja ikkunat aukee huomaamatta tai huomaakin jopa mutta ei välttämättä tajua että miksi ne aukes. Uudessa Bravossa on tämä kaukosäätö kanssa ja se aiheutti alkuun melkoista polemiikkia, ilmeisesti myös kaken napit on jotenkin herkemmät siinä kun ei mulla ainakaan ole Passatin ovet auennu tai menny lukkoon vahingossa avaimen ollessa taskussa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact: