Kaasu hirttää.

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
HarriV
Posts: 339
Joined: 18.3.2005 16:54
Location: Kuopio

Kaasu hirttää.

Post by HarriV »

Mikähän ihme tuli tuohon passattiin kun hittää kaasun kiinni. Auton kun sammuttaa niin lähtee normaalisti käyntiin ja kierrokset normaalit, mutta kun nostattaa kierroksia niin ne ei laskeudu.
User avatar
HarriV
Posts: 339
Joined: 18.3.2005 16:54
Location: Kuopio

Post by HarriV »

Päivitystä edelliseen. Vikakoodit kävin lukemassa ja mitään ei löytynyt. Mitenkä se kaasuläpän asentotunnistin reistailee? Semmoinen kävi itsellä mielessä. Osaisko Tero tai Pasi ainakin auttaa miestä mäessä.
Kw@@kku
Posts: 102
Joined: 18.11.2009 12:25
Location: Lempäälä

Post by Kw@@kku »

Muutama vuosi sitten appiukon passatissa oli samanlainen oire. Auton kun sammutti ja käynnisti, niin pyöri normaalisti. Sitten jonkin ajan kuluttua alkoi käydä kovemmilla kierroksilla. Usein kävi myös tuo samainen kaasunhirttäminen, eli kierrokset ei ajon jälkeen palautunut normaaliksi.

Laakkosella eivät aluksi löytäneet heidän mukaan mitään vikaa, eikä vikakoodeja ollut. Lopulta vaihtoivat moottorin käyntinopeusanturin ja sillä korjaantui kyseinen vika. :shock:

Harri

edit: Kyseessä oli vm-98 1.6 3B Passat.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Oliko HarriV:n autossa vielä vaijerilla se kaasu vai sähkökaasu? Että jos se vaijerin kuori on kärsinyt ja sinne on vesi päässyt. Mutta luulis ettei siihen sit vaikuta auton sammuttaminenkaan. Jos se siis sen jälkeen toimii, kunnes kaasua näpäyttää.. Onko kaikki huohotinputket ehjiä ja alipaineletkut? Ettei olis imuvuoto..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
HarriV
Posts: 339
Joined: 18.3.2005 16:54
Location: Kuopio

Post by HarriV »

Vaijerilla tulee koneelle asti. Tänään auto on toiminut taas normaalisti. Kuhan vaan ei johtunut tuosta äkillisestä sään lauhtumisesta, että jääti jonkun paikan. Huohotin putket ja letkut pitäisi olla kunnossa. Vaijeri on kyllä vähän rispaantunut yhdestä paikasta. Aika jännälle tuntu kun hirtti tuon kaasun 5000kierr. 3-vaihteella taajamassa :D. Pitää vaan nyt toivoa että ei tee tuota uudelleen, kun aika hankala lähteä vikaa enää etsimään.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ite veikkaisin sitä vaijeria kyllä. Mut toivottavasti vika pysyy poissa..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
HarriV
Posts: 339
Joined: 18.3.2005 16:54
Location: Kuopio

Post by HarriV »

Ok. Pitää laittaa vaijeri vaihtoon.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kokeile vielä sillain että sillon kun vika on päällä niin irrotat sen kaasuvaijerin sieltä kaasuläpän päästä kokonaan pois. Sit käytät sitä kaasuläppää käsin, jääkö vika silti päälle? Jos jää niin sit se ei ainakaan vaijerista ole kiinni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

No eikös sen tossa kohtaa jo huomaa kun vaijeri irtoaa että palautuuko tyhjäkäynnille? Ts. läppä vapautuu vaijerin vedosta jos se vaijeri jumitti. Sit jos toi ei vaikuta niin käsin käyttää läppää, jos se sitten palautuu tyhjäkäynnille niin läpässä jotain jumia? Jos näilläkään ei oo apua nin sitten jotain muuta vikaa?

Vai onko siellä vaijerissa ja läpässä jotain anturointia ettei tommonen testaaminen onnistu?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kyllä se onnistuu noinkin :)
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply