AjH wrote:Siis vararengaskuoppaan 15" elementti ja vielä painelevyllä? Etkä korota kuitenkaan kontin pohjaa ylöspäin, jäänee aika pieneksi saatava kotelotilavuus 15" elementille. Korkeuttakin saa jo aika tarkkaan suunnitella että se 15" mahtuu.
Toki varmasti tehtävissä mutta tuntuu äkkiseltään ainakin aika haastavalta paketilta toteuttaa.
Onhan siinä vararengaskotelossa kokoa reilusti, muttei korkeussuunnassa "mahtavasti". Itse asiassa subi jäänee hieman alemmas siitä lattiatasosta, väliin tullee 4-5cm rako ja päälle se levy. Itse levy on koko takakontin maton kokoinen, ilma ei tosin pääse pois sieltä helposti tällä hetkellä. Itse asiassa kyseinen systeemi on jo autossa, tosin 12" Alpinen subille. Joku 15" subi mahtuu kyllä sinne ja tarjontaa kyllä on laidasta laitaan 12-15" subeissa, ei välttämättä tarvitse tunkea 15" subia.
Samanlainen systeemi oli Leonissakin, hyvin toimi. Passatin takakontin lattia on vain sellainen, ettei lattiaa kärsi korottaa juurikaan, koska auto toimii käyttöautona ja tavaroita ei sitten saa tippu raoista sisälle. Pirunmoinen homma kalastaa sitten tavaroita pois raoista ellei ota koko levyä irti. Itse haluan lattian olevan "tasainen" selkänojat alas laskettuna, sen takia nuo Rainbowin vahvistimet on sitten sijoitettava kylkiin.
Nämä hommat ovat vasta suunnittelutasolla, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Haastetta kyllä riittää muutenkin kun auton status on ja pysyy käyttöautona. Kaupan päälle vielä sekin, että olen viittomakielinen, siksi tarvitaan toki laitteistolta tehoja vrt. valtaväestö. Äänenpaine ei sentään ole mikään prioriteetti minulla, äänen laatuun panostetaan ensisijaisesti, toissijaisesti tulee äänenpaine (joka tulee muutenkin johtuen kuulostani) ja myötä minun on laitettava melko järeä laitteisto autoon. Nykyinen laitteisto toki on melko toimiva, mutta päivittyy tässä vanhojen antautuessa (10v kovaa käyttöä kestäneet Alpinen vehkeet).