Tupakinsytyttimestä lohkolämppäriin

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
smami
Posts: 18
Joined: 6.12.2009 18:45

Tupakinsytyttimestä lohkolämppäriin

Post by smami »

mietiskelin vaan että onnistuisko tupakinsytytin->inventteri->roikka lohkolämppärin pistokkeeseen. On meinaan toi wepasto/eperi turhan kallis vaihtoehto opiskelijalle ja tuli mieleen tommoinen kun ei koululla pistokepaikkoja ole/ei anneta opiskelijoille.
VW Passat Farkku TDI (96Kw) -2001
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Ei onnistu.
Tässä syyt:
-Tupakansytyttimen kautta et saa virtaa riittävän isolle inventterille.
-Vaikka ottaisit virran suoraan akulta riittävän suurelle inventterille niin akussa ei kyllä kauaa piisaa virta lämmittämiseen. Tai voihan se piisata melkeen tunnin lämmitykseen mut sen jälkeen akussa ei ole enää virtaa auton käynnistämiseen.
Last edited by Tero Paalanen on 3.11.2010 19:11, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
smami
Posts: 18
Joined: 6.12.2009 18:45

Post by smami »

No kyllähän sen jo melkein arvasi että ideana hyvä toteustus ei. On kyllä suhteellisen paha aika vaan kun nuo koulupäivät saattaa olla jopa 10tuntisia ja jos pihalla yli 20 pakkasta niin pitäis vähän väliä käyä käyttämässä autoa että edes lähtee käyntiin. Ei kai auta kun toivoa että sääukot on väärässä ja tulee leuto talvi. On se 80km/suunta koulumatka paha mennä kävelemäänkään :)
VW Passat Farkku TDI (96Kw) -2001
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Jos ei 20 asteen pakkasessa lähte 1-2 hehkutuksella käymään niin epäilisin että hehkut voi olla vaihtokunnossa.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
A.Leskelä
Posts: 149
Joined: 12.12.2008 12:27
Location: Oulu

Post by A.Leskelä »

Ja vaikka lähtisikin käyntiin niin pitemmän päälle melko ilkeää moottorille ilman lämmitystä käynnistellä.
3B Passat Variant 1.9TDI -98
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Joo, kyllä autossa jotain vikaa on jossei pakkasessa lähde käyntiin. En mä nyt niin huolissani olisi tuosta pakkasessa käynnistämisestä. Suomessa käynnistellään semmoinen määrä käyntiin autoja talvisin ilman lämmitystä ja en ole keneltäkään kuullut, että konerikkoja tullut. Työkaverilla -99 ford ja ikinä ei ole ollu tolpassa. Jos Fordin kone tuon kestää niin kestää volkkarikin ;)
Nipa
Posts: 124
Joined: 11.1.2010 18:45
Location: Kotka

Post by Nipa »

Kale wrote:Joo, kyllä autossa jotain vikaa on jossei pakkasessa lähde käyntiin. En mä nyt niin huolissani olisi tuosta pakkasessa käynnistämisestä. Suomessa käynnistellään semmoinen määrä käyntiin autoja talvisin ilman lämmitystä ja en ole keneltäkään kuullut, että konerikkoja tullut. Työkaverilla -99 ford ja ikinä ei ole ollu tolpassa. Jos Fordin kone tuon kestää niin kestää volkkarikin ;)
Sama se on tyttöystävän -98 fiesta. Ei ole lohkoa ja niin vaan iloisesti pörähti viime talvenakin käyntiin ilman minkäänlaisia ongelmia.
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
Liekkis
Posts: 56
Joined: 17.9.2010 1:19
Location: Rovaniemi

Post by Liekkis »

Kyllä minullakin on kaikki autot tähän mennessä ilman tolppaa startannu. Puhe siitä että tekeekö hallaa koneelle riippuu minusta ihan siitä miten autolla lähtee ajamaan. Jos reilulla kaasulla käyttelee niin voitelu ei varmasti pysy heti perässä kun öljyt jäykkänä. Itse tupannu poltteleen röökin siinä odotellessa(tai rapannu ikkunat) että auto vähän aika rouskuttaa tyhjäkäyntiä, ja liikkeelle lähtiessä välttänyt reilua kaasunkäyttöä.
1.8T Passat variant -99
Post Reply