Lasien tummennus
-
- Posts: 39
- Joined: 19.8.2008 18:19
- Location: Rovaniemi
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
-
- Posts: 75
- Joined: 16.2.2007 21:07
- Location: Etelä-Karjala
Sain juuri hankituksi tuollaisen IV farmari-golfin ja siinä on kalvotettuna vain takimmaiset sivulasit. Mielestäni ehkä 5%, koska näyttäisi olevan yhtä tumma vanhan autoni 5% kanssa. Kalvot on kuitenkin huonosti laitettu ja naarmuilla
Otan nämä pois (löysinkin jo hieman vihjeitä hommaan) ja kalvotan uudelleen +takaovienlasit +takalasi itse tai kalvotutan jollain.
Kysymykseni kuuluukin, että mistäs noita parempia kalvoja saa hankittua itseasennusta varten? esim. 3M tai SunGuard.
Itse löysin jo pari verkkokauppaa:
http://www.autokalvo.fi/eshop/
http://www.tummennus.fi/verkkokauppa/?p ... x-slate,43
Mitä kalvoja myyviä liikkeitä löytyy Pori-Jyväskylä akselin lähettyviltä?
Gila-kalvoa taisin löytää monestakin paikasta, mutta onkos se yhtä hyväksi koettua kalvoa?
Mitä kalvo-asentajia mahtaa löytyä Pori-Jyväskylä akselin lähettyviltä?
(Auton väri tuollainen harmaa-sinertävä ja mietin tummuuksia 35% takaovet ja siittä taaksepäin 20%. Jollain täällä lähes vastaavassa sellaisen yhdistelmän näin ja vaikutti hyvältä)
Otan nämä pois (löysinkin jo hieman vihjeitä hommaan) ja kalvotan uudelleen +takaovienlasit +takalasi itse tai kalvotutan jollain.
Kysymykseni kuuluukin, että mistäs noita parempia kalvoja saa hankittua itseasennusta varten? esim. 3M tai SunGuard.
Itse löysin jo pari verkkokauppaa:
http://www.autokalvo.fi/eshop/
http://www.tummennus.fi/verkkokauppa/?p ... x-slate,43
Mitä kalvoja myyviä liikkeitä löytyy Pori-Jyväskylä akselin lähettyviltä?
Gila-kalvoa taisin löytää monestakin paikasta, mutta onkos se yhtä hyväksi koettua kalvoa?
Mitä kalvo-asentajia mahtaa löytyä Pori-Jyväskylä akselin lähettyviltä?
(Auton väri tuollainen harmaa-sinertävä ja mietin tummuuksia 35% takaovet ja siittä taaksepäin 20%. Jollain täällä lähes vastaavassa sellaisen yhdistelmän näin ja vaikutti hyvältä)
www.verkkari.fi <- ainakin yksi osoite josta voi tilata kalvoja.. Muutaman auton laittanut noiden kalvoilla.
Noita Gilan kalvoja ei voi lämmittämällä muotoilla, muuten ihan ok asennettavia ja aika hyvät sävyt yleensäkin.
Golfin lasit on laitettu Gilan naarmuntumattomalla, että kyllä niillä onnistuu
Noita Gilan kalvoja ei voi lämmittämällä muotoilla, muuten ihan ok asennettavia ja aika hyvät sävyt yleensäkin.
Golfin lasit on laitettu Gilan naarmuntumattomalla, että kyllä niillä onnistuu
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Just kävin hakemassa auton lasien tummennuksesta ja enkä siinä liikeen pihassa mitään ihmeempää vikaa huomannut. Mut nyt tossa pihassa lähemmässä tarkastelussa huomasin että takaovien kalvoissa on melkosesti pieniä ilmakuplia. Jostain päin nettiä lueskelin että ilmakuplien pitäs hävitä parin päivän - viikon kuluessa, liekkö tuossa jutussa mitään perää ?? vai lähdenkö huomenna suoraan reklamoimaan tuosta kelvottomasta työn jäljestä ??
Onkos kukaan tummennuttanut laseja Hämeenlinnan seudulla ja löytyykö mahdollisia suosituksia ja/tai vinkkejä hintatasosta? Tarkoituksena olisi tummentaa Passat 3BG:n lasit (ainakin) takaovista taaksepäin. Tampereen seutu on myös harkinnassa ja vaihtoehtoina on ainakin Brand Factory/Mainos Hietala, Petri Sainio ja Lustig. Löytyykös näistä muista kuin Lustigista kokemuksia?
