3B passattiin hifiasennusta?
3B passattiin hifiasennusta?
Joo eli olen tekemässä mahdollisesti talven aikaan jonkunlaisen asennuksen konttiin niin onko hyviä kuvia asennuksista.
olisi kiva katsoa vähän mitä muut on tehny ja katsoa mahdollisesti mallia miutta samanlaista en aio tehä kun muilla.
kiinnostaa muutenkin mitä on noihin farkkuihin asennettu ku ei ole missää projekti kuvia tälläisistä.
itselle kuitenkin pitäisi tehdä sellainen asennus että mahtuu tavaraakin, kuten hyökkäysvaunut on hyvä saada mahtumaan niin ei tarvii poikaa kantaa sylissä
olisi kiva katsoa vähän mitä muut on tehny ja katsoa mahdollisesti mallia miutta samanlaista en aio tehä kun muilla.
kiinnostaa muutenkin mitä on noihin farkkuihin asennettu ku ei ole missää projekti kuvia tälläisistä.
itselle kuitenkin pitäisi tehdä sellainen asennus että mahtuu tavaraakin, kuten hyökkäysvaunut on hyvä saada mahtumaan niin ei tarvii poikaa kantaa sylissä
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuo näytti ihan asialliselta. tosin itselle tulossa 2kpl 12" subeja sekä 3 vahvaria.
subeille riittä yksi lankku.
erkat on edessä ja takana aktiivisena. mutta takaerkka laitetaan katkaisijalla, koska sillon kun autossa ei ole muita matkustajia voi kuunnella pelkällä etuerkalla. ei pilaa sitten stereo kuvaa takaerkka.
subeille riittä yksi lankku.
erkat on edessä ja takana aktiivisena. mutta takaerkka laitetaan katkaisijalla, koska sillon kun autossa ei ole muita matkustajia voi kuunnella pelkällä etuerkalla. ei pilaa sitten stereo kuvaa takaerkka.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Noita ehdottaisin asennettavaksi siten, että kotelo on täysleveä ja korkea sen selkänojan kanssa ja vahvarit vararengaskoteloon. Isoja rattaita ei välttämättä kuljeteta, mutta kyllä sinne tilaa jää.
Voisin veikata, että ongelmia tulee tuon katon elämisen kanssa jo 2x12" subilla, jos vähänkään onnistuu niitä soimaan saada
Voisin veikata, että ongelmia tulee tuon katon elämisen kanssa jo 2x12" subilla, jos vähänkään onnistuu niitä soimaan saada
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Minä meinaan asentaa vasemman puoleiseen koteloon subin, mutta muilta osin ei oo vielä kaikki palikat koossa, joten en oo vielä asentanu. Subi koteloineen on valmiina ja samoin modifoitu luukku. Subi pitäisi mennä ihan heittämällä paikalleen ja tosiaan tuo kotelon luukku on muuten samanlainen kuin alkuperäinen, mutta elementin kohdalla on tietysti ritilä, että bassot pääsee valloilleen.
Saatan laittaa asennustouhuista jotain raporttia tälle forumille, kunhan saan kaikki loputkin kamat hommattua niin voin aloittaa asennustyöt. Vahvistimelle pitäisi vielä keksiä jokin hyvä paikka.
Saatan laittaa asennustouhuista jotain raporttia tälle forumille, kunhan saan kaikki loputkin kamat hommattua niin voin aloittaa asennustyöt. Vahvistimelle pitäisi vielä keksiä jokin hyvä paikka.
Passat Variant -04 1.8t
itsellä sellainen visio että laittaisin "kolmion" muotoiset kotelot selkänojaa vasten sivuille ja keskelle tekis vahvistimille telineen tai sit teline ja levy eteen niin jää vahvari sitten pleksin alle mutta penkit ku kääntää niin pääsis säätää tarvittaessa. No joo kyllä tuo katto tuntuu elävän kun aikaisemmin hertz 15" hxs 380 spl malli oli. en ajatellut tosiaan mitään hirveetä basso räminä meininkiä vaan subeiksi ajattelin hertzin es300d. ja niille sitten spl 1200d. 1 ohmiin pitäisi soida ihan mukavasti jos kotelot on kohdallaan. suljetut kai on laitettava vaikka noi olis parempi laittaa refleksiin mutta se on sitten taas tarkkaa hommaa se. ja saa tosiaan pidettyä kotelon pienenä suljettuna.
onko maadoituksista hyviä neuvoja. itse olen pitänyt kaikki aina samassa paikassa vyön kiinnikkeen alla.
edessä sit laulaa lanzarin optidrive 6.5 erkka aktiivisena. tosin pitäisi kyllä vaihtaa parempaan ja tehdä oviin korokkeet että saa käännettyä elementtejä kuskin penkkiä kohti. aikaviiveet on sit mukava säätää kun soi ihan suoraa kuskille.
mutta täytyy laitta vaikka kuvaa kun rupeen toteuttaa jotain.
laittakaa vaan lisää kuvia asennuksistanne. on aina kiinnostava katsoa minkälaista on noihin tehty.
onko maadoituksista hyviä neuvoja. itse olen pitänyt kaikki aina samassa paikassa vyön kiinnikkeen alla.
edessä sit laulaa lanzarin optidrive 6.5 erkka aktiivisena. tosin pitäisi kyllä vaihtaa parempaan ja tehdä oviin korokkeet että saa käännettyä elementtejä kuskin penkkiä kohti. aikaviiveet on sit mukava säätää kun soi ihan suoraa kuskille.
mutta täytyy laitta vaikka kuvaa kun rupeen toteuttaa jotain.
laittakaa vaan lisää kuvia asennuksistanne. on aina kiinnostava katsoa minkälaista on noihin tehty.
Passat 3b AFN -98
Corrado G60 -89
Corrado G60 -89
Mä laitoin sinne vasemmanpuoleiseen koteloon vahvarin ja digiboxin. Mahtu ihan nätisti ilman et joutu muokkaamaan yhtään ja johdotkin sai kätevästi piiloon. Lisäks noit on myös kätevä säätää niin et avaa sen luukun, koska vahvari on kiinni siinä ja digiboxi siinä takaseinän vakiokiinnikkeessä.
Myös tunkki mahtu sinne vähän syvemmälle ja varoituskolmio löysi paikan vararengaskotelosta renkaan ja hinausköyden lisäks (jos vaik venttiilinnostaja pettää...).
edit: Oikeanpuoleisen sivun jos tekis kokonaan uusiks nii sinne sais sit vaik sen subbarin.
Myös tunkki mahtu sinne vähän syvemmälle ja varoituskolmio löysi paikan vararengaskotelosta renkaan ja hinausköyden lisäks (jos vaik venttiilinnostaja pettää...).
edit: Oikeanpuoleisen sivun jos tekis kokonaan uusiks nii sinne sais sit vaik sen subbarin.
Last edited by Ramirez on 24.11.2009 20:58, edited 2 times in total.
Subaru Legacy variant GT-B e-tune II (rev denso)
Janne_80 on laittanu kontin sivupaneeliin kopan subille. Kuskin puolelle siis, siellä kun enempi on tilaa väkerrellä. Elementtinä muistaakseni pioneerin litteä malli, joka aika pieneen tilavuuteen menee. Kuuleman mukaan se vielä ihan subbarina toimiikin
Linkki Jannen sivuille löytyy tältä foorumilta, olikohan tuolla projekteissa ketju.
Hain ihan ite: Hifinaku
Aika pieneksi jää kotelon tilavuus jos repsikan puolelle sen tekee silleen että orkkispaneelin alle mahtuu.
Linkki Jannen sivuille löytyy tältä foorumilta, olikohan tuolla projekteissa ketju.
Hain ihan ite: Hifinaku
Aika pieneksi jää kotelon tilavuus jos repsikan puolelle sen tekee silleen että orkkispaneelin alle mahtuu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Nyt on 2x hertz ES 300D tilattu. ja täytyy ruveta kehittää koteloita.
suunnitellut tosiaan komion mallista koteloa kummallekkin puolelle konttiin.
sitten jos niihin yhdistäisi jotenkin "kotelon" missä on pleksi jotta näkee vahvarit.. tilan puute voi tulla kun täytyy tunkea 6-kanavainen, 4-kanavainen ja mono pääte. eikä viitsi ruveta uusia vaffeja ostaa tämän takia.
suljetut ~30L kotelot tulossa. pitäisi olla aika optimaalinen koko ja kuitenkin kun tehoa tulee elementeille sen verran paljon että mielummin laittaa suljettuun.
yritän ottaa mahdollisesti kuvia kun alan värkkäämään tuota subi+vahvarit hökötystä.
kertokaas paras kotelon teko levy? MDF? minkä hintaista se on noin suunnillee?
raha tilanne pahasti kuralla laman takia niin täytyy perheellisen yrittää säästää.
suunnitellut tosiaan komion mallista koteloa kummallekkin puolelle konttiin.
sitten jos niihin yhdistäisi jotenkin "kotelon" missä on pleksi jotta näkee vahvarit.. tilan puute voi tulla kun täytyy tunkea 6-kanavainen, 4-kanavainen ja mono pääte. eikä viitsi ruveta uusia vaffeja ostaa tämän takia.
suljetut ~30L kotelot tulossa. pitäisi olla aika optimaalinen koko ja kuitenkin kun tehoa tulee elementeille sen verran paljon että mielummin laittaa suljettuun.
yritän ottaa mahdollisesti kuvia kun alan värkkäämään tuota subi+vahvarit hökötystä.
kertokaas paras kotelon teko levy? MDF? minkä hintaista se on noin suunnillee?
raha tilanne pahasti kuralla laman takia niin täytyy perheellisen yrittää säästää.
