Mulla on -01, 1.9Tdi passatti 4motion.
Ja taas pakkasten tullen siihen on tullut jo viime talvena esiintynyt vika, jossa ohjaus alkaa nykiä OIKEALLE vain ja ainosataan sinne.
Nyttemmin jo aika rajusti, ratti meinaa lähteä käsistä. Tärinä ja nykiminen lisääntyy kun vedon löysää.
Mutta ettei olisi liian yksinkertaista vika häviää yhtä äkkiä kuin on tullutkin.
Koko kesänä ei kertaakaan tätä ilmenny mutta tässä talven edetessä vika vain pahentunut.
Onkohan kellään vastaavia nykimisiä ilmenny?
Itse olen miettinyt kummasta alkaisi etsiä tehostajasta vai vetonivelistä????
Voikohan olla esim. vettä tehostajan öljyssä ja se jäätyis?
Passatin ohjaus nykii?
- Tero Paalanen
- Team Leader
-
- VCF Member
- Tero Paalanen
- Team Leader
-
Täällä täsmälleen samat oireet. Ekat oireet tulivat yli tuhat kilometriä sitten. Sitten ne hävisi ja nyt oireet palasi. Eli kun jalan ottaa kaasulta niin nykiminen alkaa. Saa ihan kunnolla pitää ratista ettei aja mettään. Vetoniveltä minäkin veikkailin, mutta kumpi puoli. Äänet kuuluu minun mielestä voimakkaasti kuskin puolelta, mutta ratti nykii oikealle.
Kun minäkin pidän että vasenta tekis mieli ensin rassata mutta kuluvia osia eika nyt niin hirveän kalliitakaan, jotta ko alakaa niin vaihtaa molemmat.jaroslove_80 wrote:Täällä täsmälleen samat oireet. Ekat oireet tulivat yli tuhat kilometriä sitten. Sitten ne hävisi ja nyt oireet palasi. Eli kun jalan ottaa kaasulta niin nykiminen alkaa. Saa ihan kunnolla pitää ratista ettei aja mettään. Vetoniveltä minäkin veikkailin, mutta kumpi puoli. Äänet kuuluu minun mielestä voimakkaasti kuskin puolelta, mutta ratti nykii oikealle.
Audista joku vuosi takaperin meni vetari. Lapissa ei ollut mitään ongelmia ja etelään kun olin ajamassa niin olisko Oulun kohdalla alkoi välillä nykäsemään mehtään päin. Kerran kaks per 100km ja jostain Jyväskylästä eteenpäin ei kertaakaan. Hyvinkäälle kun pääsin niin vetari meni eikä auto liikkunut. Kuskinpuoleinen vetari pyöri tyhjää.
Mutta tuo nyt tapahtui veto päällä tasaisella kaasulla.
Mutta tuo nyt tapahtui veto päällä tasaisella kaasulla.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
" Ja tapahtui niinä päivinä että isolta wolkkari keisarilta kävi käsky....."
No selvisihän se mikä nykii...! Tulin työmatkalta tuossa aatonaattoa edeltävänä iltana ja kas vaimo ilmoitti meitin volkkarin olevan niin rauhaton ettei hän ainakaan aja sitä. Kävin kokeilemassa ja niin se peeveli oli ja nyt ekakerran kuulin oikeasti että nivelestä kuuluu ääntä.
Paikalliseen varaosakauppaan ja jo toisesta kaupasta löytyi nivel (käy näköjään sama kuin 96kW etuvetoonkin) no huh joulu ehkä pelastettu.
Aamulla menin sopimaan työmaan naapuriin josko kaikelta kiireeltä sen nivelen sais vaihdettua, eikä tietenkään millään mutta tule illalla töiden jälkeen niin katotaan....
Olin lähössä töistä ja peruutin parkkiruudusta ja nyt se nivel äänti sitten IHAN oikeasti! Vaihde ykköselle ja ratti hieman oikealle ja "snäk, gräkel, poks! ja se oli sitten siinä ja hinaamalla korjaamolle.
Että tuli sitten otettua kaikki mitä kuskinpuolen nivelellä oli tarjota.
Vaihto on näköjään vartin homma ja korjaamolla rutiinisuoritus!
Että kannattaa vaihtaa jos ohjaus alkaa nykiä.
Hyvät tulevat vuodet kaikille!
No selvisihän se mikä nykii...! Tulin työmatkalta tuossa aatonaattoa edeltävänä iltana ja kas vaimo ilmoitti meitin volkkarin olevan niin rauhaton ettei hän ainakaan aja sitä. Kävin kokeilemassa ja niin se peeveli oli ja nyt ekakerran kuulin oikeasti että nivelestä kuuluu ääntä.
Paikalliseen varaosakauppaan ja jo toisesta kaupasta löytyi nivel (käy näköjään sama kuin 96kW etuvetoonkin) no huh joulu ehkä pelastettu.
Aamulla menin sopimaan työmaan naapuriin josko kaikelta kiireeltä sen nivelen sais vaihdettua, eikä tietenkään millään mutta tule illalla töiden jälkeen niin katotaan....
Olin lähössä töistä ja peruutin parkkiruudusta ja nyt se nivel äänti sitten IHAN oikeasti! Vaihde ykköselle ja ratti hieman oikealle ja "snäk, gräkel, poks! ja se oli sitten siinä ja hinaamalla korjaamolle.
Että tuli sitten otettua kaikki mitä kuskinpuolen nivelellä oli tarjota.
Vaihto on näköjään vartin homma ja korjaamolla rutiinisuoritus!
Että kannattaa vaihtaa jos ohjaus alkaa nykiä.
Hyvät tulevat vuodet kaikille!