Tupakinsytyttimestä lohkolämppäriin
Tupakinsytyttimestä lohkolämppäriin
mietiskelin vaan että onnistuisko tupakinsytytin->inventteri->roikka lohkolämppärin pistokkeeseen. On meinaan toi wepasto/eperi turhan kallis vaihtoehto opiskelijalle ja tuli mieleen tommoinen kun ei koululla pistokepaikkoja ole/ei anneta opiskelijoille.
VW Passat Farkku TDI (96Kw) -2001
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Ei onnistu.
Tässä syyt:
-Tupakansytyttimen kautta et saa virtaa riittävän isolle inventterille.
-Vaikka ottaisit virran suoraan akulta riittävän suurelle inventterille niin akussa ei kyllä kauaa piisaa virta lämmittämiseen. Tai voihan se piisata melkeen tunnin lämmitykseen mut sen jälkeen akussa ei ole enää virtaa auton käynnistämiseen.
Tässä syyt:
-Tupakansytyttimen kautta et saa virtaa riittävän isolle inventterille.
-Vaikka ottaisit virran suoraan akulta riittävän suurelle inventterille niin akussa ei kyllä kauaa piisaa virta lämmittämiseen. Tai voihan se piisata melkeen tunnin lämmitykseen mut sen jälkeen akussa ei ole enää virtaa auton käynnistämiseen.
Last edited by Tero Paalanen on 3.11.2010 19:11, edited 1 time in total.
No kyllähän sen jo melkein arvasi että ideana hyvä toteustus ei. On kyllä suhteellisen paha aika vaan kun nuo koulupäivät saattaa olla jopa 10tuntisia ja jos pihalla yli 20 pakkasta niin pitäis vähän väliä käyä käyttämässä autoa että edes lähtee käyntiin. Ei kai auta kun toivoa että sääukot on väärässä ja tulee leuto talvi. On se 80km/suunta koulumatka paha mennä kävelemäänkään 

VW Passat Farkku TDI (96Kw) -2001
Joo, kyllä autossa jotain vikaa on jossei pakkasessa lähde käyntiin. En mä nyt niin huolissani olisi tuosta pakkasessa käynnistämisestä. Suomessa käynnistellään semmoinen määrä käyntiin autoja talvisin ilman lämmitystä ja en ole keneltäkään kuullut, että konerikkoja tullut. Työkaverilla -99 ford ja ikinä ei ole ollu tolpassa. Jos Fordin kone tuon kestää niin kestää volkkarikin 

Sama se on tyttöystävän -98 fiesta. Ei ole lohkoa ja niin vaan iloisesti pörähti viime talvenakin käyntiin ilman minkäänlaisia ongelmia.Kale wrote:Joo, kyllä autossa jotain vikaa on jossei pakkasessa lähde käyntiin. En mä nyt niin huolissani olisi tuosta pakkasessa käynnistämisestä. Suomessa käynnistellään semmoinen määrä käyntiin autoja talvisin ilman lämmitystä ja en ole keneltäkään kuullut, että konerikkoja tullut. Työkaverilla -99 ford ja ikinä ei ole ollu tolpassa. Jos Fordin kone tuon kestää niin kestää volkkarikin
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
Kyllä minullakin on kaikki autot tähän mennessä ilman tolppaa startannu. Puhe siitä että tekeekö hallaa koneelle riippuu minusta ihan siitä miten autolla lähtee ajamaan. Jos reilulla kaasulla käyttelee niin voitelu ei varmasti pysy heti perässä kun öljyt jäykkänä. Itse tupannu poltteleen röökin siinä odotellessa(tai rapannu ikkunat) että auto vähän aika rouskuttaa tyhjäkäyntiä, ja liikkeelle lähtiessä välttänyt reilua kaasunkäyttöä.
1.8T Passat variant -99