Passat 3b AFN -98
Corrado G60 -89
Corrado G60 -89
Aika jännä vahvistinarsenaali..Mutta kaipa ne sinne häviää.
Mdf-levyä kannattaisi kysellä ihan puutavaraliikkeestä, jossa olisi myös sahausmahdollisuus. Jos erikseen kysyt, niin voivat ostattaa kokonaisen ison levyn, josta jää aikasta paljon hukkaan..
Ihan lastulevy voisi mennä kotelon raaka-aineena. Esim. 20mm lattiaponttilastulevystä on tehty koteloita.
Mdf-levyä kannattaisi kysellä ihan puutavaraliikkeestä, jossa olisi myös sahausmahdollisuus. Jos erikseen kysyt, niin voivat ostattaa kokonaisen ison levyn, josta jää aikasta paljon hukkaan..
Ihan lastulevy voisi mennä kotelon raaka-aineena. Esim. 20mm lattiaponttilastulevystä on tehty koteloita.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Ainaki paikallisessa puutavaraliikkeessä 1m x 1m-levy 20mm vaneria makso muistaakseni 40€...jo-c wrote:lastulevyä en edes harkitse.
tarvitsen 250cm X 100cm jotain vaneria.
Onko hintaa kellään tiedossa?
pitääkö ruveta taas possuu heittää rahaa säästöön.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
Tampereella oon hakenu pari kertaa kalevan vanerista. n.30l MDF kotelon ainekset sahattuna
(myös reikä subille pyöräytetty yläjyrsimellä) olisko ollu n.30€
Hinnat on toki saattanu muuttua hieman, siitä on pari vuotta aikaa.
(myös reikä subille pyöräytetty yläjyrsimellä) olisko ollu n.30€
Hinnat on toki saattanu muuttua hieman, siitä on pari vuotta aikaa.
Edellinen n.30 litran mdf kotelon levyt itse sahattuna (mdf 22mm) maksoi 10 euroa, joten hintahaitari voi olla aika suurikin..
Toisaalta minulla varmaan etuna on aika hyvä työsuhde-etu noihin puutavaraliikkeisiinkin.
Enkä minä nyt ihan suoralta kädeltä tuomitse tuota lastulevyäkään, kun reunat käsittelee ja käyttää oikeaa liimaa ja välitukia.. Kyllä sitä vaneristakin irtoilee viilutukset toisistaan, jos sitä pelkää lastulevyssä
Toisaalta minulla varmaan etuna on aika hyvä työsuhde-etu noihin puutavaraliikkeisiinkin.
Enkä minä nyt ihan suoralta kädeltä tuomitse tuota lastulevyäkään, kun reunat käsittelee ja käyttää oikeaa liimaa ja välitukia.. Kyllä sitä vaneristakin irtoilee viilutukset toisistaan, jos sitä pelkää lastulevyssä
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Kyllä MDF on se oikea matsku subikoteloon munkin mielestä. Toimivan saa varmasti muistakin mutta MDF on se oma suosikki.Janne_80 wrote:Tampereella oon hakenu pari kertaa kalevan vanerista. n.30l MDF kotelon ainekset sahattuna
(myös reikä subille pyöräytetty yläjyrsimellä) olisko ollu n.30€
Hinnat on toki saattanu muuttua hieman, siitä on pari vuotta aikaa.
On Kalevan vaneri vähän hintoja nostanu, ja työhän tossakin maksaa eniten. MDF on lopulta aika halpaa näin pienissä määrissä.
Mitä oon MDF levyä tai paloja ostellu Tampereen alueella puuliikkeistä niin kaikissa on saanu just ne omat osat ja olikohan Puukeskus mikä laitto pienet hukkapalat kyytiin mutta pitivät hyllyssä semmoset missä sivun mitat ylitti 20cm. Toisaalta itekkin joskus pengoin kyseisiä jämä paloja sieltä ja sain kopan ainekset melko edullisesti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kyllä mdf on hyvä tuote kotelon tekoon, ei sitä voi kieltää..
Tuossa tarkistin Starkin sisäisestä hinnastosta tuon 22 mm mdf levyn m2 hintaa, niin 16 euron paikkeilla pyörii. Mutta ohjeena on, että myytäisiin täysin levyin (1220x3050 koikoisena)
Ja 19mm mdf pyörisi 12 euron m2 paikkeilla..
Tuossa mietin toista vaihtoehtoa. Kannattaisiko kotelon sivut ja takalevy tehdä ohuemmasta levystä (12-16mm) jäykisterimojen kanssa ja laminoida sisäpuoli hiekka-hartsiseoksella, niin tulisi ainakin tiivis. Etulevyn tekee sitten paksummasta levystä (n 30mm), johon saa jyrsimellä tehtyä upotuksen elementille.
Tuossa tarkistin Starkin sisäisestä hinnastosta tuon 22 mm mdf levyn m2 hintaa, niin 16 euron paikkeilla pyörii. Mutta ohjeena on, että myytäisiin täysin levyin (1220x3050 koikoisena)
Ja 19mm mdf pyörisi 12 euron m2 paikkeilla..
Tuossa mietin toista vaihtoehtoa. Kannattaisiko kotelon sivut ja takalevy tehdä ohuemmasta levystä (12-16mm) jäykisterimojen kanssa ja laminoida sisäpuoli hiekka-hartsiseoksella, niin tulisi ainakin tiivis. Etulevyn tekee sitten paksummasta levystä (n 30mm), johon saa jyrsimellä tehtyä upotuksen elementille.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Tämän nyt kaikki jo tietää, mutta muistutan silti.
Kotelo on subin soinnin kannalta tärkein asia, joten kannattaa tehdä mahdollisimman järeä/tiivis kotelo heti alkuunsa. Tarkoitan tässä sitä että miksi tinkiä kotelosta, jos muu laitteisto on maksanut paljon rahaa. Oli kuinka kallis ja hyväksi todettu subi(t) niin jos kotelo ei ole kunnossa käy äkkiä nolosti.
Tee samantien 2x22mm Vaneri tai MDF ja reilusti hiekkahartsia.
Ei jää heti mietityttään, että mitä jos olis ollu järeempi....
Kotelo on subin soinnin kannalta tärkein asia, joten kannattaa tehdä mahdollisimman järeä/tiivis kotelo heti alkuunsa. Tarkoitan tässä sitä että miksi tinkiä kotelosta, jos muu laitteisto on maksanut paljon rahaa. Oli kuinka kallis ja hyväksi todettu subi(t) niin jos kotelo ei ole kunnossa käy äkkiä nolosti.
Tee samantien 2x22mm Vaneri tai MDF ja reilusti hiekkahartsia.
Ei jää heti mietityttään, että mitä jos olis ollu järeempi....
Siis ensimmäisenä vaihtoehtonahan on tietenkin teräslevy, noi muut tulee sitten sen jälkeenMIKU wrote:Näin on asiaDJDH wrote:Koivuvaneria vaan. Kakkosena sekavaneri ja kolmosena MDF. Lastulevyä ei ikinä, se weetabix sopii aamupalapöytään, ei muualle.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
Itse olen päivittämässä tässä laitteistoani vanhan vahvistimen antautumisen vuoksi. Edessä on vakiopaikoilla Rainbow SAX 265 erillissarja ja vararengaskotelossa hulppeat 10v hyvin toiminut Alpine 1242D 12" subi, niille humppaa tuottamassa Rainbow iPaul 4.300 vahvistin.
Hankittuna soittimeksi on jo Alpine iDA-X303, kunhan se vain tulisi takuuhuollosta takaisin ja sille myöhemmässä vaiheessa kaveriksi PXA-H100 DSP-prosessori. Subi vaihtuu myös myöhemmin 15" subiin (merkki ja malli mietinnässä), vahvistimeksi tulee Rainbow iPaul DM2000. Subi siis sijoittuu vararengaskoteloon "painelevyn" alle ja vahvistimet asennan sivukoteloiden kohdalle, ei oikein muuta paikkaa ole noille vahvistimille kun auto on kuitenkin käyttöauto -> kontin tarjoama tavaratila on monesti tarpeen. Edessä sitten tuo Rainbowin erkkasarja, ehkä kaveriksi toinen midbasso. Ääni sitten kulkeutuu Alpinen soittimen kautta, johon voi kytkeä iPodin, USB-muistin, tietokoneen AUXin kautta ja voi vaikkapa käyttää puhelinta mikäli on musiikkia siinä ja FM-lähetin.
Hankittuna soittimeksi on jo Alpine iDA-X303, kunhan se vain tulisi takuuhuollosta takaisin ja sille myöhemmässä vaiheessa kaveriksi PXA-H100 DSP-prosessori. Subi vaihtuu myös myöhemmin 15" subiin (merkki ja malli mietinnässä), vahvistimeksi tulee Rainbow iPaul DM2000. Subi siis sijoittuu vararengaskoteloon "painelevyn" alle ja vahvistimet asennan sivukoteloiden kohdalle, ei oikein muuta paikkaa ole noille vahvistimille kun auto on kuitenkin käyttöauto -> kontin tarjoama tavaratila on monesti tarpeen. Edessä sitten tuo Rainbowin erkkasarja, ehkä kaveriksi toinen midbasso. Ääni sitten kulkeutuu Alpinen soittimen kautta, johon voi kytkeä iPodin, USB-muistin, tietokoneen AUXin kautta ja voi vaikkapa käyttää puhelinta mikäli on musiikkia siinä ja FM-lähetin.
Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
Siis vararengaskuoppaan 15" elementti ja vielä painelevyllä? Etkä korota kuitenkaan kontin pohjaa ylöspäin, jäänee aika pieneksi saatava kotelotilavuus 15" elementille. Korkeuttakin saa jo aika tarkkaan suunnitella että se 15" mahtuu.
Toki varmasti tehtävissä mutta tuntuu äkkiseltään ainakin aika haastavalta paketilta toteuttaa.
Toki varmasti tehtävissä mutta tuntuu äkkiseltään ainakin aika haastavalta paketilta toteuttaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Esim kyllä Hertziltä löytyy 15" elementtiä, jotka menevät suljettuun 22 litran koteloon.. Mutta yleensä elementin hinta sitten hieman pompsahtaa.. Ja asennussyvyyttä kotelosta pitäisi löytyi sellaiset 18 senttiä..AjH wrote:Siis vararengaskuoppaan 15" elementti ja vielä painelevyllä? Etkä korota kuitenkaan kontin pohjaa ylöspäin, jäänee aika pieneksi saatava kotelotilavuus 15" elementille. Korkeuttakin saa jo aika tarkkaan suunnitella että se 15" mahtuu.
Toki varmasti tehtävissä mutta tuntuu äkkiseltään ainakin aika haastavalta paketilta toteuttaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
hertzin subit on kaikki aika pieniin koteloihin meneviä. itselle nyt siis tulee Hertz ES 300Dx2 ja niille omat 30L kotelot.kotka wrote:Esim kyllä Hertziltä löytyy 15" elementtiä, jotka menevät suljettuun 22 litran koteloon.. Mutta yleensä elementin hinta sitten hieman pompsahtaa.. Ja asennussyvyyttä kotelosta pitäisi löytyi sellaiset 18 senttiä..AjH wrote:Siis vararengaskuoppaan 15" elementti ja vielä painelevyllä? Etkä korota kuitenkaan kontin pohjaa ylöspäin, jäänee aika pieneksi saatava kotelotilavuus 15" elementille. Korkeuttakin saa jo aika tarkkaan suunnitella että se 15" mahtuu.
Toki varmasti tehtävissä mutta tuntuu äkkiseltään ainakin aika haastavalta paketilta toteuttaa.
itsellä oli aikaisemmin Hertz HXS 380D SPL niin sille oli refleksi kotelo noin 40L.
Passat 3b AFN -98
Corrado G60 -89
Corrado G60 -89
Onhan siinä vararengaskotelossa kokoa reilusti, muttei korkeussuunnassa "mahtavasti". Itse asiassa subi jäänee hieman alemmas siitä lattiatasosta, väliin tullee 4-5cm rako ja päälle se levy. Itse levy on koko takakontin maton kokoinen, ilma ei tosin pääse pois sieltä helposti tällä hetkellä. Itse asiassa kyseinen systeemi on jo autossa, tosin 12" Alpinen subille. Joku 15" subi mahtuu kyllä sinne ja tarjontaa kyllä on laidasta laitaan 12-15" subeissa, ei välttämättä tarvitse tunkea 15" subia.AjH wrote:Siis vararengaskuoppaan 15" elementti ja vielä painelevyllä? Etkä korota kuitenkaan kontin pohjaa ylöspäin, jäänee aika pieneksi saatava kotelotilavuus 15" elementille. Korkeuttakin saa jo aika tarkkaan suunnitella että se 15" mahtuu.
Toki varmasti tehtävissä mutta tuntuu äkkiseltään ainakin aika haastavalta paketilta toteuttaa.
Samanlainen systeemi oli Leonissakin, hyvin toimi. Passatin takakontin lattia on vain sellainen, ettei lattiaa kärsi korottaa juurikaan, koska auto toimii käyttöautona ja tavaroita ei sitten saa tippu raoista sisälle. Pirunmoinen homma kalastaa sitten tavaroita pois raoista ellei ota koko levyä irti. Itse haluan lattian olevan "tasainen" selkänojat alas laskettuna, sen takia nuo Rainbowin vahvistimet on sitten sijoitettava kylkiin.
Nämä hommat ovat vasta suunnittelutasolla, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Haastetta kyllä riittää muutenkin kun auton status on ja pysyy käyttöautona. Kaupan päälle vielä sekin, että olen viittomakielinen, siksi tarvitaan toki laitteistolta tehoja vrt. valtaväestö. Äänenpaine ei sentään ole mikään prioriteetti minulla, äänen laatuun panostetaan ensisijaisesti, toissijaisesti tulee äänenpaine (joka tulee muutenkin johtuen kuulostani) ja myötä minun on laitettava melko järeä laitteisto autoon. Nykyinen laitteisto toki on melko toimiva, mutta päivittyy tässä vanhojen antautuessa (10v kovaa käyttöä kestäneet Alpinen vehkeet).
Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
Samanlailla kuin suorakaiteen/kuution, mutta jaat kahdella
ja tietysti sitten muistat laskee sisämittojen mukaan.
http://www.autosound.fi/tietoa_subbarit_kotelo.htm
Jos tätä tarkoitit.
ja tietysti sitten muistat laskee sisämittojen mukaan.
http://www.autosound.fi/tietoa_subbarit_kotelo.htm
Jos tätä tarkoitit.
Pohjan pinta-ala kertaa korkeus jaettuna kahdella?
Tota korkeutta eniten aiemmassa epäilin 15" elementin kohdalla, jos painelevyn haluaa edes sen 5cm elementistä irti niin kyllä tila loppuu jo kesken varapyöräkopassa ellei ala kontin pohjaa nostamaan. Kovin matalia 15" elementtejä ei liene markkinoilla, isoimmat litut taitaa olla 12" kokosia.
Tota korkeutta eniten aiemmassa epäilin 15" elementin kohdalla, jos painelevyn haluaa edes sen 5cm elementistä irti niin kyllä tila loppuu jo kesken varapyöräkopassa ellei ala kontin pohjaa nostamaan. Kovin matalia 15" elementtejä ei liene markkinoilla, isoimmat litut taitaa olla 12" kokosia.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Korkeus siinä onkin isoin ongelma 15" subin kanssa, hämärä muistikuva vararengaskotelon korkeudesta on joku 25cm luokkaa pohjasta lattiatason reunaan. Siitä kun otetaan sellaiset 5cm pois kotelomateriaalien vuoksi, jää n. 20cm itse subille ja painelevyä käyttäen lattia nousisi jonkun 3-6cm verran sisältäen painelevyn paksuuden. Kyllä tuon voi mitata tarkemmin, itse en ainakaan tällä hetkellä. Joutuisi purkamaan oman "virityksen" kontista Kaiken lisäksihän tilaa rajoittanee minulla 4Motion-ominaisuus, etuvetoisissa ehkä enemmän tilaa kontissa. Tuosta tosin ei ole itselläni tietoa poislukien Seat Leonit, niissä 4x4:issä kontti on pienempi kuin etuvetoisissa.AjH wrote:Tota korkeutta eniten aiemmassa epäilin 15" elementin kohdalla, jos painelevyn haluaa edes sen 5cm elementistä irti niin kyllä tila loppuu jo kesken varapyöräkopassa ellei ala kontin pohjaa nostamaan. Kovin matalia 15" elementtejä ei liene markkinoilla, isoimmat litut taitaa olla 12" kokosia.
Omassa tapauksessa täytynee tyytyä johonkin järeään 12" subiin, kyllä nekin ajaa saman asian kuin 15" subit kunhan tekee kotelon ja säätää laitteet kunnolla. Harkinnassa on Rainbow Amboss 12" subi, kohtuuhintainen mielestäni ja speksitkin ovat ihan ok, vahvistimeksi tulee Rainbow iPaul DM2000. Voi ehkä saada molemmat vahvistimet sinne vararengaskoteloon tuon 12" subin kanssa, ehkä...
Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
Tuo on muuten totta, ny on menny Jannella jauhot ja vellit sekaisin.
Alkoi itteäkin kiinnostaan sen verran että pyörittelin noita palikoita lisää 3d:llä. Pyramiidin mukaanhan ton voi laskea.
ja sitten tommonen löyty.
http://www.cs.uta.fi/ipoppla/www/ipoppl ... _esim3.htm
1 jaettuna 3:lla x pohjan pinta-ala x korkeus saadaan pyramidi ja se jaetaan sit 4:llä
eli esim. 0.3333 x (600mmx600mm) x 400mm /4
Nyt ei pitäs mennä kauheesti mettään, toivottavasti.
Alkoi itteäkin kiinnostaan sen verran että pyörittelin noita palikoita lisää 3d:llä. Pyramiidin mukaanhan ton voi laskea.
ja sitten tommonen löyty.
http://www.cs.uta.fi/ipoppla/www/ipoppl ... _esim3.htm
1 jaettuna 3:lla x pohjan pinta-ala x korkeus saadaan pyramidi ja se jaetaan sit 4:llä
eli esim. 0.3333 x (600mmx600mm) x 400mm /4
Nyt ei pitäs mennä kauheesti mettään, toivottavasti.
voi piru.
tulis aika iso kotelo että saa ton 30L aikaiseksi.
korkeutta tulis jokunen 65cm ja etulevyn alareunan mitaksi tulis 75cm niin taidan tehdä hieman erinlaisen kotelon.
jos nyt mut laskut on menny edes nappiin.
0,3333*(75cm*75cm)*65cm/4=30465,7 ja eikös tuo ole litroissa sen 30,4L
tulis aika iso kotelo että saa ton 30L aikaiseksi.
korkeutta tulis jokunen 65cm ja etulevyn alareunan mitaksi tulis 75cm niin taidan tehdä hieman erinlaisen kotelon.
jos nyt mut laskut on menny edes nappiin.
0,3333*(75cm*75cm)*65cm/4=30465,7 ja eikös tuo ole litroissa sen 30,4L
Passat 3b AFN -98
Corrado G60 -89
Corrado G60 -89
Jos käy niinkin peikkomainen tuuri, että joku on turaamassa 3BG Passatin takakonttiin esim. toiselle sivuposkelle koteloa lasikuidusta/hartsista, niin voisi vinkata siitä minulle.
Aion nimittäin lahjoa tekemään kaksi kappaletta ko. koteloita, joista toisen lunastan sitten itselleni.
Tietysti jos jollain on jo tälläinen esine valmiina ja ylimääräisenä, niin lahjontaa voidaan hyödyntää tähänkin.
Ei tuollainen varapyöräkotelointikaan ole poissuljettu lahjonnalta.
Edit: Onkos 3B/3BG konteissa eroja?
Aion nimittäin lahjoa tekemään kaksi kappaletta ko. koteloita, joista toisen lunastan sitten itselleni.
Tietysti jos jollain on jo tälläinen esine valmiina ja ylimääräisenä, niin lahjontaa voidaan hyödyntää tähänkin.
Ei tuollainen varapyöräkotelointikaan ole poissuljettu lahjonnalta.
Edit: Onkos 3B/3BG konteissa eroja?
Passat 3C Variant 2.0TDI 125kW Highline
Tollanen kotelo kiinnostais muaki!!!tyrvis wrote:Jos käy niinkin peikkomainen tuuri, että joku on turaamassa 3BG Passatin takakonttiin esim. toiselle sivuposkelle koteloa lasikuidusta/hartsista, niin voisi vinkata siitä minulle.
Aion nimittäin lahjoa tekemään kaksi kappaletta ko. koteloita, joista toisen lunastan sitten itselleni.
Tietysti jos jollain on jo tälläinen esine valmiina ja ylimääräisenä, niin lahjontaa voidaan hyödyntää tähänkin.
Ei tuollainen varapyöräkotelointikaan ole poissuljettu lahjonnalta.
Edit: Onkos 3B/3BG konteissa eroja?
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Anyone?tyrvis wrote:Jos käy niinkin peikkomainen tuuri, että joku on turaamassa 3BG Passatin takakonttiin esim. toiselle sivuposkelle koteloa lasikuidusta/hartsista, niin voisi vinkata siitä minulle.
Aion nimittäin lahjoa tekemään kaksi kappaletta ko. koteloita, joista toisen lunastan sitten itselleni.
Tietysti jos jollain on jo tälläinen esine valmiina ja ylimääräisenä, niin lahjontaa voidaan hyödyntää tähänkin.
Ei tuollainen varapyöräkotelointikaan ole poissuljettu lahjonnalta.
Edit: Onkos 3B/3BG konteissa eroja?
