IV Golf Variant TDi PD - alustasarja hakusessa.
IV Golf Variant TDi PD - alustasarja hakusessa.
Orkinaalialusta sanoi YYA-sopimuksen irti ja takapää keinuu kauniisti jousien varassa, ainakin toiselta kulmalta.
Nyt kaivattaisiin hieman tietoutta/ehdotuksia, että minkälaista sopuhintaista (~500e) alustasarjaa kannattaisi alkaa harkitsemaan..
Autona Golf Variant vm. 2000 PowerDiesel 85kw.
Ja hakua käytettiin, löytyi niin monta erilaista keskustelua ko. aiheesta että toivoisin saavani vastauksia tällä tapaa.
Nyt kaivattaisiin hieman tietoutta/ehdotuksia, että minkälaista sopuhintaista (~500e) alustasarjaa kannattaisi alkaa harkitsemaan..
Autona Golf Variant vm. 2000 PowerDiesel 85kw.
Ja hakua käytettiin, löytyi niin monta erilaista keskustelua ko. aiheesta että toivoisin saavani vastauksia tällä tapaa.
Eibachin Pro-system:in laittaisin ehkä itse tuohon hintaan.
Tuolta noin 500€ + postikulut.
http://www.stg-gmbh.com/tuning.html
Tuolta noin 500€ + postikulut.
http://www.stg-gmbh.com/tuning.html
Kyselen samaa kuin topicin aloittaja. Golf IV variant 1,9 tdi 74 kw tarvitsee uutta alustaa, madallusta saa tulla, mutta korkeintaan tuon -30 mm, kun alla ei ole aina tasainen tie. Hintaluokka maksimissaan 600 euroa. Street comfort kuulostaa lupaavalta pitkän matkan ajajalle, mutta hintaa on liikaa. Mikä siis vaihtoehdoksi? Mitenkäs on, tuleeko tuommoisella madaltamisella eteen muiden osien vaihtamista, vai ovatko ne vain todella paljon madaltavien riesana? 

Golf Variant 1,9 TDI ATD 2003
Eibach ehdottomasti, 130tkm toisella ja nyt 60tkm toisella autolla ajettuna. Uudet boge turbot / sachs advantage iskarit (sama vaimennin) pro-kit -30mm jousien kaverina, eikä parempaa oo vielä vastaan tullu. Jotku väittää ettei "vakioiskarit" kestä madallus jousien kans, ei varmaan jos vanhojen pumppujen kans laittaa alustan, mutta uuden setin kans pelaa varmasti. Muita osia ei tarvi vaihtaa kunhan puslat, helat ja nivelet on kunnossa.
Olen itsekin miettinyt juuri takuun kannalta, että kannattaisiko laittaa madallusjouset ja iskarit erikseen, eikä ostaa valmista alustasarjaa. Muut varmasti tietävät, saavutetaanko näin yhtä hyvää lopputulosta kuin valmiilla sarjalla? Se on kuitenkin pääasia.
H&R -sarjoista löytyy vähänlaisesti käyttäjäkokemuksia, vaikka monet yritykset pitävätkin sitä hyvänä vaihtoehtona muun muassa Eibachille. H&R Cup Kit näyttäisi olevan huomattavasti esimerkiksi Eibachin Pro Systemiä edullisempi.
H&R -sarjoista löytyy vähänlaisesti käyttäjäkokemuksia, vaikka monet yritykset pitävätkin sitä hyvänä vaihtoehtona muun muassa Eibachille. H&R Cup Kit näyttäisi olevan huomattavasti esimerkiksi Eibachin Pro Systemiä edullisempi.
Golf Variant 1,9 TDI ATD 2003
Kyllä uskoisin että kaikkiin merkkialustoihin saa iskareita ja jousiakin yksittäisinä osina myös.
Iskarin hajoaminen on kyllä melkosen harvinaista, omalle kohdalle on nyt yksi sattunut ja sekin laatuvika enempi. Jos kuoppaan niin kovaa tai syvälle losauttaa että iskarista tulee mehut ulos niin varmaan on muutakin romuna jo siinä kohtaa
H&R on kyllä laatumerkin maineessa, tuskin huonompi kuin Eibach, jonkun mielestä huonompi ja toisen mielestä parempi
Ostat sen mihin rahat riittää ja miellyttää omaa ajatusmaailmaa, laatuun kannattaa alustassa kuitenkin sijoittaa ainakin jos autolla meinaa pidempään ajella.
Edit: hajoamisella tarkotin tossa siis jotain muuta kuin stefojen pettämistä, ts. mäntä/varsi hajoaa tai vaikka halkeaa koko patruuna.
Öljythän karkaa väliin turhankin pian, erityisesti edullisemmissa seteissä missä voi stefat kärsiä laadun puutteesta, työstövioista tai -jäänteistä yms.
Iskarin hajoaminen on kyllä melkosen harvinaista, omalle kohdalle on nyt yksi sattunut ja sekin laatuvika enempi. Jos kuoppaan niin kovaa tai syvälle losauttaa että iskarista tulee mehut ulos niin varmaan on muutakin romuna jo siinä kohtaa

H&R on kyllä laatumerkin maineessa, tuskin huonompi kuin Eibach, jonkun mielestä huonompi ja toisen mielestä parempi

Edit: hajoamisella tarkotin tossa siis jotain muuta kuin stefojen pettämistä, ts. mäntä/varsi hajoaa tai vaikka halkeaa koko patruuna.

Last edited by AjH on 13.7.2010 14:18, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tarkensin, soriDJDH wrote:Mulla on 70tkm ajetusta kw v1 sarjasta tullu molemmista takaiskareista mömmöt ulos. Kenelle voin soittaa?


Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Lainaampa aihetta törkeästi.
Olen itse suunnitellut alkuperäisen alustan vaihtoa Eibach Pro Systemiin, kun maltillista madallusta haetaan käyttöautoon. Auto on n. 77 000km ajettu 2005-mallinen Golf IV Variant. Mitähän muuta olisi järkevää vaihtaa samalla kertaa, kun kerran hommiin ryhdytään? Olen ymmärtänyt, että alkuperäiset puslat lopahtavat melko nopeaan madaltamisen jälkeen? Millaisia kokemuksia on eri puslista, kannattaako laittaa alkuperäiset vai suosiolla Powerflexin uretaanit? Saa suositella myös edullisia paikkoja nuiden hankintaan. Onko joku ajellut ilman ongelmia alkuperäisten puslien kanssa madalluksen jälkeen? Tuo 30mm ei kuitenkaan hirveän suuri pudotus ole.
Sattuukohan kellään olemaan kokemuksia tai jopa kuviakin, putoaako kolopallo tasaisesti tuolla eibachin setillä? Kyseessä on siis 1.6 litrainen BCB-koneellinen kulkine.
Olen itse suunnitellut alkuperäisen alustan vaihtoa Eibach Pro Systemiin, kun maltillista madallusta haetaan käyttöautoon. Auto on n. 77 000km ajettu 2005-mallinen Golf IV Variant. Mitähän muuta olisi järkevää vaihtaa samalla kertaa, kun kerran hommiin ryhdytään? Olen ymmärtänyt, että alkuperäiset puslat lopahtavat melko nopeaan madaltamisen jälkeen? Millaisia kokemuksia on eri puslista, kannattaako laittaa alkuperäiset vai suosiolla Powerflexin uretaanit? Saa suositella myös edullisia paikkoja nuiden hankintaan. Onko joku ajellut ilman ongelmia alkuperäisten puslien kanssa madalluksen jälkeen? Tuo 30mm ei kuitenkaan hirveän suuri pudotus ole.

Sattuukohan kellään olemaan kokemuksia tai jopa kuviakin, putoaako kolopallo tasaisesti tuolla eibachin setillä? Kyseessä on siis 1.6 litrainen BCB-koneellinen kulkine.
Wescu wrote:Lainaampa aihetta törkeästi.
Olen itse suunnitellut alkuperäisen alustan vaihtoa Eibach Pro Systemiin, kun maltillista madallusta haetaan käyttöautoon. Auto on n. 77 000km ajettu 2005-mallinen Golf IV Variant. Mitähän muuta olisi järkevää vaihtaa samalla kertaa, kun kerran hommiin ryhdytään? Olen ymmärtänyt, että alkuperäiset puslat lopahtavat melko nopeaan madaltamisen jälkeen? Millaisia kokemuksia on eri puslista, kannattaako laittaa alkuperäiset vai suosiolla Powerflexin uretaanit? Saa suositella myös edullisia paikkoja nuiden hankintaan. Onko joku ajellut ilman ongelmia alkuperäisten puslien kanssa madalluksen jälkeen? Tuo 30mm ei kuitenkaan hirveän suuri pudotus ole.
Sattuukohan kellään olemaan kokemuksia tai jopa kuviakin, putoaako kolopallo tasaisesti tuolla eibachin setillä? Kyseessä on siis 1.6 litrainen BCB-koneellinen kulkine.
Suositten TT audin alatukivarren takkimaisia puslia. (umpi kumia), powerflex omasta mielestä liian jäykkä käyttökulkineessa. Edelliseen golffiin laitoin kaikki powerflexiä, mutta mielestäni liian jäykkä.
VW Golf Variant 2.0TDI -08
Mites nää eroaa Golfin alkuperäisistä?okram83 wrote: Suositten TT audin alatukivarren takkimaisia puslia. (umpi kumia), powerflex omasta mielestä liian jäykkä käyttökulkineessa. Edelliseen golffiin laitoin kaikki powerflexiä, mutta mielestäni liian jäykkä.
Taitaa kyllä jäädä powerflexit laittamatta, juurikin mainitusta syystä. Tällä tietoa mennään alkuperäisillä puslilla ja jos alkaa kolisemaan, niin sitten vaan uutta kumia tilalle. Madallusta tulee kuitenkin vain maltilliset 30mm, joten eiköhän näillä pärjätä.

helat
tossa vähän osviittaa eroavaisuudesta. ja ajossa huomaa suuren eron...
http://media.photobucket.com/image/Golf ... 7_x600.jpg
http://media.photobucket.com/image/Golf ... 7_x600.jpg
VW Golf Variant 2.0TDI -08
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Paskanmarjat ne mitkää liian kovat oo.okram83 wrote:Suositten TT audin alatukivarren takkimaisia puslia. (umpi kumia), powerflex omasta mielestä liian jäykkä käyttökulkineessa. Edelliseen golffiin laitoin kaikki powerflexiä, mutta mielestäni liian jäykkä.
Itte oon moittinu noita powerflexejä et antavat turhanki paljo myöten ja senpä takia nuo taaemmat puslat ovatkin vaihtumassa powerlexin valmistamiin uniball pusliin.
No makuasiahan tuo on!Tero Paalanen wrote:Paskanmarjat ne mitkää liian kovat oo.okram83 wrote:Suositten TT audin alatukivarren takkimaisia puslia. (umpi kumia), powerflex omasta mielestä liian jäykkä käyttökulkineessa. Edelliseen golffiin laitoin kaikki powerflexiä, mutta mielestäni liian jäykkä.
Itte oon moittinu noita powerflexejä et antavat turhanki paljo myöten ja senpä takia nuo taaemmat puslat ovatkin vaihtumassa powerlexin valmistamiin uniball pusliin.

VW Golf Variant 2.0TDI -08