Löytyykös keneltäkään muuten kuvia autosta 15% tjsp. kalvoilla? 5% pidän liian tummana mutta toisaalta tarkoituksena olisi, ettei auton sisällekään tarvisi liian hyvin nähdä...
Löytyykös keneltäkään muuten kuvia autosta 15% tjsp. kalvoilla? 5% pidän liian tummana mutta toisaalta tarkoituksena olisi, ettei auton sisällekään tarvisi liian hyvin nähdä...
Sainiosta ei ole omaa kokemusta mutta näkemän perusteella ihan ok jälkeä tekee.
Veken Fix (Pälkäneläinen, Lahtikin näköjään nykyänä?) on mulle autot tummentanut, ja ihan asiallista työtä 3M kalvoilla tekee.
5% kalvoa vaan, mistä kohtaa se on liian tumma? Ainakin auringon puolella istuessa voisi olla vieläkin tummempi, mutta yleisesti mun makuun se oikea tummuus. Ei näe sisään paitsi oikein lasissa kiinni tiiraamalla ja ulos näkee yllättävän hyvin vähässäkin valossa. Täysin pimeässä ei kuitenkaan näe edes kalvottomista laseista ulos.
Veken Fix (Pälkäneläinen, Lahtikin näköjään nykyänä?) on mulle autot tummentanut, ja ihan asiallista työtä 3M kalvoilla tekee.
5% kalvoa vaan, mistä kohtaa se on liian tumma? Ainakin auringon puolella istuessa voisi olla vieläkin tummempi, mutta yleisesti mun makuun se oikea tummuus. Ei näe sisään paitsi oikein lasissa kiinni tiiraamalla ja ulos näkee yllättävän hyvin vähässäkin valossa. Täysin pimeässä ei kuitenkaan näe edes kalvottomista laseista ulos.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
LASIEN TUMMENNUS
JOS TUMMENNAT ITSE NIIN OSTA KUNNOLLISTA KALVOA JA KÄYTÄ AIKAA TYÖN TEKEMISEEN
ITSE TUMMENSIN LASIT ITSE. TEIN LASEISTA SAPLUUNAT OHUEEN PAHVIIN JONKA LEIKKASIN SIIHEN KOKOON
JA EIKUN PAIKALLEEN. TAKAKKONTIN LASIIN KALVOLOPPUI KESKEN JONKA KÄVIN SITTEN TUMMETAMASSA LIIKKEESSÄ.
KÄYTTÄMÄNI HALPA KALVO EI TYKÄNNYT LÄMMITTÄMISESTÄ JOTEN SEN TAKIA PÄÄTIN TUMMENNUTTAA TAKALASIN
LIIKKEESSÄ.
ITSE TUMMENSIN LASIT ITSE. TEIN LASEISTA SAPLUUNAT OHUEEN PAHVIIN JONKA LEIKKASIN SIIHEN KOKOON
JA EIKUN PAIKALLEEN. TAKAKKONTIN LASIIN KALVOLOPPUI KESKEN JONKA KÄVIN SITTEN TUMMETAMASSA LIIKKEESSÄ.
KÄYTTÄMÄNI HALPA KALVO EI TYKÄNNYT LÄMMITTÄMISESTÄ JOTEN SEN TAKIA PÄÄTIN TUMMENNUTTAA TAKALASIN
LIIKKEESSÄ.
No, hyvä että edes loppui se halpakalvo ennen yrittämistä..
Jotenkin tuntuu että näin amatöörinä kyllä kaipaisi jotain vinkkiä tuon Golfin takalasin kalvotukseen.
Muutaman kerran yrittäneenä ei vaan onnistu virheettömästi, vaikka kalvo pitäisi olla erittäin hyvää ja lämmössä muotoutuvaa. Hermojakin luulisi riittävän, mutta ilmeisesti taito puuttuu
Mistä lämmitys pitää/kannattaa aloittaa? Kalvon ylälaidasta vai alalaidasta? Ja leikataanko se kalvo suurinpiirtein muotoonsa ennen lämmitystä vai lämmityksen jälkeen ihan viimeiseksi tarkka leikkaus?
Ammatikseni en tätä hommaa tule tekemään, mutta olisi kiva osata joka tapauksessa.
Jotenkin tuntuu että näin amatöörinä kyllä kaipaisi jotain vinkkiä tuon Golfin takalasin kalvotukseen.
Muutaman kerran yrittäneenä ei vaan onnistu virheettömästi, vaikka kalvo pitäisi olla erittäin hyvää ja lämmössä muotoutuvaa. Hermojakin luulisi riittävän, mutta ilmeisesti taito puuttuu

Ammatikseni en tätä hommaa tule tekemään, mutta olisi kiva osata joka tapauksessa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Mitä parit autot olen katsellut ja lämmitystä käytetty takalaseissa lähinnä niin ainakin ennen lopullista leikkailua lämmitystä. Siinähän se kalvo vähän kutistuu kun hakee muotoa kuperuuden mukaan nin jos on valmiiksi tiukka leikkaus on myös lämmityksen jälkeen vähän vajaa reunasta.
Senverran köyhä olen itse ollut toistaiseksi että on ammattimies saanut 3M kalvolla tehdä. Passatin takaoven lasissa meni ainakin yksi kalvo roskiin ammattikaveriltakin, tulikohan siihen roskia siitä lasia reunustavasta nukkalistasta tai jotain.
Edit: tarkennuksena, takalasin kalvo tuli yhdestä palasta.
Senverran köyhä olen itse ollut toistaiseksi että on ammattimies saanut 3M kalvolla tehdä. Passatin takaoven lasissa meni ainakin yksi kalvo roskiin ammattikaveriltakin, tulikohan siihen roskia siitä lasia reunustavasta nukkalistasta tai jotain.
Edit: tarkennuksena, takalasin kalvo tuli yhdestä palasta.
Last edited by AjH on 9.12.2009 15:02, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kesällä tummennutin 3b farkkupassatin kaikki takalasit paikallisessa lasiliikkeessä...
Mielenkiinnosta seurasin takalasin kalvon asennusta. Kalvo tuli kahdesta palasta ja leikkaus/lämmöllä muotoilu tapahtui lasin ulkopuolella...kalvojen liitoskohta tuli lasinlämmittimen vastuksen kohdalle suunilleen lasin puoliväliin josta liitosta ei huomaa ulkopuolelta ollenkaan. Liekkö sitten sama käytäntö, olipahan auto kuin auto?
SunGardin kalvot tuli ja 7 vuoden takuulla...jokunen viikko meni ennen kuin kaikki vesikuplat hävisi kokonaan...
Mielenkiinnosta seurasin takalasin kalvon asennusta. Kalvo tuli kahdesta palasta ja leikkaus/lämmöllä muotoilu tapahtui lasin ulkopuolella...kalvojen liitoskohta tuli lasinlämmittimen vastuksen kohdalle suunilleen lasin puoliväliin josta liitosta ei huomaa ulkopuolelta ollenkaan. Liekkö sitten sama käytäntö, olipahan auto kuin auto?
SunGardin kalvot tuli ja 7 vuoden takuulla...jokunen viikko meni ennen kuin kaikki vesikuplat hävisi kokonaan...
Passat Variant 1.8 Trendline -00
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Edelliseen autoon ku laitatutin yhellä tutulla joka noita laittaa iltahommina niin teki ainaki 1 palasta lämmittämällä takalasin, tämä oli kyllä Volvon V40:seen jossa on kaareva takalasi. Tässäkin tapauksessa myös leikkaus ja muotoilu tapahtui ulkopuolella.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Kyllä se takalasi on mm. Mondeoon, Corollaan, Focukseen ja 440 Volvoon onnistunut yhdestä palasta, joten kai se on vain peukalo keskellä kämmentä, kun ei tohon Golfiin taivu
Ja Passattikin oli aika vaikea (Voihan minulla olla jokin volkkariallergiakin)
Ja kalvon ptäisi olla "erittäin helposti muotoutuvaa" valmistajan mukaan..

