Päivän projekti...
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
tänään on tulu tehtyä yhtä sun toista.Virutin auton, Kiristin kyynernojan ku päässy vähä löystymään, maalasin 2 vannetta, 2 vanteeseen kiepautin kumit päälle ja tasapainotin, alustan laskeminen kesäkorkeuteen+suuntaus, Ny pitääs vielä siivoolla kotona.
Ja hauska sattuma aamulla ku lähdin työpaikalle, niin aulas mummo selvitti parkkipaikkapaperista kenen auto, ku tippunu kerrostalon katolta lumet päälle, lasi sisällä, katon etuosa painuksis ja hälytin oli huutanu, vilkut välkky enää. A-pilarimuovitki sojotti.
Ja hauska sattuma aamulla ku lähdin työpaikalle, niin aulas mummo selvitti parkkipaikkapaperista kenen auto, ku tippunu kerrostalon katolta lumet päälle, lasi sisällä, katon etuosa painuksis ja hälytin oli huutanu, vilkut välkky enää. A-pilarimuovitki sojotti.
GOLF BAG
Vois tästä kohta vaivautua vyötäröä myöten hankeen ja mennä repii varaosakolopallosta laturia irti kun porukoitten käyttiksestä meni laturi mykäks... alkuun oli vaan herätevirta poikki mutta nyt se on korjattu mut ei enää lataa ollenkaan.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Tulipa käytyy kysymässä eräältä paikalliselta korjaamolta apulaitehihnojen vaihtoa passattiin, huh että on muuten kallis tuo laturin hihnan kiristin.. 160-170e arveli osineen ja töineen (alle tunnin homma) olevan
Ja siis kiristinkin menee vaihtoon, kun se ei ole enää linjassaan hihnan kanssa

Ja siis kiristinkin menee vaihtoon, kun se ei ole enää linjassaan hihnan kanssa
Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
Tyyppivika... itselläkin meni se pultti siitä jousiväkkärästä mutkalle jotenka joutui kiristimen vaihtamaan... itsellä kustansi ahu 1.9 tdi:hin 140 pintaan koko kiristin hihnapyörineen ja jousineen. Keulasäleikkö veks... syylärin flekti veks viskoineen ehkä helpoin (jos tdi) ja siitä saa ruuvattua sen... miksei samalla vaihdata jakopäätä jos kerran keulaa repii auki.1st wrote:Tulipa käytyy kysymässä eräältä paikalliselta korjaamolta apulaitehihnojen vaihtoa passattiin, huh että on muuten kallis tuo laturin hihnan kiristin.. 160-170e arveli osineen ja töineen (alle tunnin homma) olevan![]()
Ja siis kiristinkin menee vaihtoon, kun se ei ole enää linjassaan hihnan kanssa
EDIT:aa sulla on 1.8t mutta onko sähköflekti vai hihnavetoinen?
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Viskolla on tuossakin puhallin(1.8T AWT), ei tarvii varmaan keulaa purkaa sen kummemmin, ilmastoinnin hihnan joutuu ottamaan pois ensin, sitten sopii pujottelemaan sen toisenkin pois, kattoo nyt onnistuuko ilman nosturia sen ilmastoinnin hihnan irroitus, vai vienkö sille korjaamolle, ei viittis tuolla märällä maallakaan maata auton alla hihnaa irroittamassaSatelite wrote: Tyyppivika... itselläkin meni se pultti siitä jousiväkkärästä mutkalle jotenka joutui kiristimen vaihtamaan... itsellä kustansi ahu 1.9 tdi:hin 140 pintaan koko kiristin hihnapyörineen ja jousineen. Keulasäleikkö veks... syylärin flekti veks viskoineen ehkä helpoin (jos tdi) ja siitä saa ruuvattua sen... miksei samalla vaihdata jakopäätä jos kerran keulaa repii auki.
EDIT:aa sulla on 1.8t mutta onko sähköflekti vai hihnavetoinen?

Miten tuo automaattikiristin toimii, kuinka sitä saa "löysytettyä" että hihnan saa pois?
Jakopään remppaa en vielä raaski tehä, kun se maksaa taas hunajaa


Niin ja takaisin itse topicin aiheeseen liittyen, Öljynpainemittariin olis kaikki asennusosat valmiina(ryöstölaippa suodattimen ja jalan väliin, itse mittari, piuhat ja muut pikku jutut) Paikan mittarille ja virtapiuhat ja piuhojen reijät katselin eilen valmiiksi, näkeepähän vähä suuntaa antavasti jos vielä vilahtelee öp valo, että onko painetta.. ei ole kyllä sen yhden ainoan kerran jälkeen tehnyt kertaakaan, koneeseenkaan ei ole tullut ylimääräisiä ääniä, että kyl siellä painetta varmaan on



Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
Pääsee hakemaan Golffin kotia tänään Laakkoselta ja ihme kyllä, aavistuksen rikkaampana kun autoa viedessä. Sitten voisi laittaa Motonettiin tilausta puskurista ja lokasuojista, ainoa paikka mistä saa tietyn etupuskurin tällä hetkellä.
Last edited by Basu on 1.4.2010 13:18, edited 1 time in total.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Kevättä rinnassa....
Eilen siivosin auton sisältä. Muoviosat kiillotin Autoglymin tökötillä, on ku uus auto taas. Peräluukun kattoa teippiharjalla teippailin ku koira on hinkannu päätään kattoon (loppu vaan tarrarulla kesken, pitää jatkaa projektia joku päivä).
Tänään sitte sain viestin että kesäpyörät on valmiina rengasliikeessä. Saivat kuin saivatkin renkaat vanteille. Nyt noon pesty ja kuivattelevat pesuhuoneessa illalla alkavaa vahausprojektia varten. Viikonloppuna sitte alle...
Edit: Kylläpäs ne ny kiiltää. Tero tuossa mielenkiinnosta punnitti yhen vanteen. Nyt voi rehellisesti sanoa noita malmikasoiks... 28.3kg/vanne+rengas

Eilen siivosin auton sisältä. Muoviosat kiillotin Autoglymin tökötillä, on ku uus auto taas. Peräluukun kattoa teippiharjalla teippailin ku koira on hinkannu päätään kattoon (loppu vaan tarrarulla kesken, pitää jatkaa projektia joku päivä).
Tänään sitte sain viestin että kesäpyörät on valmiina rengasliikeessä. Saivat kuin saivatkin renkaat vanteille. Nyt noon pesty ja kuivattelevat pesuhuoneessa illalla alkavaa vahausprojektia varten. Viikonloppuna sitte alle...

Edit: Kylläpäs ne ny kiiltää. Tero tuossa mielenkiinnosta punnitti yhen vanteen. Nyt voi rehellisesti sanoa noita malmikasoiks... 28.3kg/vanne+rengas


- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Meinasinkin jo kirjoittaa että punnitseppas vanne+rengas yhdistelmä, mut kerkesitkin jo. 
Pappani näköjääs ajellut Nissanilla vähän silleen ja tälleen...
Ei kuulemma mitään isompaa käynyt itselleen, kolme kylkiluuta poikki ja turvavyö painautunut aika ilkeesti... täytyy käydä hakemassa Iltis vissiin kaupasta.

Pappani näköjääs ajellut Nissanilla vähän silleen ja tälleen...

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
No itseasiassa mitä tuossa nettiä selaalin ni aika monella näyttääs olevan 18"-setti joka painaa 23-24 kiloa joten ei nuo sun replicat mitenkää tavattoman painavat ole. Jos tuo sun ilmottama paino sisältää kumit.JSt wrote:Ja mä kun luulin, että mun replica interlaakkoset on painavat (22,7kg)28.3kg/vanne+rengas![]()
Ja kun ajatteloo et 18"-setti painaa helposti jo sen 22 kiloa ni sen valossa tuo emännän vanne-rengas yhistelmä ei oo mitenkää mahottoman painava. Vanteella on kuitenki kokoa 9x20" ja rengaskokona 245/30
Just tossa laskin et mun 18" vanne-rengas yhistelmä tulee painamaan n.17 kiloa

- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
Mulla kesäkumit on ~23kg, tosin vaan 17" kokosena
Noh halvat on vanteet, eikä kumitkaan ole kovin arvokkaat, koko rahalla massaa.
Eilisen yön projektina väsättiin Nissaniin lisää tilaa etuloksuihin, alkaa renkaat kääntyyn niin että pystyy linkussakin vähän ajeleen. Vielä pitäis pari siivua peltiä kehittää ja sulatella kiinni niin olis valmista. Ja yks kappaletta toisen Nissanin lootan kannakkeita tuli kanssa rakenneltua. Kevät on rakentajan kulta-aikaa

Eilisen yön projektina väsättiin Nissaniin lisää tilaa etuloksuihin, alkaa renkaat kääntyyn niin että pystyy linkussakin vähän ajeleen. Vielä pitäis pari siivua peltiä kehittää ja sulatella kiinni niin olis valmista. Ja yks kappaletta toisen Nissanin lootan kannakkeita tuli kanssa rakenneltua. Kevät on rakentajan kulta-aikaa

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
http://www.passatplus.de/umbauteile/dop ... el-din.htmPia wrote:^Mitä makso se 2DIN-kehys Slamitilla?
http://www.passatplus.de/umbauteile/dekor/dekor.htm
Nämä hinnat * 1,22. Kuvista puuttuu se toisenlainen ilmastoinnin putki mikä pitää myös vaihtaa jos asentaa alkuperäisen Navin.
Eli sellanen reilu satasen keikka kaiken kaikkiaan sisältäen tuon toisenlaisen ilmastoinnin putken.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Vähän myöhässä mutta.. Lapista kotiuduttiin viikon lomareissulta lauantaina, hieno reissu kyllä oli.
Sain tuon emännänkin innostumaan, että jos joskus hommattas moottoripyörä, kun päästin sen moottorikelkan puikkoihin
Tänään haettiin pojulle ihka ensimmäinen polkupyörä
Siitä se lähtee...
Sain tuon emännänkin innostumaan, että jos joskus hommattas moottoripyörä, kun päästin sen moottorikelkan puikkoihin

Tänään haettiin pojulle ihka ensimmäinen polkupyörä

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Huomioithan että tässä oli kaksi pyhäpäivääkin välissä + viikonloppu.Killer wrote:Kuittasin äsken matkahuollon kuskille lapun ku toi uudet kesärenkaat vanteineen, RS4 New 18x8![]()
Kauan kesti tulo ku keskiviikkona tilasin niin nyt tuli.
Itse kävin hakemassa uuden etupuskurin + uudet etulokarit Matkahuollosta ja kävin varaamassa purkaamosta Venton konepellin ja "tulipellin". Loppuviikosta vissiin maalia niskaan.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Juu juu ku paketti lähti siis Englannista keskiviikkona ja eilen mulla eli kohtuu kauan kesti tuloBasu wrote:Huomioithan että tässä oli kaksi pyhäpäivääkin välissä + viikonloppu.Killer wrote:Kuittasin äsken matkahuollon kuskille lapun ku toi uudet kesärenkaat vanteineen, RS4 New 18x8![]()
Kauan kesti tulo ku keskiviikkona tilasin niin nyt tuli.
Itse kävin hakemassa uuden etupuskurin + uudet etulokarit Matkahuollosta ja kävin varaamassa purkaamosta Venton konepellin ja "tulipellin". Loppuviikosta vissiin maalia niskaan.

Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Eilisen projektina oli "Volkkarimiehen palapeli" Eli pohjapanssarin uudelleen kasailu ja kokoaminen kun se taas vaihteeksi viisti asfaltin pintaa.
Tarvikkeita meni kymmenen nippusidettä ja metri ML-kuparijohtoa joka siis ajaa rautalangan virkaa. Nyt tuo palapeli koostuu varmasti jo kymmenestä yhteensidotusta muovipalasta joten oliskohan jo aika ostaa teräksinen pohjapanssari???
Tarvikkeita meni kymmenen nippusidettä ja metri ML-kuparijohtoa joka siis ajaa rautalangan virkaa. Nyt tuo palapeli koostuu varmasti jo kymmenestä yhteensidotusta muovipalasta joten oliskohan jo aika ostaa teräksinen pohjapanssari???
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Päivän projektina oli vaihdattaa passattiin apulaitehihnat ja se automaattikiristin, laturin hihna oli jo niin huono, että sai sormilla revittyä paloja irti siitä urapinnasta, ei olis pitkään tarvinnu enää ajella, kun olis menny poikki 
Ensin mietin että pitäiskö ite vaihtaa, mutta melko ahdasta oli, ja ilmastoinnin hihnan kiristin piti löysyttää altapäin, ei tuolla märässä maassa paljoa vielä huvita maata auton alla
(ei ole omaa tallia vielä, haaveissa on kyllä, omakotitalo ja iso talli missä sopii rakentelemaan
)

