Tuolta kannattanee kysyä: www.finnklima.fi , ei kyllä ole sivuilla suoraa mainintaa että henkilöautoihin tekisivät (?). Tuusulan / Vantaan rajalla sijaitsee. Hyvää palvelua sain viime keväänä auton ilmastoinnin huollon kanssa.Por wrote:Onkos etelän alueella mitään hyvää pajaa missä kannattais asennus hoitaa (ja kenties mitä kautta kannattaa ostaa?)?
Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Nostetaas tätä vähän.
Tuppas toi Webasto sanomaan sopimuksensa irti ja tietysti juuri sillon kun sitä alkaisi todellakin tarvitsemaan taas.
Vian kuvaus:
Kun painaa esim. pikapolton nappia, mikään toiminto ei pelaa. Paloilmapuhallin käynnistyy mutta käy ehkä nanosekunnin ja sammuu. Rele naksahtaa kiinni/auki. Muuta ei tapahdu. Kellon näytöllä vilkkuu aivan kaikki mahdollinen ja kun painaa pikapolton nappia kellolla vilkkuu pienen hetken 3:13. Onko tämä jokin vikakoodi? Tälläistä kellonaikaa ei kelloon ole mihinkään ajastuskohtaa laitettu.
Kaikki kolme sulaketta oli irti noin kolme tuntia. Ei auttanut. Sulakkeet ovat ehjiä. Webaston johtosarjan maadoitus nippuakin kähjäsin tuloksetta.
Tein tuohon vajaa kuukausi sitten huollon. Vaihdoin pahoin nokeentuneen polttimen ja hehku/liekkivahdin uusiin.
Ihmettelen kovasti että miksi se heti naksuttelee tota puhaltimen relettä vaikka nesteet kylmiä? Tuon pitäis kytkeytyä vasta nesteiden hieman lämmettyä.
Joten apuja, vinkkejä tai muita ideoita kaipaisin...
Vian kuvaus:
Kun painaa esim. pikapolton nappia, mikään toiminto ei pelaa. Paloilmapuhallin käynnistyy mutta käy ehkä nanosekunnin ja sammuu. Rele naksahtaa kiinni/auki. Muuta ei tapahdu. Kellon näytöllä vilkkuu aivan kaikki mahdollinen ja kun painaa pikapolton nappia kellolla vilkkuu pienen hetken 3:13. Onko tämä jokin vikakoodi? Tälläistä kellonaikaa ei kelloon ole mihinkään ajastuskohtaa laitettu.
Kaikki kolme sulaketta oli irti noin kolme tuntia. Ei auttanut. Sulakkeet ovat ehjiä. Webaston johtosarjan maadoitus nippuakin kähjäsin tuloksetta.
Tein tuohon vajaa kuukausi sitten huollon. Vaihdoin pahoin nokeentuneen polttimen ja hehku/liekkivahdin uusiin.
Ihmettelen kovasti että miksi se heti naksuttelee tota puhaltimen relettä vaikka nesteet kylmiä? Tuon pitäis kytkeytyä vasta nesteiden hieman lämmettyä.
Joten apuja, vinkkejä tai muita ideoita kaipaisin...
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Jatketaas vähä taas.
Joo eli tutkailin tarkemmin tänään tota Webaston toimimattomuutta.
Mittarilla mittasin hehkulle menevästä johdosta vastusta ja 00.7 sain tulokseksi 200 ohmin asteikolla. Mittarissani ei ole tätä pienempää asteikkoa. Seuraavat on jo kiloja.
Testimielessä mittasin noista kahdesta vanhasta poltin osista hehkun vastusta. Toinen näistä on diesel poltin ja toinen pensa polttoinen. Sain molemmista saman 00.7 200 ohmin asteikolla.
Ei tämä siis tarkoittaa mitä
Sitäkö että hehkun liekkivahteinen voi sulkea jo pois listalta
Sain laitteen käymään ja annoin sen käydä noin 20 min. Olin aika ihmeissäni et "mitäköhän mää mahdoin tehdä" -tyylisesti ja sammutin laitteen että olisin asettanut kelloon ajat uudelleen.
Mutta v*tut, liian aikaisin innoitsin tästäkin. Eihän se mitään toimi. Kun sammutin laitteen painamalla uudestaan pikapolton nappia, se sammui kyllä mutta se ei tehnyt palotilan tuuletusta laisinkaan vaan meni ihan mykäksi taas
Voi kiesus sitä savun määrää joka pukkasi ulos webaston ilman imuputkesta
Lähdis siitä sitten käymään harjavallassa Kartokilla joka on Webaston yksi valtuutettu asennus ja huoltopiste. Turha reissu oli tämä. Ovet kiinni ja verstas pimiä.
Porin APT:hen menin seuraavaksi kun heilläkin on henkilökunta käynyt jonkinasteisen koulutuksen tätä laitetta kohtaa.
Eivät hekään osanneet sanoa juuta eikä jaata tähän. Vain uuden aivokortin hinnan. 315€ tadaa
Sain kyllä numeron Kahalle johon soittaa. Kuulemma siellä on joku henteri joka osais antaa neuvoja...
Alkaa kummasti mieli lämmetä Eberin suuntaan. Kalliiksi sekin tulee. Mutta kun nojaa tätä vasten että kuinka monta kertaa webasto on temppunsa tehnyt laitteen käyttökausien aikana.
Mittarilla mittasin hehkulle menevästä johdosta vastusta ja 00.7 sain tulokseksi 200 ohmin asteikolla. Mittarissani ei ole tätä pienempää asteikkoa. Seuraavat on jo kiloja.
Testimielessä mittasin noista kahdesta vanhasta poltin osista hehkun vastusta. Toinen näistä on diesel poltin ja toinen pensa polttoinen. Sain molemmista saman 00.7 200 ohmin asteikolla.
Ei tämä siis tarkoittaa mitä


Sain laitteen käymään ja annoin sen käydä noin 20 min. Olin aika ihmeissäni et "mitäköhän mää mahdoin tehdä" -tyylisesti ja sammutin laitteen että olisin asettanut kelloon ajat uudelleen.
Mutta v*tut, liian aikaisin innoitsin tästäkin. Eihän se mitään toimi. Kun sammutin laitteen painamalla uudestaan pikapolton nappia, se sammui kyllä mutta se ei tehnyt palotilan tuuletusta laisinkaan vaan meni ihan mykäksi taas

Voi kiesus sitä savun määrää joka pukkasi ulos webaston ilman imuputkesta

Lähdis siitä sitten käymään harjavallassa Kartokilla joka on Webaston yksi valtuutettu asennus ja huoltopiste. Turha reissu oli tämä. Ovet kiinni ja verstas pimiä.
Porin APT:hen menin seuraavaksi kun heilläkin on henkilökunta käynyt jonkinasteisen koulutuksen tätä laitetta kohtaa.
Eivät hekään osanneet sanoa juuta eikä jaata tähän. Vain uuden aivokortin hinnan. 315€ tadaa

Sain kyllä numeron Kahalle johon soittaa. Kuulemma siellä on joku henteri joka osais antaa neuvoja...
Alkaa kummasti mieli lämmetä Eberin suuntaan. Kalliiksi sekin tulee. Mutta kun nojaa tätä vasten että kuinka monta kertaa webasto on temppunsa tehnyt laitteen käyttökausien aikana.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Vaikeita valintoja.
Kävin tuossa ohimennen porin motormarketissa kyselemässä eberiä ja hieman kauppaakin jo hierottiin.
Tuosta eberin hydronic compact-mallista olen jo ennenkin ollut kiinnostunut. Tähän syynä laitteen fyysinen pienempi koko Webastoon verraten. Compact-mallissa on sisään rakennettu kiertovesi ja annostelupumppu.
Sitten hintoja. 4kw-compact kellolla 900 € ja 5kw vastaava kellolla 1100€. Alennuksineen.
Saattaapi olla että maanantaina haen tuollaisen paketin ja nakkaan paikalleen
Eberin käyttäjäkokemuksia ja etenkin tuosta edellä mainitusta Hydronic compact-mallista kaipaisin. Foorumin olen läpikotaisin kahlannut ja topikkeja lukenut. En törmännyt mihinkään sellaiseen että noiden eberien kanssa olisi ihan mahdottomasti saanut tapella ainakaan.
Tiedä sitten että miten on
Tuosta eberin hydronic compact-mallista olen jo ennenkin ollut kiinnostunut. Tähän syynä laitteen fyysinen pienempi koko Webastoon verraten. Compact-mallissa on sisään rakennettu kiertovesi ja annostelupumppu.
Sitten hintoja. 4kw-compact kellolla 900 € ja 5kw vastaava kellolla 1100€. Alennuksineen.
Saattaapi olla että maanantaina haen tuollaisen paketin ja nakkaan paikalleen

Eberin käyttäjäkokemuksia ja etenkin tuosta edellä mainitusta Hydronic compact-mallista kaipaisin. Foorumin olen läpikotaisin kahlannut ja topikkeja lukenut. En törmännyt mihinkään sellaiseen että noiden eberien kanssa olisi ihan mahdottomasti saanut tapella ainakaan.
Tiedä sitten että miten on

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Jatketaas...
Itellä ollu tuossa pasuunan keulilla tommoinen Hydronic 5 SC ja tyytyväinen olin lämmistystehoon.
Eberi kellolla päälle niin aamulla sait lämpöseen autoon hypätä. Eikä haitannut vaikka oli -15 pakkasta
niin tehoa löytyi ja kaikki ikkunatkin oli sulana.
Tosin viime talvena sitten eberi sano sopimuksen irti ja nyt sitten ilman.
Tosin kyllä on alettu jo uutta himoitsemaan kun oli sen verran hyvä kampe.
Eberi kellolla päälle niin aamulla sait lämpöseen autoon hypätä. Eikä haitannut vaikka oli -15 pakkasta
niin tehoa löytyi ja kaikki ikkunatkin oli sulana.
Tosin viime talvena sitten eberi sano sopimuksen irti ja nyt sitten ilman.
Tosin kyllä on alettu jo uutta himoitsemaan kun oli sen verran hyvä kampe.
VW Passat Variant B4 1.9TD -94 EKO DIESEL, Luonnonpuolesta! 

Mihin hintaan porukat ovat päivittäneet tuon ajonaikaisen Webaston esilämmittimeksi? Oma Passat menossa ensi perjantaina pajalle: C-kit + minikello + asennus 640€ paikallisella huoltoliikkeellä. Kaukosäätimen saisi +250€ mutta jääköön toistaiseksi, saahan sen lisättyä myöhemmin.
Passat -08 1,9PD variant
Ei tullut päivitettyä webastoa koska tulikin myytyä auto pois mutta tuollaisia hintoja sain lähiedustajilta. Kaikki eivät edes halunneet myydä tuotetta vaan sanoivat, että merkkiliike myy niin halvalla lisäsarjaa että eivät voi kilpailla hinnoissa. Lappeenrannassa saisi kuulemma lisäsarjan minikellolla noin 600 euroon.
Hinnat sisältää asennuksen.
Laakkonen Hyvinkää: Lisäsarja + kello = 720€, lisäsarja + T91 = 1230€, lisäsarja + T100 = 1350€.
Bosch Car Service / HF autohuolto Riihimäki: Lisäsarja + kello = 740€, lisäsarja + T91 = "vähän yli" 1000€, lisäsarja + T100 = "vähän yli" 1100€.
edit: hinnat asennettuna
Hinnat sisältää asennuksen.
Laakkonen Hyvinkää: Lisäsarja + kello = 720€, lisäsarja + T91 = 1230€, lisäsarja + T100 = 1350€.
Bosch Car Service / HF autohuolto Riihimäki: Lisäsarja + kello = 740€, lisäsarja + T91 = "vähän yli" 1000€, lisäsarja + T100 = "vähän yli" 1100€.
edit: hinnat asennettuna
Last edited by Kale on 12.11.2010 19:11, edited 1 time in total.
www.eeperi.com olisi lisäsarja ollut kellolla 450e ja T91 700e. Paikallisen kautta oli lisäsarja 20e kalliimpi niin otin sen kautta ei tartte itse erikseen tilata. Mielenkiintoista muutoin tuo hinnoittelu kun Suomessa T100 maksaa yli500e ja Saksan eBayn kautta 309e + pk:t (uusia, liike myy). Aika hyvällä katteella kauppa täällä käy... En löytänyt tuota C-kittiä saksanmaalta sellaisenaan, olisi hauska ollut nähdä sen paikallinen hinta.Pia wrote:Seinäjoen käyttiksellä lisäsarja + kello 495€. Halvin lisäsarja mitä oon netistä ja varaosapaikoista löytäny on 420€, siihen viä kello n.100€.
Passat -08 1,9PD variant
Huomenna hilppasen hakemaan tollasen ---> http://www.eberspaecher.com/servlet/PB/ ... etail.html
Siinä sitä projektia sitten onkin kun ensin riisuu Webaston pois kokonaisuudessaan ja asentelee tuon paikalleen
Täytyy iltapuhteina tehdä jonkilainen testipenkki tolle Webastolle ja selvitellä että mikä siinä on oikein vialla.
Pari ostajaa sille jo olisi. Tietää sanoa sopivan hinnan tolle ja myydä se rikkinäisenä. Ensin vaan tarttis selvittää se vika
Siinä sitä projektia sitten onkin kun ensin riisuu Webaston pois kokonaisuudessaan ja asentelee tuon paikalleen

Täytyy iltapuhteina tehdä jonkilainen testipenkki tolle Webastolle ja selvitellä että mikä siinä on oikein vialla.
Pari ostajaa sille jo olisi. Tietää sanoa sopivan hinnan tolle ja myydä se rikkinäisenä. Ensin vaan tarttis selvittää se vika

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Mulla odottelee 5.2kw hydronic + easystart+ laatikossa asennusta... Ei oo vaa aikaa/motivaatiota syventyä asiaan... 

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Komia paketti. Ite otan tuon eberin ihan normi kellolla. Todennut ajastinkellon riittäväksi minulle.Musti wrote:Mulla odottelee 5.2kw hydronic + easystart+ laatikossa asennusta... Ei oo vaa aikaa/motivaatiota syventyä asiaan...
Kyl tuollainen easystart tosin kelpais kanssa

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Joops.
Tuli tänään tosiaankin haettua tuo eberin Hydronic D5WSC mini kellolla ja sitä asennellessa ja tietty wanhaa Webastoa riisuessa on puolen päivää mennyt.
Piti perkules jättää asennus vain lämmittimen paikalleen laittamiseen ja kotiutua tallilta tietokoneen äärelle. Tuli tuossa paketissa mukana cd-levy jossa on kaikki sähkökaaviot. Niitä siis sisäistäessä (ja olutta)
Huomenna takaisin sorvin ääreen ja sähköt paikalleen. Toivottavasti ilmat sallii ulkona työskentelyn kun varsinaisesti talliin sisälle en pääse kun siellä on kaverin projekti "auto" ja sitä ei parane ulos ajella kun on paljaalla pellillä koko katiska.
Piti perkules jättää asennus vain lämmittimen paikalleen laittamiseen ja kotiutua tallilta tietokoneen äärelle. Tuli tuossa paketissa mukana cd-levy jossa on kaikki sähkökaaviot. Niitä siis sisäistäessä (ja olutta)

Huomenna takaisin sorvin ääreen ja sähköt paikalleen. Toivottavasti ilmat sallii ulkona työskentelyn kun varsinaisesti talliin sisälle en pääse kun siellä on kaverin projekti "auto" ja sitä ei parane ulos ajella kun on paljaalla pellillä koko katiska.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Juu kyl toi kake on hyvä... Aamulla kun herään ni painan peiton alta auton lämpiämään...KakePro wrote:Komia paketti. Ite otan tuon eberin ihan normi kellolla. Todennut ajastinkellon riittäväksi minulle.Musti wrote:Mulla odottelee 5.2kw hydronic + easystart+ laatikossa asennusta... Ei oo vaa aikaa/motivaatiota syventyä asiaan...
Kyl tuollainen easystart tosin kelpais kanssa

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Miksi tarvita kakea kun voi puhelimestakin ohjata:
http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=8226
http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=8226
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Lämmintä.
Nonnih. Useemman tunnin huolellisen pakertamisen jälkeen Eberi käy ja kukkuu. Lämmintä riittää taas
Mutta jäi asentamatta sisäpuhaltimen syötöt ja climan ohjauspiuha. Täytyy taas paneutua tuohon kaavioon tarkemmin ja selvittää että mikäs johto sinne climan persuksiin D1-liittimeen tosta eberistä laitetaan? Autoon sisälle tulevat kaksi isompaa piuhaa releen 30 ja 87a. Nämä tarttis kaavion mukaan laittaa sulakerasian taakse sisäpihaltimen johtoon ja katkaista se liitosten välistä...Webastolla oli sama homma mutta en ikuna katkaissut tuota auton omaa johtoa...
Mutta sitten herääkin se tärkein kysymys. Mikä johto tulee climan taakse D1-liittimeen? Kellon käyttöä varten tuli asentaa vain kolme johtoa. Autoon sisälle tulee kellolle viisi johtoa joista vain kolme tosiaan pyydetään liittämään. Jäljelle jäävistä toiseen tulee 12 volttia silloin kun eberi on päällä. Toisesta en sano mitään vielä kun oli niin paska mittari käytössä, oma oli yllätys jäänyt kotiin.
Eli onkos tietoa että mitenkä laitetaan. Tuossa kun kaaviota ja ohjeita nopeasti katselin niin noista kahdesta jäljelle jääneestä kellolle tulevasta johtosta toinen on JE-diagnostiikka johto joka ohjeiden mukaan kuuluu eristää jos sitä ei kytketä. Sitä ei pyydetä kytkemään missään kohtaa. Ja juuri tästä johdosta muistaakseni tuli edellä mainittu 12 volttia.
Aika sekavaa tekstiä mutta tässä on ite jo niin sekasin noista kaavoista ja aivonrippeet piiputtaa jo

Mutta jäi asentamatta sisäpuhaltimen syötöt ja climan ohjauspiuha. Täytyy taas paneutua tuohon kaavioon tarkemmin ja selvittää että mikäs johto sinne climan persuksiin D1-liittimeen tosta eberistä laitetaan? Autoon sisälle tulevat kaksi isompaa piuhaa releen 30 ja 87a. Nämä tarttis kaavion mukaan laittaa sulakerasian taakse sisäpihaltimen johtoon ja katkaista se liitosten välistä...Webastolla oli sama homma mutta en ikuna katkaissut tuota auton omaa johtoa...
Mutta sitten herääkin se tärkein kysymys. Mikä johto tulee climan taakse D1-liittimeen? Kellon käyttöä varten tuli asentaa vain kolme johtoa. Autoon sisälle tulee kellolle viisi johtoa joista vain kolme tosiaan pyydetään liittämään. Jäljelle jäävistä toiseen tulee 12 volttia silloin kun eberi on päällä. Toisesta en sano mitään vielä kun oli niin paska mittari käytössä, oma oli yllätys jäänyt kotiin.
Eli onkos tietoa että mitenkä laitetaan. Tuossa kun kaaviota ja ohjeita nopeasti katselin niin noista kahdesta jäljelle jääneestä kellolle tulevasta johtosta toinen on JE-diagnostiikka johto joka ohjeiden mukaan kuuluu eristää jos sitä ei kytketä. Sitä ei pyydetä kytkemään missään kohtaa. Ja juuri tästä johdosta muistaakseni tuli edellä mainittu 12 volttia.
Aika sekavaa tekstiä mutta tässä on ite jo niin sekasin noista kaavoista ja aivonrippeet piiputtaa jo

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Tuota itsekin miettinyt, on kuitenkin puolet halvempi kuin T91 ja kantomatkasta riippumaton. Ilmeisesti asennuskaan ei ole avaruustähtitiedettä?juha212 wrote:Itse ostin tuon alemman kaverin tekeleen vuosi sitten ja erinomaisesti on pelannu.
Saa virran auton akusta ja kolme johtoa tarvis vaan yhdistää minikellon johtoihin ja voi käyttää kumpaa tahansa.
Passat -08 1,9PD variant
Joo ei ole vaikeeta. Tosiaan minikellolle tulee 3 johtoa ja niihin ryöstäjillä tuolta kännykältä tulevat johdot kiinni.
Ite vielä heitin tinaknöllit päälle että pysyy.
Selkeät asennusohjeet tuli mukana. Ajastettu lämmittämään puolituntia kerrallaan ja tietysti tosen kerran soittamalla voi lisätä lämmitys aikaa. Muistaakseni tekijä pystyi myös muun ajan laittamaan mutta tuon puolituntia olen hyväksi havainnut.
Joku prepair liitymä tai joku kk maksultaan halpa liittymä niin jopa pelaa loistavasti.
Ite vielä heitin tinaknöllit päälle että pysyy.
Selkeät asennusohjeet tuli mukana. Ajastettu lämmittämään puolituntia kerrallaan ja tietysti tosen kerran soittamalla voi lisätä lämmitys aikaa. Muistaakseni tekijä pystyi myös muun ajan laittamaan mutta tuon puolituntia olen hyväksi havainnut.
Joku prepair liitymä tai joku kk maksultaan halpa liittymä niin jopa pelaa loistavasti.
Mutta tässä on nyt taas se että 3C passattissa on CAN-väylä. Eli sinne pitää vissiin joka tapauksessa ostaa se lisäjohtosarja. (siis ne joilla ei oo minkäänsortin ajastinta) Korjatkaa ny jos oon väärässä mutta näin minä sen käsitin.
Hain tänään omaan thermotop V:hen uuden kiertovesipumpun josko se paska lähtis sillä käyntiin. Käyttiksellä 121€ (alennuksella 115€) ja Slamitilla 111€+postikulut. Käyttikseltä sitte kipasin hakemassa.
Hain tänään omaan thermotop V:hen uuden kiertovesipumpun josko se paska lähtis sillä käyntiin. Käyttiksellä 121€ (alennuksella 115€) ja Slamitilla 111€+postikulut. Käyttikseltä sitte kipasin hakemassa.
Näin minäkin olen käsittänyt. Tosin tuossa Nettivaraosan ilmossa luki että voisi ohjata Webastoa suoraan ilman kelloa. Kukaan kysynyt? Oma pointtini oli tämän olevan hinnaltaan puolet virallisesta kaukosäädöstä ja GSM-versiona etäisyydestä riippumaton.Pia wrote:Mutta tässä on nyt taas se että 3C passattissa on CAN-väylä. Eli sinne pitää vissiin joka tapauksessa ostaa se lisäjohtosarja. (siis ne joilla ei oo minkäänsortin ajastinta) Korjatkaa ny jos oon väärässä mutta näin minä sen käsitin.
Passat -08 1,9PD variant
Tuon ihan täysin totta, sillä itekki oon tätä tutkiskellu. Käyttiksellä puhuivat se lisäsarja tekee siitä webastosta esilämmittävän, ja siihen sarjaan ei kuulu kelloa, vaan se pitää ostaa erikseen. Niin tuosta päätellen sen lisäsarjan tarvii siihen että se webasto tajuais että sitä yritetään ajastaa.Wili wrote: Oma pointtini oli tämän olevan hinnaltaan puolet virallisesta kaukosäädöstä ja GSM-versiona etäisyydestä riippumaton.
Ja toisaalta kuulostaahan tuo ihan järkevältä, kerta automaatti-ilmastoinnin puhallin on can-väylässä ni ei se webasto osais sitä ohjailla ellei sitä lisäsarjaa olis.
Se lisäpaketti 3C Passattiin on ennemmin softapäivitys Webastolle jolla sen saa esilämmittäväksi (tai luvan siihen).
Itse johtosarja ei ole kuin kolme johtoa 12v+, maa ja W-bus, liittimet, sekä IPCU rele jolla climatroniccia ohjataan (kehnosti tosin).
Hinta sille on tehty suolaiseksi kun tuo softapäivitys-dongle on se mikä mahdollista laitteen toiminnan. Itse tuon johtosarjan rakentaisi muutamalla eurolla jos liittimet ostaisi originaaleina ja IPCU rele maksaa alle 100e.
3C Passattin tuon tarvitse jotta saa tosiaan sen tehtaan lämppärin toimimaan W-busin kautta. Joku joskus tarinoi modanneensa noita tehtaan lämppäreitä toimimaan auton oman väylän kautta ja silloin ei tarvita tuota lisäsarjaa vaan esilämmittävä climatronic paneli ja jotain muita osia. Tarkempaa tietoa tuosta ei kirjoittalta irronnut kun olisi vain halunnut myydä sitä 'sarjana'
Kännykkäohjaus 3C Passatissa vaatii siis tuon lisäsarjan ostoa ja minikellon asennusta tai erillisen väyläohjaimen hankkimista, kuten noissa nettivaraosan ilmoissakin mainitaan.
Itse johtosarja ei ole kuin kolme johtoa 12v+, maa ja W-bus, liittimet, sekä IPCU rele jolla climatroniccia ohjataan (kehnosti tosin).
Hinta sille on tehty suolaiseksi kun tuo softapäivitys-dongle on se mikä mahdollista laitteen toiminnan. Itse tuon johtosarjan rakentaisi muutamalla eurolla jos liittimet ostaisi originaaleina ja IPCU rele maksaa alle 100e.
3C Passattin tuon tarvitse jotta saa tosiaan sen tehtaan lämppärin toimimaan W-busin kautta. Joku joskus tarinoi modanneensa noita tehtaan lämppäreitä toimimaan auton oman väylän kautta ja silloin ei tarvita tuota lisäsarjaa vaan esilämmittävä climatronic paneli ja jotain muita osia. Tarkempaa tietoa tuosta ei kirjoittalta irronnut kun olisi vain halunnut myydä sitä 'sarjana'

Kännykkäohjaus 3C Passatissa vaatii siis tuon lisäsarjan ostoa ja minikellon asennusta tai erillisen väyläohjaimen hankkimista, kuten noissa nettivaraosan ilmoissakin mainitaan.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Mitenhän mulla on kun haluaisin Skodaan tuon kännykkäohjauksen myös?
Mun Skoda on 2008 eli siinä on Can-väylä ja webaston ohjaus kaukosäätimellä ja lisäksi ajastun DOT-monitoiminaäytöstä eli ns.ajotietokoneesta.
Mistä muuten tietää että alkuperäinen webasto lämmittää myös moottorin vesikiertoa eikä vain sisätilaa? Vaikka mulla webasto on tunnin verran päällä niin koneen lämpömittari ei hievahdakaan vaikka sisällä on kuinka kuumaa. Kone kyllä starttaa nätisti mutta ihmettelin vain kun edellisessä Passatissa eberin pitäminen päällä puolisen tuntia nosti lämpötilamittarin jo 70-80.asteeseen,
Mun Skoda on 2008 eli siinä on Can-väylä ja webaston ohjaus kaukosäätimellä ja lisäksi ajastun DOT-monitoiminaäytöstä eli ns.ajotietokoneesta.
Mistä muuten tietää että alkuperäinen webasto lämmittää myös moottorin vesikiertoa eikä vain sisätilaa? Vaikka mulla webasto on tunnin verran päällä niin koneen lämpömittari ei hievahdakaan vaikka sisällä on kuinka kuumaa. Kone kyllä starttaa nätisti mutta ihmettelin vain kun edellisessä Passatissa eberin pitäminen päällä puolisen tuntia nosti lämpötilamittarin jo 70-80.asteeseen,
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Kyllä tuo lämmittää myös moottoria. Jäähdytinneste kiertää sisäkennossa ja moottorilohkossa. Polttoainelämmittimet on säädetty siten että nesteen lämpötila on aina alle termostaatin aukeamispisteen.Patu wrote:Mitenhän mulla on kun haluaisin Skodaan tuon kännykkäohjauksen myös?
Mun Skoda on 2008 eli siinä on Can-väylä ja webaston ohjaus kaukosäätimellä ja lisäksi ajastun DOT-monitoiminaäytöstä eli ns.ajotietokoneesta.
Mistä muuten tietää että alkuperäinen webasto lämmittää myös moottorin vesikiertoa eikä vain sisätilaa? Vaikka mulla webasto on tunnin verran päällä niin koneen lämpömittari ei hievahdakaan vaikka sisällä on kuinka kuumaa. Kone kyllä starttaa nätisti mutta ihmettelin vain kun edellisessä Passatissa eberin pitäminen päällä puolisen tuntia nosti lämpötilamittarin jo 70-80.asteeseen,
Omassa passatissa entisellä Webastolla lämmittäessä ilman ohjaamon lämmitystä lämpömittari pomppasi komiasti noin 70 asteeseen. Ohjaamon lämmityksen kanssa mittari nousi vain hieman.
Ja taitaa näillä VAG-konsernin autojen kalibroiduilla lämpömittareillakin olla osansa asiaan

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Kännykkäohjaus pitäisi onnistua liittää kaukosäätimien rinnalle (kun kyse on tehtaan kellosarjasta), mutta osassa malleja pitää vetää erilliset piuhat W-busin kautta ja silloin voi tarvita erillisen väyläohjaimen.Patu wrote:Mitenhän mulla on kun haluaisin Skodaan tuon kännykkäohjauksen myös?
Mun Skoda on 2008 eli siinä on Can-väylä ja webaston ohjaus kaukosäätimellä ja lisäksi ajastun DOT-monitoiminaäytöstä eli ns.ajotietokoneesta.
Mistä muuten tietää että alkuperäinen webasto lämmittää myös moottorin vesikiertoa eikä vain sisätilaa? Vaikka mulla webasto on tunnin verran päällä niin koneen lämpömittari ei hievahdakaan vaikka sisällä on kuinka kuumaa. Kone kyllä starttaa nätisti mutta ihmettelin vain kun edellisessä Passatissa eberin pitäminen päällä puolisen tuntia nosti lämpötilamittarin jo 70-80.asteeseen,
Tehtaan Webasto lämmittää vakiona vain sisätiloja pl. TDI mallit joissa on hiukkassuodatin. Tuo on toki loukuttomissakin koodattavissa moottoria lämmittämään - myös bensamalleissa näin on mahdollista tehdä.
Vanhemmissa vuosimalleissa voi seurata käynnistysongelmia jos koodausta muuttaa, mutta uudemmissa tätä ongelmaa ei pitäisi olla.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Ahaa siis näin se menee. Ajattelin asiaa vanhan koulukunnan tasollamla wrote:Kännykkäohjaus pitäisi onnistua liittää kaukosäätimien rinnalle (kun kyse on tehtaan kellosarjasta), mutta osassa malleja pitää vetää erilliset piuhat W-busin kautta ja silloin voi tarvita erillisen väyläohjaimen.
Tehtaan Webasto lämmittää vakiona vain sisätiloja pl. TDI mallit joissa on hiukkassuodatin. Tuo on toki loukuttomissakin koodattavissa moottoria lämmittämään - myös bensamalleissa näin on mahdollista tehdä.
Vanhemmissa vuosimalleissa voi seurata käynnistysongelmia jos koodausta muuttaa, mutta uudemmissa tätä ongelmaa ei pitäisi olla.

Poikkean nyt alkuperaisestä kysymyksestä. Siellä on siis jotain sulkuja joita ohjataan näillä CAN hommeleilla vai miten tuo toimii? Luulisi että esilämmitetty moottori päästää vähemmän p*skaa ilmaan kuin esilämmittämätön. Ei sillä että päästöt kiinnostais tippaakaan. Pääasia on että reki kulkee ja pöllyttää jos tarvetta on

Vähän vanhemman kaluston kanssa aina kikkaillut joten kiinnostaisi tietää että miten tuo "vain sisätilan lämmitys" järjestelmä oikein toimii

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Siellä on kaksi 'kiertoa' jotka erotetaan toisistaan venttiilillä. On ns. pieni ja iso kierto - pieni kierto kulkee vain sisätilan lämppärikennon kautta ja suuri myös moottorin. Ennen hiukkassuodattimien yleistymistä (ja osassa vielä senkin jälkeen) nuo tehdas-Webastot aina lämmittivät vain sisätiloja eli tuo venttiili oli vakiona koodattu sulkeutumaan kun aletaan esilämmittää.KakePro wrote: Vähän vanhemman kaluston kanssa aina kikkaillut joten kiinnostaisi tietää että miten tuo "vain sisätilan lämmitys" järjestelmä oikein toimii
Venttiiliä ei ole ellei ole tehtaan Webastoa ja sen kellosarjaa tai kaukosäädintä.
-07 T5:ssakin vielä lämpeni vain sisätilat tehdas-kellosarjalla, vaikka oli loukkukin hiukkasia kaappailemassa. Mutta nyt Superbeissä taas on vakiona moottorikin lämpiämässä.
3C Passatin ajonaikaiseen lämmitykseen ei sisälly tuota venttiiliä ellei ole erikseen tilannut tehtaalta kellosarjaa ajotietokoneeseen (ja taisi mukana tulla toinen akku ja kaukosäädin).
Venttiili toimii vain esilämmitettäessä eli se aukeaa aina riippumatta sen koodauksesta kun moottori käynnistetään.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
^
Tämä selvensi asian minulle. Omissa autoissa ei ole koskaan ollut tehdasasennettuja polttoainelämmittimiä, vaan olen itse asentanut sellaisen.
Katselin tossa tuota eberin varustelistaa ja siihenkin on saatavilla kaikennäköistä venttiiliä vesiletkuihin eri käyttötarkoituksia varten.
Tämä selvensi asian minulle. Omissa autoissa ei ole koskaan ollut tehdasasennettuja polttoainelämmittimiä, vaan olen itse asentanut sellaisen.
Katselin tossa tuota eberin varustelistaa ja siihenkin on saatavilla kaikennäköistä venttiiliä vesiletkuihin eri käyttötarkoituksia varten.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Eli mulla ilmeisesti siis moottori myös lämpiää (eli tuo ns. iso kierto toimii), mutta lämpötilaa ei nosteta niin paljoa että koneen jäähdytysveden termari aukeais (tää on ihan loogista kyllä koska täähän on toisaalta energian hukkaa)?
Mulla on Partikkelisuodatin mutta Webasto ei ole tehdasasenteinen vaan tilattu erikseen heti auton tultua tehtaalta. Eli Webasto on alkuperäisessä paikassa ja muutenkin alkuperäisen näköinen mutta ei tehtaalla asennettu.
Mulla on Partikkelisuodatin mutta Webasto ei ole tehdasasenteinen vaan tilattu erikseen heti auton tultua tehtaalta. Eli Webasto on alkuperäisessä paikassa ja muutenkin alkuperäisen näköinen mutta ei tehtaalla asennettu.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Tämä selvensi asiaa erittäin paljon. Huh, onneks joku tietää näistäkin vähä enemmän.mla wrote:Siellä on kaksi 'kiertoa' jotka erotetaan toisistaan venttiilillä. On ns. pieni ja iso kierto - pieni kierto kulkee vain sisätilan lämppärikennon kautta ja suuri myös moottorin. Ennen hiukkassuodattimien yleistymistä (ja osassa vielä senkin jälkeen) nuo tehdas-Webastot aina lämmittivät vain sisätiloja eli tuo venttiili oli vakiona koodattu sulkeutumaan kun aletaan esilämmittää.KakePro wrote: Vähän vanhemman kaluston kanssa aina kikkaillut joten kiinnostaisi tietää että miten tuo "vain sisätilan lämmitys" järjestelmä oikein toimii
Venttiiliä ei ole ellei ole tehtaan Webastoa ja sen kellosarjaa tai kaukosäädintä.
-07 T5:ssakin vielä lämpeni vain sisätilat tehdas-kellosarjalla, vaikka oli loukkukin hiukkasia kaappailemassa. Mutta nyt Superbeissä taas on vakiona moottorikin lämpiämässä.
3C Passatin ajonaikaiseen lämmitykseen ei sisälly tuota venttiiliä ellei ole erikseen tilannut tehtaalta kellosarjaa ajotietokoneeseen (ja taisi mukana tulla toinen akku ja kaukosäädin).
Venttiili toimii vain esilämmitettäessä eli se aukeaa aina riippumatta sen koodauksesta kun moottori käynnistetään.

Tätä olenkin miettinyt, kun kiinnostaisi koodata tuo tehdasasenteinen webasto myös moottoria lämmittämään. Koskevatkohan mahdolliset käynnistysongelmat ilman DPF:ää olevaa 2.0TDI BKD -moottoria? Kyseessä vm. 2006 Touran.mla wrote:Tehtaan Webasto lämmittää vakiona vain sisätiloja pl. TDI mallit joissa on hiukkassuodatin. Tuo on toki loukuttomissakin koodattavissa moottoria lämmittämään - myös bensamalleissa näin on mahdollista tehdä.
Vanhemmissa vuosimalleissa voi seurata käynnistysongelmia jos koodausta muuttaa, mutta uudemmissa tätä ongelmaa ei pitäisi olla.
Black Magic Touran
Näin aikanana väittivät merkkiliikkeessä kun tuota koodauksen muuttamista kyselin.halli wrote:
Tätä olenkin miettinyt, kun kiinnostaisi koodata tuo tehdasasenteinen webasto myös moottoria lämmittämään. Koskevatkohan mahdolliset käynnistysongelmat ilman DPF:ää olevaa 2.0TDI BKD -moottoria? Kyseessä vm. 2006 Touran.
Ongelman luulisi johtuvan siitä että jäähdytysneste lähtee 'väärään suuntaan' kiertämään tms. ja anturit saavat mielestään outoa tietoa kun lämpöisempää on siellä missä pitäisi aina olla viileämpää tms.
Järjen mukaan tuo pitäisi olla estettävissä takaiskuventtiilillä tuo väärä suunta, mutta tiedä häntä. Tuota en ole enempää joutunut itse tutkimaan tai selvittämään.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Sain eilen ratkastua pulman joka mulla oli tuon uuden eberin kanssa. Eli siis mistä ottaa "heräte" climalle.
Eberissä se otetaan puhallireleen 86-navasta. Webastossa se on kellokytkimelle tuleva ylimääräinen ruskea johto.
Eberin yleisasennus ohjeessa ei tälläistä asiaa mainita.
Nyt ei tuu vilu
Eberissä se otetaan puhallireleen 86-navasta. Webastossa se on kellokytkimelle tuleva ylimääräinen ruskea johto.
Eberin yleisasennus ohjeessa ei tälläistä asiaa mainita.
Nyt ei tuu vilu

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Lisäsarja asennettu perjantaina ja hyvin tulee lämpöä. Neuvokaas tietämätöntä parissa käytännön asiassa:
1. Kun ajastettu esilämmitys on käynnissä liikkeelle lähdettäessä osaako webasto edelleenkin sammuttaa itsensä kun moottorinlämpö on noussut riittävästi vai tohottaako se aina esivalitun ajan loppuun saakka? Eli onko tuo sammutettava ennenkuin starttaa?
2. Kuinka paljon käytännössä merkitystä on puhaltimen asetuksilla? Puhallus ylös ja lämmöt "HI" ennen sammutusta on tullut vastaan monessa viestissä vai lämpeneekö riittävästi Climatronicin automaattiasetuksilla?
Joka tapauksessa jo yhden viikonlopun käyttökokemuksen perusteella täydennän tuota vielä kauko-ohjauksella. Toi rakennettu GSM-sarja houkuttelisi kovasti hinnallaan.
1. Kun ajastettu esilämmitys on käynnissä liikkeelle lähdettäessä osaako webasto edelleenkin sammuttaa itsensä kun moottorinlämpö on noussut riittävästi vai tohottaako se aina esivalitun ajan loppuun saakka? Eli onko tuo sammutettava ennenkuin starttaa?
2. Kuinka paljon käytännössä merkitystä on puhaltimen asetuksilla? Puhallus ylös ja lämmöt "HI" ennen sammutusta on tullut vastaan monessa viestissä vai lämpeneekö riittävästi Climatronicin automaattiasetuksilla?
Joka tapauksessa jo yhden viikonlopun käyttökokemuksen perusteella täydennän tuota vielä kauko-ohjauksella. Toi rakennettu GSM-sarja houkuttelisi kovasti hinnallaan.
Passat -08 1,9PD variant
1. Webastossa on nesteelle oma sisäänrakennettu lämpöanturi. Jos lämpö nousee yli olikos se 70 astetta lämmitin kytkeytyy pois päältä. Vain paloilma ja kiertovesipumppu jäävät päälle. Eli voi ajaa huoletta lämmitin päällä, ei se tohota jos ei oo tarvetta sille. Tietty tehdasasennettujen kohdalla saattaa ohjaus olla eri luokkaa.Wili wrote:Lisäsarja asennettu perjantaina ja hyvin tulee lämpöä. Neuvokaas tietämätöntä parissa käytännön asiassa:
1. Kun ajastettu esilämmitys on käynnissä liikkeelle lähdettäessä osaako webasto edelleenkin sammuttaa itsensä kun moottorinlämpö on noussut riittävästi vai tohottaako se aina esivalitun ajan loppuun saakka? Eli onko tuo sammutettava ennenkuin starttaa?
2. Kuinka paljon käytännössä merkitystä on puhaltimen asetuksilla? Puhallus ylös ja lämmöt "HI" ennen sammutusta on tullut vastaan monessa viestissä vai lämpeneekö riittävästi Climatronicin automaattiasetuksilla?
Joka tapauksessa jo yhden viikonlopun käyttökokemuksen perusteella täydennän tuota vielä kauko-ohjauksella. Toi rakennettu GSM-sarja houkuttelisi kovasti hinnallaan.
2. Anna olla AUTO päällä vaan. Vaikka asetettu olis esim 19 astetta niin kyllä siellä täysi lämmön sisälle otto on niin kauan kuin alkaa olo arvo saavuttamaan asetusta.
Näin ainakin omassa pasuunassa homma toimii ja ruudut on aina sopivasti auki sulaneet.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Ja vielä.
Jos pihalla on esimerkiksi 10 astetta pakkasta ja autossa on lämpö säädetty vaikkapa edellä mainitsemaani 19 asteeseen.
Siitä on jo aika helppo laskea että millainen lämpötila ero on jo tuossa vaiheessa lasin ulko ja sisäpuolella
Ei oo vilu.
Siitä on jo aika helppo laskea että millainen lämpötila ero on jo tuossa vaiheessa lasin ulko ja sisäpuolella

Ei oo vilu.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Mikäköhän mahtas olla vikana Eber+Clima kombossa. Yks aamu ei eber ollu käynnistyny ollenkaan, illalla sitten irrotin eberin pääsulakkeen ja taas lähti puhisemaan. Ongelmana on nyt, että ei puhalla sisälle. Climan näytössä lukee kyllä HE, mutta räppänöistä ei tule mitään eikä puhallin nopeutta pysty säätämään. Kun laittaa auton virrat päälle, lämpömittari kipuaa melkein 90, mutta edelleenkään puhallus ei voimistu. Kun laittaa auton käyntiin, lämmöt kyllä putoaa johonkin 60-70 asteen paikkeille, onkohan se normaalia?
Onko nyt vika siinä releessä eber ja clima välillä vai olisko muita ideoita?
Onko nyt vika siinä releessä eber ja clima välillä vai olisko muita ideoita?
Ei kyllä lämmitä tuon Skodan webasto konetta, siitä toisteena tänään -23'C lämpötilassa piti starttata auto kaapeleilla käyntiin vaikka webasto oli huutanut 50.min. Mistä voi varmistaa että onko autossa se 3-tie venttiili joka säätää vettä kahden piirin välillä, näkeekö VAG-Comilla?
Entä pystyykö VAG-Comilla säätämään tuon kyseisen venttiililn avautumisajankohtaa niin että lämmittäisi konetta aikaisemmin jos tuo venttiili mulla siis on? Onko tuon venttiilin ohjauksessa sisätilanlämpö ykkös prioriteettina ja sitten vasta koneen lämpö vai miten?
Entä pystyykö VAG-Comilla säätämään tuon kyseisen venttiililn avautumisajankohtaa niin että lämmittäisi konetta aikaisemmin jos tuo venttiili mulla siis on? Onko tuon venttiilin ohjauksessa sisätilanlämpö ykkös prioriteettina ja sitten vasta koneen lämpö vai miten?
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kyllä sen näkee Vag-comilla. Akan Passatis comi näytti ko. venttiilin kohdalle "not istalled".Patu wrote:Ei kyllä lämmitä tuon Skodan webasto konetta, siitä toisteena tänään -23'C lämpötilassa piti starttata auto kaapeleilla käyntiin vaikka webasto oli huutanut 50.min. Mistä voi varmistaa että onko autossa se 3-tie venttiili joka säätää vettä kahden piirin välillä, näkeekö VAG-Comilla?
Ei nyt muuta ihan heti tule mieleen muutakuin että onkos se eberin johtosarjassa oleva puhaltimen sulake ehjä?static wrote:Onko nyt vika siinä releessä eber ja clima välillä vai olisko muita ideoita?
Kytkeekö rele virran puhaltajalle? Eli naksahtaako se heti tai hetkenpäästä eberin päälle kytkemisestä. Riippuu lämpötilasta tuo. Voit tietty testata tämänkin ottamalla releen irti silloin kun eber on käynnissä. Saattaa tuo rele olla silti rikki vaikka naksuisikin.
Climalle "heräte" otetaan releen 86-navasta eberissä. Tuli mieleen että jos kerran clima lähtee päälle mutta ei puhalla niin rele saa ainakin tuon ohjauksen myös. Eli releen pitäisi kytkeytyä jos vain on kunnossa.
Auton virrat olessa kytkettynä puhaltimen virta kulkee silti eberin releen kautta ja sillon käytetään auton sulakerasiassa olevaa puhaltajan sulaketta. Sillon kun auto ei käy tai virtoja ei ole kytketty päälle, eberin rele kytkeytyy 86-napaan tulevan ohjauksen johtosta niin että puhaltimen tarvitsema virta otetaan akulta ja käytetään eberin johtosarjassa olevaa puhaltajan sulaketta.
Tämäkin "ohje" on hieman siitäkin kiinni että onko tehtaalla laitettu vai jälkikäteen. Tehdas asennetut polttoainelämmittimet on ainakin mulle hieman vieras asia...Toistaiseksi.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.