Talvirenkaiden metsästystä
^Vaikkeivat nuo contit rangastestin mukaan olleet hiljaisimmat nastat niin ei niistä kuulu juurikaan mitään ääntä bensakäyttöisen 3BG:n alla (15-tuumaisena). Ainoastaan liikkeelle lähtiessä kuuluu jotain rapinaa. Samoin kuullostavat aika hiljaisilta Avensiksen ja Verson alla. Kovasti ovat näiden autojen/renkaiden omistajat kumia kehuneet ja uusia hankkiessa ovat ostaneet samanlaiset tilalle.
Kyllähän toi CVC2 on tän syksyn joka testissä hyvin menestyny, ei varmasti ole huonot.
En ite ole noilla ajanut että sitä puolta ei omakohtaisesti ole, ainoastaan tota erikoista kulumista on tullu ihmeteltyä.
En ite ole noilla ajanut että sitä puolta ei omakohtaisesti ole, ainoastaan tota erikoista kulumista on tullu ihmeteltyä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
No enpä sitten kerennyt perjantaina jäämään rengaspuljuun odottelemaan, kun mökille oli niin perkeleellinen kiire...Jos sitä loppuviikosta kerkeisi Contit hakea. Jäin kuitenkin vielä miettimään, että pitäisiköhän ottaa tuo 215/55/16 koko 205/55/16 sijaan? Onko isompaa merkitystä ajettavuuden suhteen kumman ottaa? Lähinnä Ajh:lta näin epäsuorasti utelen, kun huomasin, että olit Passattiisi tuon leveämmän koon valinnut..Leroy wrote:Varmaan joutuu tänään käymään hakemassa uudet nastat noille "uusille" talvivanteille, kun ei vähän ajettuja taida tähän hätään käytettynä löytyä. Kenelläkään kokemusta noista Continentalin Winter Viking 2:sta? 205/55/16 tulisi koko olemaan..

Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Joo isompi tuli, oikeastaan olisin melkein 205 leveenä ottanut jos olisi Misukkaa ollut saatavilla siihen kohtaa sen kokosena. Mutta kun 215 löyty varastosta heti niin semmoset tuli.
Ei tosta mun mielestä ole oikeastaan mitään hyötyä, tuskin haitatkaan kovin merkittäviä.
Vähän isompi kehä ja enempi ilmaa jousena, toisaalta leveempi niin vähän raskaampi vierimään ja vähäinen merkitys loska/vesiolosuhteissa.
215 taitaa olla jonkun kympin kalliimpikin että en oikeastaan näe järkeä tossa koossa mutta semmoset noi omat ny on ja vaihtaminen kapeampaan lienee ajankohtasta kun noi tosta pois kuluu aikanaan.
Ei tosta mun mielestä ole oikeastaan mitään hyötyä, tuskin haitatkaan kovin merkittäviä.
Vähän isompi kehä ja enempi ilmaa jousena, toisaalta leveempi niin vähän raskaampi vierimään ja vähäinen merkitys loska/vesiolosuhteissa.
215 taitaa olla jonkun kympin kalliimpikin että en oikeastaan näe järkeä tossa koossa mutta semmoset noi omat ny on ja vaihtaminen kapeampaan lienee ajankohtasta kun noi tosta pois kuluu aikanaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Noniin, kilsoja on jo jokusen verran ja ihan asiallisilta noi vaikuttaa. Ei kovin letkut alla, mutta ääntä on tullut alkukangeuden jälkeen jonkun verran. Ei niinkään nastaropinaa vaan semmosta huminaa.
Semmonen tuli todettua että kun mittasin nolla-asteiset renkaanpaineet niin oli n 2,1b mittarissa. Laitoin sitten lisää ilmaa 2,6b suurinpiirtein, niin kulutus putosi lähes litralla.
Ja ajotuntuma parani radikaalisti, kulkee suoraan ja rullaa mukavasti, vetelytkin vähenivät jonkinverran.
Suosittelen lämpimästi testailemaan rengaspaineiden vaikutuksia, voi säästää jopa polttoainekuluissa.
Semmonen tuli todettua että kun mittasin nolla-asteiset renkaanpaineet niin oli n 2,1b mittarissa. Laitoin sitten lisää ilmaa 2,6b suurinpiirtein, niin kulutus putosi lähes litralla.

Suosittelen lämpimästi testailemaan rengaspaineiden vaikutuksia, voi säästää jopa polttoainekuluissa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Terve,
kärsin jonkin sortin rengaskriisistä. Minulla on kitkarengas-sarja. Yksi rengas on sakkorengas, yksi rengas on melkein sakkorengas ja kaksi rengasta ovat ihan ok ajokuntoisia.
Onko nyt järkevää yrittää hommata:
a) yksi rengas samaa merkkiä ja tietenkin kokoa (voi olla vaikea löytää)
b) samalle akselille uudet/uudemmat kitkarenkaat (2kpl)
c) kokonaan uusi setti nasta- tai kitkarenkaita (4kpl)
En oikein näistä rengas-asioista tiedä, joten mietiskelin että voiko toiselle akselille hommata ihan erimerkkiset kitkat välittämättä siitä mitä toisella akselilla on? Entäpä onko kantavuusindeksillä tai nopeusluokalla merkitystä tällaisessa tapauksessa?
kärsin jonkin sortin rengaskriisistä. Minulla on kitkarengas-sarja. Yksi rengas on sakkorengas, yksi rengas on melkein sakkorengas ja kaksi rengasta ovat ihan ok ajokuntoisia.
Onko nyt järkevää yrittää hommata:
a) yksi rengas samaa merkkiä ja tietenkin kokoa (voi olla vaikea löytää)
b) samalle akselille uudet/uudemmat kitkarenkaat (2kpl)
c) kokonaan uusi setti nasta- tai kitkarenkaita (4kpl)
En oikein näistä rengas-asioista tiedä, joten mietiskelin että voiko toiselle akselille hommata ihan erimerkkiset kitkat välittämättä siitä mitä toisella akselilla on? Entäpä onko kantavuusindeksillä tai nopeusluokalla merkitystä tällaisessa tapauksessa?
No jos toinenkin rengas on lähes sakkorajalla lienee viisainta hankkia vähintään kaksi
uutta/uudehkoa kumia.
Jos vähän ajaa tuo on varmaan ihan ok.
Paljon ajavan kannattaa varmaan hankkia täysi kierros uusia.
Tulee kans oltua liian nuuka nois rengaskaupoissa ja
ajettua melko loppuun noita kumeja.
Nykyisin tosin rouva enimmäkseen tolla Passatilla ajelee joten
ostin uuttavastaavat (1500km ajetut) nokialaiset talveksi.
Jos jotain sattuu, niin en halua miettiä et
miksi en ollut hommannut kunnon talvirenkaita...
Pieni raha lopulta voi tuoda turvallisuutta aikas paljon.
Oma työkalu on onneksi leasing niin ei ole syytä rengaskuluissa säästää
kun kuuluvat sopimukseen.
uutta/uudehkoa kumia.
Jos vähän ajaa tuo on varmaan ihan ok.
Paljon ajavan kannattaa varmaan hankkia täysi kierros uusia.
Tulee kans oltua liian nuuka nois rengaskaupoissa ja
ajettua melko loppuun noita kumeja.
Nykyisin tosin rouva enimmäkseen tolla Passatilla ajelee joten
ostin uuttavastaavat (1500km ajetut) nokialaiset talveksi.
Jos jotain sattuu, niin en halua miettiä et
miksi en ollut hommannut kunnon talvirenkaita...
Pieni raha lopulta voi tuoda turvallisuutta aikas paljon.
Oma työkalu on onneksi leasing niin ei ole syytä rengaskuluissa säästää
kun kuuluvat sopimukseen.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Juu ehdottomasti ainakin kaksi uutta rengasta. Nastoja ja kitkoja ei saa auton alle sekoittaa, eli kaksi uutta kitkaa tai koko sarja nastoja.
Ja uudet renkaat sitten samalle akselille ja vanhat samalle. Se on sitten asiantuntijasta tai mielipiteestä kiinni että laittaako paremmat eteen vai taakse. Itse tykkää edessä pitää parempia, silloin viimeiset pidon rippeet on yleensä ratilla käskettävissä ja tehokkaammin etupyörät myös jarruttavat, jos renkaissa vaan pito riittää.
Ja uudet renkaat sitten samalle akselille ja vanhat samalle. Se on sitten asiantuntijasta tai mielipiteestä kiinni että laittaako paremmat eteen vai taakse. Itse tykkää edessä pitää parempia, silloin viimeiset pidon rippeet on yleensä ratilla käskettävissä ja tehokkaammin etupyörät myös jarruttavat, jos renkaissa vaan pito riittää.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jep, nyt pitää vaan metsästää 2kpl kitkoja jostain. Se on sitten eri asia, että missä tässä säästää. Sen uuden nastarengas-setin (4kpl) hinta oli vanteille asennettuna 380e. Jos kitkoja 2kpl ostaa, niin se on jo pari satkulia ja sen päälle vielä vanteille asennus eli 60e paikallisessa pajassa.
Vaimoke tässä autolla myös enemmän ajelee, joten kyllä se turvallisuus on toki ennen kaikkea. Raha tulee vasta sitten joskus kriteerinä. Toisaalta, ei sitä turhasta kannata maksaa jos pari nakkia vaan tarvitsisi.
Vaimoke tässä autolla myös enemmän ajelee, joten kyllä se turvallisuus on toki ennen kaikkea. Raha tulee vasta sitten joskus kriteerinä. Toisaalta, ei sitä turhasta kannata maksaa jos pari nakkia vaan tarvitsisi.
Aika kallis vanteille pyöräytys parille pyörälle 60 euroa? Nokian Euromasterikin laittaa 4 rengasta vanteelle ja auton alle, pesu pois otetuille pyörille ja 40 vai 50 euroa oli viimeksi kun olen siellä pultteja vinkutellu.
Kannattaa ehkä kysyä vielä tarjousta jostain kilpailevasta liikkeestä, vai missä kaukana asut että onko kilpailutukselle mahkujakaan?
Kannattaa ehkä kysyä vielä tarjousta jostain kilpailevasta liikkeestä, vai missä kaukana asut että onko kilpailutukselle mahkujakaan?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Terve,AjH wrote:Aika kallis vanteille pyöräytys parille pyörälle 60 euroa? Nokian Euromasterikin laittaa 4 rengasta vanteelle ja auton alle, pesu pois otetuille pyörille ja 40 vai 50 euroa oli viimeksi kun olen siellä pultteja vinkutellu.
Kannattaa ehkä kysyä vielä tarjousta jostain kilpailevasta liikkeestä, vai missä kaukana asut että onko kilpailutukselle mahkujakaan?
Asustelen Nurmijärvellä, joten onhan täällä mahdollisuus kilpailutukselle

Summa summarum. Tartun tuohon uuteen nastarengas-sarjaan niin saa vaimo ajella vauvan kanssa turvallisesti...siis ainakin turvallisemmin talvella. Renkaat on aluperin saksan kitkat, olin jotenkin päättelevinäni että renkaat on jotain 06 mallia. Ehkä olisi ihan hyvä antaa renkaiden nk. mennä ja ostaa nuo uudet.
Saksan kitkat ja kunnon pohjoismaiset kitkat ei ole oikein verrattavissa edes.
Jos turvallisuutta katsotaan ja autolla ajaa "normaali" taitoinen kuski niin ehdottomasti kaikki renkaat uusiksi ja kunnollista pohjoismaihin tarkoitettua alle. Normaali edellä tarkoittaa siis sellaista henkilöä joka ajaa kaupungissa ja ehkä maantielläkin mutta ei omaa mitään erityistä rattitaitoa eikä ole varsinaisesti auton hallintaa harjoitellut autokoulun jälkeen.
Neljälle renkaalle 60 euroa on jo parempi tarjous
Jos turvallisuutta katsotaan ja autolla ajaa "normaali" taitoinen kuski niin ehdottomasti kaikki renkaat uusiksi ja kunnollista pohjoismaihin tarkoitettua alle. Normaali edellä tarkoittaa siis sellaista henkilöä joka ajaa kaupungissa ja ehkä maantielläkin mutta ei omaa mitään erityistä rattitaitoa eikä ole varsinaisesti auton hallintaa harjoitellut autokoulun jälkeen.
Neljälle renkaalle 60 euroa on jo parempi tarjous

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Mansenautossa näyttää ainakin Nordmania olevan tasan 400 euroa kierros, toi hinta mun mielestä sisältää jo työt myös.
Tsekkaa täältä: www.mansenauto.fi/nastat.php
Tsekkaa täältä: www.mansenauto.fi/nastat.php
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Pitäis golfiinkin kattoa 205/55R16 kumit alle. Viimeksi oli michelinin nasta ja olivat ihan ok. 3 talvea ajettu ja nyt ovat käytännössä loppu. Varmaankin ekoille yöpakkasille laitan nuo vielä alle kun pintaa on 5-6mm. Tuskin noilla alkutalvea pidemmälle ajelen.
Uudet misukat ja nokiat on aikalailla samoissa hinnoissa, eli 600€/kierros. Pitäisi vissiin lukea molempien mainoslehtien testit jossain rengasliikkeessä.
Uudet misukat ja nokiat on aikalailla samoissa hinnoissa, eli 600€/kierros. Pitäisi vissiin lukea molempien mainoslehtien testit jossain rengasliikkeessä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Tuulilasin 13/2010 (nasta)rengastestin järjestys koossa 205/55R16 ja pisteet:
1. Nokian Hakkapeliitta 7 |9,5
2. Bridgestone Noranza 2 Evo | 9+
2. Pirelli WinterCarving Edge | 9+
4. Continental ContiIceContact | 9,0
4. Michelin X-Ice North | 9,0
6. Gislaved NordFrost 5 | 9-
7. Goodyear UltraGrip Extreme | 8,5
TM:n testin tulokset voin laittaa illalla jos/kun muistan ja löydän lehden.
1. Nokian Hakkapeliitta 7 |9,5
2. Bridgestone Noranza 2 Evo | 9+
2. Pirelli WinterCarving Edge | 9+
4. Continental ContiIceContact | 9,0
4. Michelin X-Ice North | 9,0
6. Gislaved NordFrost 5 | 9-
7. Goodyear UltraGrip Extreme | 8,5
TM:n testin tulokset voin laittaa illalla jos/kun muistan ja löydän lehden.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
TM testissä ilmeisesti Hakka 7 oli kärjessä, ainakin Aamulehdessä Vianor mainosti testivoittajana (TM 17/10).
Mutta saa laittaa noita tuloksia, ABS ei vielä ole testiä julkaissut, laitetaan sekin tänne kunhan tulee postiluukusta.
Mullahan noi yhdet Misukat (215/55-16) olis puoli ylimääräsenä...
Mutta saa laittaa noita tuloksia, ABS ei vielä ole testiä julkaissut, laitetaan sekin tänne kunhan tulee postiluukusta.
Mullahan noi yhdet Misukat (215/55-16) olis puoli ylimääräsenä...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tekniikan Maailma 17/2010 ja yleisarvosana:
1. Nokian Hakkapeliitta 7 | 8,4
2. Continental ContiIceContact | 8,3
3. Bridgestone Noranza 2 Evo | 8,1
4. Michelin X-Ice North XIN2 | 8,0
5. Pirelli Winter Carving Edge | 8,0
6. Vredestein Arctac | 8,0
7. Goodyear Ulta Grip Extreme | 7,9
8. Gislaved Nord Frost 5 | 7,7
9. Yokohama Ice Guard Stud ig35 | 7,4
10. Dunlop SP Ice Response | 7,3
11. Hankook Winter IHPike | 7,0
12. Sava Eskimo Ice | 7,0
13. Insa Turbo T-2 | 6,3
14. Cordiant Sno-Max | 5,9
1. Nokian Hakkapeliitta 7 | 8,4
2. Continental ContiIceContact | 8,3
3. Bridgestone Noranza 2 Evo | 8,1
4. Michelin X-Ice North XIN2 | 8,0
5. Pirelli Winter Carving Edge | 8,0
6. Vredestein Arctac | 8,0
7. Goodyear Ulta Grip Extreme | 7,9
8. Gislaved Nord Frost 5 | 7,7
9. Yokohama Ice Guard Stud ig35 | 7,4
10. Dunlop SP Ice Response | 7,3
11. Hankook Winter IHPike | 7,0
12. Sava Eskimo Ice | 7,0
13. Insa Turbo T-2 | 6,3
14. Cordiant Sno-Max | 5,9
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Tosiaan nastarenkaita 17":lle vanteille metsästelen.
Vaihtoehtona 225/45/17 (pinnatut Ässät tai Sunnyt tikkanastoilla, ~100€/kpl) tai 205/50/17 (HKPL 5, ~130€/kpl).
Miten ylipäätään toimii keski-suomessa tuommonen 225 leveä kumi? Näitä kun sais kuitenkin suht edullisesti...
Aikaisemmin ollut vain tyyliä 185/65/15 kokosia ni ei osaa sanoa miten pelaa tuommoset...
Vaihtoehtona 225/45/17 (pinnatut Ässät tai Sunnyt tikkanastoilla, ~100€/kpl) tai 205/50/17 (HKPL 5, ~130€/kpl).
Miten ylipäätään toimii keski-suomessa tuommonen 225 leveä kumi? Näitä kun sais kuitenkin suht edullisesti...
Aikaisemmin ollut vain tyyliä 185/65/15 kokosia ni ei osaa sanoa miten pelaa tuommoset...
VW Golf IV Variant 1.9TDI PWD
Jos tosiaan vain 30 euroa kappaleelta on eroa niin itse ottaisin riemuiten HKPL5 kumit enkä edes miettis pinnattuja tai Sunnyjä. Onhan se 120 euroa neljässä renkaassa eroa noihin mutta niin on varmasti pito ja toimivuuskin ihan eri tasolla.
Jotenkin mieltäisin että talvirenkaassa kapeampi olis parempi useimmissa tilanteissa, ainakin vähänkään paksumpaan hankeen puskiessa kaikki ylimääräinen leveys vain vastustaa. Eikä talvella juuri pysty hyödyntämään leveän kumin parempaa asfalttipitoa kun ei (mutka)nopeudet kovin suuriksi nouse.
Jotenkin mieltäisin että talvirenkaassa kapeampi olis parempi useimmissa tilanteissa, ainakin vähänkään paksumpaan hankeen puskiessa kaikki ylimääräinen leveys vain vastustaa. Eikä talvella juuri pysty hyödyntämään leveän kumin parempaa asfalttipitoa kun ei (mutka)nopeudet kovin suuriksi nouse.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Missä kokoluokassa? 205/50-17 on tässä itellä suunnitelmissa jos nuo 16" kelpaa eteenpäin. Jos ne tota 06-07 ikästä on niin eiköhän pelaa vielä pari kolme talvea, sen minkä pintaa riittää luultavastiEpikki wrote:Manseautosta kävin hakemassa eilen Hakkapeliitta 5:set... 470€ sarjalle hintaa...
Paistovuotta ei kyllä tullu kysyttyä...

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
470 euroa maksoi pelkät kumit mukaan otettuna Mansenautosta. Kelpas, kun sai töissä väännettyä ite vanteille.
Ja siis 205/50-17 Hakka5 renkulat, piti DOTit kattoa mutta enpäs muistanu ja nehän ehtii vielä tarkistaa
Eri renkaat kuitenki mitä Vannetukussa, tai ainakaan nämä mun hankkimat 4kpl ei ole runflatit vaan XL versiot.
Eiköhän noilla Nokian renkailla ny pääse useamman talvea kuitenki.
Positiivinen ylläri oli varsin miellyttävä ajomelu, verrokkina kylläkin vaan noi entiset kesärenkaat, eli Federalit jokka oli aika lopussa ja vähän ketuilleen kuluneet jarrujen laahaamisen takia.
Edit: Made in Finland renkaat
Ne paistot on kahdessa 2308 ja 2408, kahdessa se on sisäpinnalla niin täytyy montulla käydessä kurkkia mutta lienee aika samalla kohtaa. Pari vuotta siis varastossa ollu joka tuskin vaikuttaa yhtään mitään, ja ei toi hinta kyllä paha ole noista.
Tänään töissä vaihdoin yhteen autoon Hakkapeliitta 10 renkulat jokka oli 284, eli mun tiedon mukaan olis vko 28 vuonna 94.
Tuskin häävisti pitää, mutta nastat oli kaikki ja kuvioo reilusti, ajettu varmaan jokunen tuhat koko käyttöikänä, joku tyylikäs ikäloppu Mese se autokin oli...
Ja siis 205/50-17 Hakka5 renkulat, piti DOTit kattoa mutta enpäs muistanu ja nehän ehtii vielä tarkistaa

Eri renkaat kuitenki mitä Vannetukussa, tai ainakaan nämä mun hankkimat 4kpl ei ole runflatit vaan XL versiot.
Eiköhän noilla Nokian renkailla ny pääse useamman talvea kuitenki.
Positiivinen ylläri oli varsin miellyttävä ajomelu, verrokkina kylläkin vaan noi entiset kesärenkaat, eli Federalit jokka oli aika lopussa ja vähän ketuilleen kuluneet jarrujen laahaamisen takia.
Edit: Made in Finland renkaat

Tänään töissä vaihdoin yhteen autoon Hakkapeliitta 10 renkulat jokka oli 284, eli mun tiedon mukaan olis vko 28 vuonna 94.

Last edited by AjH on 16.10.2010 20:43, edited 2 times in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ollos hyvä. Omat talvirenkulahommat menikin tänään heti hyvin kun halkes eturengas kyljestä. Saas nähdä mitä Nokian on mieltä asiasta. Melusammat noi Hakka 5 kumit on kun Misukat, vaikkakin Misukat oli 16" ja Hakat nyt 17".
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.