Ensin mietin että pitäiskö ite vaihtaa, mutta melko ahdasta oli, ja ilmastoinnin hihnan kiristin piti löysyttää altapäin, ei tuolla märässä maassa paljoa vielä huvita maata auton alla


Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
-
- Posts: 192
- Joined: 30.3.2007 0:00
- Location: Vähäkyrö
- Contact:
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kävin muutoskatsastamassa noi kesäpyörät. Aika kallis siihen nähe mitä setä teki. Käveli auton vierelle ja kyykisty, katto renkaan koon ja kantavuuden. Sisälle kirjottaa koneelle ja tutki vähä STRO-raamattua. Äijä luki ensin vahingos väärää riviä ja meinas että kantavuus ei riitä. Onneks sitte tajus et oli väärin kattonu. Ja koko toimitukselle tuli hintaa 50€. 

-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
Tulipa viimein asenneltua tuo öljynpainemittari paikalleen, pieniä vastoinkäymisiä oli, kun asentelin kaikki paikalleen, sit ajelemaan, ajon jälkeen oli konehuone ihan öljyssä, no eikun peilin ja lampun kans kyttäämään mistä vuotaa, ei löydy mitään, no sitten purkamaan koko rakennelmaa, öljynsuodattimen tietty olin omaa tyhmyyttäni kiristänyt niin tiukalle, ettei lähde millään auki vanhalla hihnamallin suodatinavaimella, no eikun paikallisesta varaosaliikkeestä (kotipaikalla olin laittelemassa) hakemaan kunnollinen suodatinavain ja uusi suodatin, johan lähti vanha irti, hirveitten lommojen saattelemana 
Ja siis anturin kiinnitin ryöstölaippaan, mikä tulee öljynsuodattimen ja -jalan väliin.. tiiviste oli jäänyt huonosti, vähän oli rutussa, laipan puolelta, mutta tiivistelakan kanssa laittelin varovasti uudestaan, niin johan rupesi pitämään, ja uuden suodattimen ruuvailin käsin varovaisesti paikalleen, että ensi kerralla saa helpommin
Ajossa näyttää lämpimillä öljyillä 3.5 - 4.5 kiloa, heittelee vähän tuo vanha mittari, tyhjäkäynnillä noin 1.5-2 kg/cm2.. Mikä tuon koneen normaali öljynpaine pitäisi olla?
Niin ja tuli sit päivän lopuksi väsäiltyä vähän pakoputken päitä, en vielä kiinni asti jaksanu laitella, mut kuvan kerkesin napata: http://i139.photobucket.com/albums/q292 ... 010700.jpg
Mallia otin käyttäjän Micco passatista, anteeksi vaan matkimiseni

Ja siis anturin kiinnitin ryöstölaippaan, mikä tulee öljynsuodattimen ja -jalan väliin.. tiiviste oli jäänyt huonosti, vähän oli rutussa, laipan puolelta, mutta tiivistelakan kanssa laittelin varovasti uudestaan, niin johan rupesi pitämään, ja uuden suodattimen ruuvailin käsin varovaisesti paikalleen, että ensi kerralla saa helpommin

Ajossa näyttää lämpimillä öljyillä 3.5 - 4.5 kiloa, heittelee vähän tuo vanha mittari, tyhjäkäynnillä noin 1.5-2 kg/cm2.. Mikä tuon koneen normaali öljynpaine pitäisi olla?
Niin ja tuli sit päivän lopuksi väsäiltyä vähän pakoputken päitä, en vielä kiinni asti jaksanu laitella, mut kuvan kerkesin napata: http://i139.photobucket.com/albums/q292 ... 010700.jpg
Mallia otin käyttäjän Micco passatista, anteeksi vaan matkimiseni

Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ulkoiluttaa taas hiacee....
on se niin kiva 


Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Päivän projektina oli todeta että tuo Bilteman ryöstölaippa vuotaa edelleen, jättää oikeen lammikon auton alle, pistinkin justiinsa biltemalle sähköpostilla palautetta, että lähettävätkö uuden tiivisteen, vai laitanko koko laipan takaisin.. voi prkl, kaikkea sitä tulee hankittu ja asenneltuukin 

Ford '05
Kupla '72
Kupla '72