Passatin (2000) takaluukun maton poisto?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
JR

Passatin (2000) takaluukun maton poisto?

Post by JR »

Häähumussa kaatui ruusuämpärit takaluukuun ja nyt haju on ihan mahdoton.

Millä saan maton auton takaosasta irti?

Yritin itse katsella ja vetää joka suuntaan, mutta ei noin vaan lähtenytkään?
AjH

Post by AjH »

Siis sen kontin pohjahuovan, jossa on niitä kumilistoja? Lähtee mun mielestä ihan nostamalla takapenkin selkänojan vierestä, selkänojat kannattaa kaataa pois tieltä niin mahtuu vähän paremmin sinne väliin ottamaan kíinni. Maton reunassa on semmonen kisko joka painetaan kontinpohjamuovin reunassa olevaan uraan. Ei ainakaan omassa 01 mallisessa ole sen kummempaa kiinnitystä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

^ Juurikin niin. Ainoastaan etureunastaan painettu uraan, lähtee nostamalla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
JR

Post by JR »

AjH wrote:Siis sen kontin pohjahuovan, jossa on niitä kumilistoja? Lähtee mun mielestä ihan nostamalla takapenkin selkänojan vierestä, selkänojat kannattaa kaataa pois tieltä niin mahtuu vähän paremmin sinne väliin ottamaan kíinni. Maton reunassa on semmonen kisko joka painetaan kontinpohjamuovin reunassa olevaan uraan. Ei ainakaan omassa 01 mallisessa ole sen kummempaa kiinnitystä.
Juurikin se pohjahuopa.
Pitääpi repiä kovemmin vaan, vaikka penkitkin kaadoinkin ja yritin kyllä nostaa..

-edit- Irtosi!
Piti repiä vaan urakalla.

Kiitos avusta!
AjH

Post by AjH »

Se on ekalla kertaa vähän tiukka, mutta myöhemmin tuntuu irtoovan jo helpommin :lol:

Tai sitten tosta omastakin jo antanu se ura myöten kun parit kerrat matto on pois ollu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply