Nyt on ensimmäistä kertaa seuraavana talvena tdi alla ja mietityttää että mitä kaikkea pitäs huomioida talvikäyttöä varten.
-käytetäänkö viimasuojaa? maskissa vai puskurissa? saako jostain liikkeestä vai pitääkö askarrella ite?
-jos polttoaineen suodattimen vaihdosta ei ole tietoa pitääkö vaihtaa? onko iso homma vaihtaa?
Ja mitäs muuta sitten, autona -02 golf variant
Tdi ja talvi
Tai sitten vaan laittaa webaston päälle...jsajanti wrote: Ei muutaku karvanuttua niskaan ja penkinlämppäri täysille =)

Audi A6 2.0TDI 4F
Land Rover SIIA 2,25D pick-up vm-70
ex: VW Passat 1.9TDI 96kw 4Motion Comfortline -02
EX: VW Passat Variant 2.8 V6 4Motion Tiptronic Highline -00
Land Rover SIIA 2,25D pick-up vm-70
ex: VW Passat 1.9TDI 96kw 4Motion Comfortline -02
EX: VW Passat Variant 2.8 V6 4Motion Tiptronic Highline -00
Ei se nyt niin kylmä voi olla
niin ja eberi löytyy autosta, tosin sen käyttö hiukan mietityttää, kun ilmeisesti vaatii akulta jonkin verran.. ei mitään havintoa koska akku on vaihdettu..
Lisätään nyt yks kysymys vielä, vaikka ei asiaan suoraan liity. Vaihdoin ilmanputsarin ja vanhassa raadossa eli sellane valkoinen vanu siinä päällä ja uudessa ei. Pitäskö se vanukerros olla?

Lisätään nyt yks kysymys vielä, vaikka ei asiaan suoraan liity. Vaihdoin ilmanputsarin ja vanhassa raadossa eli sellane valkoinen vanu siinä päällä ja uudessa ei. Pitäskö se vanukerros olla?
Siis akkujahan saa kaupasta. Uusi akku maksaa 120€ molemmin puolin, se on yllättävän pieni hinta omasta mielenterveydestä. Kylmä nimittäin tuloo. Suosittelen rohkeasti käyttämään sitä eberiä. Kannattaa jopa heti mennä kokeileen lähteekö päälle jos kerran sitä ei oo hetkeen käytetty, ja laittaa kuntoon jos ei toimi.
Nim. Eber/Webasto diesel-autoilijan paras ystävä pakkasilla.
Nim. Eber/Webasto diesel-autoilijan paras ystävä pakkasilla.
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
ja sit tekee eberille lataus systeemin lohkolämmittimen kautta...ittellä löytyy moinen viritys audista...pieni akkulaturi ja kytkee sen sillee et saa lämppärin piuhalta suoraan virtaa...eipä muute ole ollu akku tyhjänä kertaakaan talvella...ja vielä hyvä puoli kun voi eberiä pitää sillä vaikka tunnin ennen töihinlähtöä
Itellä tuli orkkisakulle ikää 9 vuotta ja vielä pelitti kun auton myin pois. Kyseessä oli golf variant tdi -01 ja eberi siihen oli asennettu melkein uutena. Kertaakaan en akkua ladannut erikseen joten kyllä se kestää jos eberin käyttö on mitoitettu järkevästi ajosuoritteisiin. Jos sitä akun sippaamista pelkää niin ostaa ctekin laturin ja latailee sillä akun täyteen kerran kuussa.static wrote:Ei se nyt niin kylmä voi ollaniin ja eberi löytyy autosta, tosin sen käyttö hiukan mietityttää, kun ilmeisesti vaatii akulta jonkin verran.. ei mitään havintoa koska akku on vaihdettu..
Mun mielestä tuommoiset virityksen syö osan polttoainelämmittimien eduista eli pitää vekslata sen lämppärin piuhan kanssa. Tosin säkään tuskin pidit piuhassa joka päivä.jonneilari wrote:ja sit tekee eberille lataus systeemin lohkolämmittimen kautta...ittellä löytyy moinen viritys audista...pieni akkulaturi ja kytkee sen sillee et saa lämppärin piuhalta suoraan virtaa...eipä muute ole ollu akku tyhjänä kertaakaan talvella...ja vielä hyvä puoli kun voi eberiä pitää sillä vaikka tunnin ennen töihinlähtöä