Ja kalvon ptäisi olla "erittäin helposti muotoutuvaa" valmistajan mukaan..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
Perjantaina menee oma Golffi lasien tummennukseen, oon miettinyt että takalasi ja takakontin sivulasit tulisi 35% kalvolla ja muut 50% kalvolla (paitsi tuulilasi.) Auton väri ja sisusta on musta niin ettei vaan tulisi liian tummat... 
Onkos muilla suunnitteilla tässä lähiaikoina tummennella laseja?

Onkos muilla suunnitteilla tässä lähiaikoina tummennella laseja?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Millon Kupari olis tulossa rovaniemelle? Mihin hintaan taloutemme molemmat farmarit sais kalvot konttiin ja takasivuihin? -99 V70 ja -98 G Astra farmari. Eli vieraalla palstalla ollaan
googlettelemalla "kalvot rovaniemi" toi minut tänne ja onpa täällä joskus tullu muutenkin vierailtua ja yhdet renkaatkin löysin täältä edelliseen kulkineeseen.
Vastaa vaikka mailiin jos et tänne halua: harri.lehikoinen@suomi24.fi

Vastaa vaikka mailiin jos et tänne halua: harri.lehikoinen@suomi24.fi
Arvon raadilta kaivattais mielipiteitä
Ensi viikolla passattiin varattu kalvotus (lustig) ja nyt arvon kalvojen tummuutta. Vaihtoehtona 20% tai 35%.
Onko tuo 20% kalvo miten tumman näköinen mustassa autossa. Jotenkin paremmalta tuntuu 35% tummuus, mutta sitten tulee mieleen onko kalvo liian vaalea kun takapenkillä matkustaa juhannuksena vuoden täyttävä lapsi. Toisin sanoen häikäiseekö aurinko miten pahasti tuon 35% kalvon läpi vai pitäiskö laittaa kerralla 20% kalvo. 5% kalvo olisi tumma, mutta se on täysin pois suljettu vaihtoehto.
Joskus aikoinaan yhdessä autossani oli 35% kalvot, mutta en muista estikö se miten häikäisyä. Siihen aikaan ei kyydissä ollut pikkuista ja tuli ajateltua enemmäkin miltä auto näyttää
Alla olevasta linkistä löytyy kyseinen passat johon kalvot tulee.
- PASSAT -
Harri

Onko tuo 20% kalvo miten tumman näköinen mustassa autossa. Jotenkin paremmalta tuntuu 35% tummuus, mutta sitten tulee mieleen onko kalvo liian vaalea kun takapenkillä matkustaa juhannuksena vuoden täyttävä lapsi. Toisin sanoen häikäiseekö aurinko miten pahasti tuon 35% kalvon läpi vai pitäiskö laittaa kerralla 20% kalvo. 5% kalvo olisi tumma, mutta se on täysin pois suljettu vaihtoehto.
Joskus aikoinaan yhdessä autossani oli 35% kalvot, mutta en muista estikö se miten häikäisyä. Siihen aikaan ei kyydissä ollut pikkuista ja tuli ajateltua enemmäkin miltä auto näyttää

Alla olevasta linkistä löytyy kyseinen passat johon kalvot tulee.
- PASSAT -
Harri
Minkä värinen sisusta on, kuvista ei ihan varmaa käsitystä saa?
Yksi mielipide: Laittaisin takakontin laseihin 20% ja takaovien laseihin 35% jos tuollaisen Passatin omistaisin.
(ja 50% eteen jos oikein rupeaisi hifistelemään)
Omassa mustassa Golfissa on takakontin laseissa 35% ja takaovien laseissa 50%, koska en halunnut liian tummaa sisustankin ollessa musta. Nyt on tyylikäs omasta mielestäni. Kuvia ei vielä ole kylläkään, ehkä ens viikolla.
Yksi mielipide: Laittaisin takakontin laseihin 20% ja takaovien laseihin 35% jos tuollaisen Passatin omistaisin.
(ja 50% eteen jos oikein rupeaisi hifistelemään)
Omassa mustassa Golfissa on takakontin laseissa 35% ja takaovien laseissa 50%, koska en halunnut liian tummaa sisustankin ollessa musta. Nyt on tyylikäs omasta mielestäni. Kuvia ei vielä ole kylläkään, ehkä ens viikolla.

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Musta nahkasisusta on tuossa autossa. Sisutan väri tietty korostaa tummuutta. Juuri siksi ajattelin 35% kalvon olevan sopiva näin auton näköä ajatellen. 20% vois olla pikkuisen silmille mukavampi vaihtoehto. Voihan tuohon lapsen turvaistuimen ympärille viritellä tarvittaessa vaikka harson, jos paistaa liikaa ja onhan sillä tietty aurinkolasit
Lisäsin edellisen linkin taakse vielä pikaisesti otetun sisusta kuvan.
Harri

Lisäsin edellisen linkin taakse vielä pikaisesti otetun sisusta kuvan.
Harri
Kyllä viihtyvyyttä miettiessä tumma on parempi, meillä 5% kalvot muissa paitsi etulaseissa ja olen tyytyväinen, samoin matkustajat. Ulospäinhän sieltä näkee ihan vaivatta kun vaan ulkona edes vähän valoisaa on ja sisäänpäin ei tarvitse nähdä turhaan, ulkonäöstä saa kukin olla mieltänsä
Ehkä noi kalvot aavistuksen pitää sisätiloja viileämpinä auringossa parkissa, mustat verhoilut on meilläkin koko sisustassa, ainakin tuntuu että etupenkit on melko kuumat kun takapenkit/lastenistuimet on vielä siedettävät.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Heitä roskiin. Halpiskalvoilla menee vain hermot. Jos ite tekee, niin kannattaa hakea liikkeestä kunnon kalvot. Ne halvat naarmuuntuu tosi helposti ja näyttää sitten aivan järkyttäviltä. Kaikkia halpiksia ei voi edes lämmittää, mikä on yhdestä osasta tekemisessä ehkä se tärkein ominaisuus.
Kannattanee tietty muualtakin kysellä kun lustigilta. Omalla kohdalla meni herran kanssa hermo aikanaan, niin vaihdoin toiseen firmaan. Hinta oli halvempi, laatu oli parempi ja palvelu huomattavasti parempaa.
Kannattanee tietty muualtakin kysellä kun lustigilta. Omalla kohdalla meni herran kanssa hermo aikanaan, niin vaihdoin toiseen firmaan. Hinta oli halvempi, laatu oli parempi ja palvelu huomattavasti parempaa.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Entisessä autossani oli just Gilan kalvot. Kun kalvot sai paikoilleen, niin ongelmia/naarmuuntumisia ei ollut. Mutta tota kalvoa kun ei pysty lämmittämään niin takalasia ei saanut nätisti. Ton kyseisen rullan sain silloin takuuseen kun kalvorullassa oli noin 20cm viilto läpi asti. DIY-meiningillä aattelin.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
No niin. Tänä aamuna töihin tullessa Lustig laittoi kalvot passattiin. Aikaisemmin arvoin, että laitanko 35% vai 20% kalvot ikkunoihin. Päädyin vakaan harkinnan jälkeen 35% kalvoihin ja sen kanssa on nyt vaan elettävä
Omasta mielestä juuri sopivan tummat tuli. Ei ollenkaan liian tummat tai vaaleat. Takapenkillä matkustava lapsi saattais tietty kaivata lisää tummuutta laseihin, mutta silloin voi tarvittaessa laittaa harsoa eteen.
Harri

Omasta mielestä juuri sopivan tummat tuli. Ei ollenkaan liian tummat tai vaaleat. Takapenkillä matkustava lapsi saattais tietty kaivata lisää tummuutta laseihin, mutta silloin voi tarvittaessa laittaa harsoa eteen.
Harri
Tässä muutama kuva passatista kalvotuksen jälkeen. Kalvoiksi tuli siis 35%.
Kuvat löytyy täältä
Harri
Kuvat löytyy täältä
Harri
Ihan päheen näköinen, nyt ei tullut niin suurta eroa etu- ja takaovien lasien kanssa. Tosin kuten aiemminkin on ollut puhetta, voi olla ihan hyvä idea laittaa muksullesi jotain harsoa lisukkeeksi pahimmalla paisteella.Kw@@kku wrote:Tässä muutama kuva passatista kalvotuksen jälkeen. Kalvoiksi tuli siis 35%.
Kuvat löytyy täältä
Last edited by Basu on 9.6.2010 19:39, edited 1 time in total.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Kiitos. Myös omasta mielestä tuo 35% oli sopiva tuohon autoon. Pitää tosiaan muistaa laittaa lapselle harsoa kovemmalla paisteella eteen. Ei noista 35% kalvoista kovin suurta apua ole auringon paahteessa, mutta se olikin jo etukäteen tiedosssa.
Viime viikolla käytiin ostamassa kunnon aurinkolasit tytölle, joten silmät on ainakin kunnolla suojattu
Harri
Viime viikolla käytiin ostamassa kunnon aurinkolasit tytölle, joten silmät on ainakin kunnolla suojattu

Harri
Ois tässä nyt kalvojen tilaus käsillä. Päädyn tilaamaan Llumarin kalvot. Eli takalasi ja taaimmaiset ainakin tulee 21%, mutta mites takaovet. Mietinnässä on ollut toi 38%, mut nyt oon miettinyt et pitäiskö sekin laittaa 21%? Auton on vaalean sininen (kauempaa katottuna harmaa) ja sisusta vaalea.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
Laitetaas nyt tähän firma jossa ite teetin kalvot:
http://www.harmanauto-kalvo.fi/
Jälki mielestäni todella hyvää eikä hinnatkaan hirveitä olleet.
Pari autoa tuolla teettänyt.
http://www.harmanauto-kalvo.fi/
Jälki mielestäni todella hyvää eikä hinnatkaan hirveitä olleet.
Pari autoa tuolla teettänyt.
Tuolla sivuilla oli tosi hyvä galleria, mut harmi kun ei ole merkitty, mitä kalvoa on käytetty missäkin autossa.Rave wrote:Laitetaas nyt tähän firma jossa ite teetin kalvot:
http://www.harmanauto-kalvo.fi/
Jälki mielestäni todella hyvää eikä hinnatkaan hirveitä olleet.
Pari autoa tuolla teettänyt.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,