Kaasu hirttää.
Kaasu hirttää.
Mikähän ihme tuli tuohon passattiin kun hittää kaasun kiinni. Auton kun sammuttaa niin lähtee normaalisti käyntiin ja kierrokset normaalit, mutta kun nostattaa kierroksia niin ne ei laskeudu.
Muutama vuosi sitten appiukon passatissa oli samanlainen oire. Auton kun sammutti ja käynnisti, niin pyöri normaalisti. Sitten jonkin ajan kuluttua alkoi käydä kovemmilla kierroksilla. Usein kävi myös tuo samainen kaasunhirttäminen, eli kierrokset ei ajon jälkeen palautunut normaaliksi.
Laakkosella eivät aluksi löytäneet heidän mukaan mitään vikaa, eikä vikakoodeja ollut. Lopulta vaihtoivat moottorin käyntinopeusanturin ja sillä korjaantui kyseinen vika.
Harri
edit: Kyseessä oli vm-98 1.6 3B Passat.
Laakkosella eivät aluksi löytäneet heidän mukaan mitään vikaa, eikä vikakoodeja ollut. Lopulta vaihtoivat moottorin käyntinopeusanturin ja sillä korjaantui kyseinen vika.

Harri
edit: Kyseessä oli vm-98 1.6 3B Passat.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Oliko HarriV:n autossa vielä vaijerilla se kaasu vai sähkökaasu? Että jos se vaijerin kuori on kärsinyt ja sinne on vesi päässyt. Mutta luulis ettei siihen sit vaikuta auton sammuttaminenkaan. Jos se siis sen jälkeen toimii, kunnes kaasua näpäyttää.. Onko kaikki huohotinputket ehjiä ja alipaineletkut? Ettei olis imuvuoto..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Vaijerilla tulee koneelle asti. Tänään auto on toiminut taas normaalisti. Kuhan vaan ei johtunut tuosta äkillisestä sään lauhtumisesta, että jääti jonkun paikan. Huohotin putket ja letkut pitäisi olla kunnossa. Vaijeri on kyllä vähän rispaantunut yhdestä paikasta. Aika jännälle tuntu kun hirtti tuon kaasun 5000kierr. 3-vaihteella taajamassa
. Pitää vaan nyt toivoa että ei tee tuota uudelleen, kun aika hankala lähteä vikaa enää etsimään.

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
No eikös sen tossa kohtaa jo huomaa kun vaijeri irtoaa että palautuuko tyhjäkäynnille? Ts. läppä vapautuu vaijerin vedosta jos se vaijeri jumitti. Sit jos toi ei vaikuta niin käsin käyttää läppää, jos se sitten palautuu tyhjäkäynnille niin läpässä jotain jumia? Jos näilläkään ei oo apua nin sitten jotain muuta vikaa?
Vai onko siellä vaijerissa ja läpässä jotain anturointia ettei tommonen testaaminen onnistu?
Vai onko siellä vaijerissa ja läpässä jotain anturointia ettei tommonen testaaminen onnistu?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila