Käytinpä tuossa Passat Variant (-03), 2.0 litranen 96Kwh DOHC eli ALT koneella, huollossa ja kuulin että
on puolan vaihtokamppanja menossa.
Katsoin konepellin alle ja kolme neljästä puolasta oli vaihdettu.
Noissa DOCH (kaksinokka-akselisissa) moottoreissahan jokaisella sytytystulpalla on omat sytytyspuolansa tulpan päällä.
Yksi puolista hajosi jo vuosi toista sitten,kone täristi tietyllä kierrosalueella.
Onneksi lähellä kotoa n. 2-3km joten vaimo sai ajettua auton kotiin asti.
Mites tämä vaihtokamppania toimii. Edellyttääkö puolien vaihto, että auto käytetään muutenkin samaan aikaan esimerkiksi laakkosella määräaikaishuollossa. Voiko puolat saada vaihdettua pelkästään ilman varsinaista huoltokäyntiä, jos ne nyt sattuu kuulumaan vaihdettavaan sarjaan?
Kyllä ne varmasti saa vaihdettua uusiin ihan vaan kun menee niitä kyselemään. Itellä hajos puola ja onneks kuulu tuohon vaihtokamppanjaan koneena AWT 1.8t. Yks puola oli sellainen joka ei kuulunut kamppanjaan, niin ostin ite siihen tilalle uuden. Nehän kannattaa vaihtaa kaikki.