Passat 3C Variant 2.0TDI 125kW Highline
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
En viitsi uutta ketjua avata tämän vuoksi niin laitanpa tähän samaan.
Eli tarttis vaihtaa passat 3b malliseen autoon uudet ovikajarit kun vanhat alkanu särisee inhottavasti. Nyt tarttis saada tietoon minkä kokoiset nuo ovikaiuttimet ovat? Edessä ja takana ilmeisesti on samankokoiset kuitenkin? Kyseessä nyt siis ne isommat ns. pääkaiuttimet. Ei siis disut.
Otan mielellään myös vaihtoehtoja vastaan millaisia suosittelisitte noihin oviin laitettavaksi. Ja tarttis olla sellaiset nimenomaan mitkä sopis vakiopaikoille suoraan. Erillissarjaa ei nyt siis haeta myöskään vaan ihan pelkät kaiuttimet riittää. Kuitenkin kaiuttimet saisi olla sen verran laadukkaat ettei heti käsiin lahoa kun joskus hyvän biisin tullessa innostuu ääntäkin laittaa hiukan enemmän
Eli tarttis vaihtaa passat 3b malliseen autoon uudet ovikajarit kun vanhat alkanu särisee inhottavasti. Nyt tarttis saada tietoon minkä kokoiset nuo ovikaiuttimet ovat? Edessä ja takana ilmeisesti on samankokoiset kuitenkin? Kyseessä nyt siis ne isommat ns. pääkaiuttimet. Ei siis disut.
Otan mielellään myös vaihtoehtoja vastaan millaisia suosittelisitte noihin oviin laitettavaksi. Ja tarttis olla sellaiset nimenomaan mitkä sopis vakiopaikoille suoraan. Erillissarjaa ei nyt siis haeta myöskään vaan ihan pelkät kaiuttimet riittää. Kuitenkin kaiuttimet saisi olla sen verran laadukkaat ettei heti käsiin lahoa kun joskus hyvän biisin tullessa innostuu ääntäkin laittaa hiukan enemmän
VW Passat variant Highline -04 1.8T
6.5" on vakiona. Mutta mikäli vaihdat kaiuttimet tarvit kaiutin sovitteet.. Jos et ite halua tehdä niin helpoin vaihtoehto on ostaa valmiitä muovisia... Itellä IV golfissa tommoset sovitteet http://web-kaupat.fi/turvaj/?p=products ... roduct=288Riku wrote:En viitsi uutta ketjua avata tämän vuoksi niin laitanpa tähän samaan.
Eli tarttis vaihtaa passat 3b malliseen autoon uudet ovikajarit kun vanhat alkanu särisee inhottavasti. Nyt tarttis saada tietoon minkä kokoiset nuo ovikaiuttimet ovat? Edessä ja takana ilmeisesti on samankokoiset kuitenkin? Kyseessä nyt siis ne isommat ns. pääkaiuttimet. Ei siis disut.
Otan mielellään myös vaihtoehtoja vastaan millaisia suosittelisitte noihin oviin laitettavaksi. Ja tarttis olla sellaiset nimenomaan mitkä sopis vakiopaikoille suoraan. Erillissarjaa ei nyt siis haeta myöskään vaan ihan pelkät kaiuttimet riittää. Kuitenkin kaiuttimet saisi olla sen verran laadukkaat ettei heti käsiin lahoa kun joskus hyvän biisin tullessa innostuu ääntäkin laittaa hiukan enemmän
Ja suosittelen DLS erkkasarjaa, mutta ei halvinta... Mutta makuasia...
E: Muokattu linkki / Basu
VW Golf Variant 2.0TDI -08
Piste pois linkin perästä niin löytyy oikea tuote suoraan. Noilla saa 6,5" elementit suoraan sopiin, ja kun et ihan halvinta paria osta mikä eteen tulee niin kyllä ne mankan tehot sietää luultavasti. Kaikkihan hajoo kun riittävästi riepoo.
Hiukan tekemistä taitaa vaatia se johdotus midillä, se diskantin johto kun lähtee kajarin kyljestä ovipellin päällä, ja irtoelementeissä ne liittimet on siellä "väärällä" puolella peltiä. Toki noihin sovitinrenkaisiin vaan reiät poraa niin sillä jo selviää.
Hiukan tekemistä taitaa vaatia se johdotus midillä, se diskantin johto kun lähtee kajarin kyljestä ovipellin päällä, ja irtoelementeissä ne liittimet on siellä "väärällä" puolella peltiä. Toki noihin sovitinrenkaisiin vaan reiät poraa niin sillä jo selviää.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.