Passat ahtojen nosto
Passat ahtojen nosto
Mulla olisi tommonen 3BG Passatti farmari 2001 Powerdisel 130hv. Ajattelin nostaa ahtoja 0.8 jopa 1.0. Kuinka kone tai turbo kestää? Voiko edes nostaa noin paljon?
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Tero Paalanen
- Team Leader
No sanotaan ny ihan suoraan et unohra koko juttu.
Syyt:
-Menee vikatilaan kun tietty ahtopaine ylittyy esim. 1.55 bar.
-Pelkkä ilmamäärän lisääminen ei nosta tehoja. Tarvitaan myös lisää poltettavaa eli naftaa
-Autossasi olevan ahtimen (jos siis kone on avf tai awx) turvallinen ahtopaine on n. 1.45 bar, ehkei edes ihan niinkään paljoa.
-Ko. ahtimen pakopesä on niin pieni että reilumpi ahtojen nosto nostaa pakopaineet pilviin ja se ei tee hyvää koneelle eikä varmaan ahtimellekkaan
Syyt:
-Menee vikatilaan kun tietty ahtopaine ylittyy esim. 1.55 bar.
-Pelkkä ilmamäärän lisääminen ei nosta tehoja. Tarvitaan myös lisää poltettavaa eli naftaa
-Autossasi olevan ahtimen (jos siis kone on avf tai awx) turvallinen ahtopaine on n. 1.45 bar, ehkei edes ihan niinkään paljoa.
-Ko. ahtimen pakopesä on niin pieni että reilumpi ahtojen nosto nostaa pakopaineet pilviin ja se ei tee hyvää koneelle eikä varmaan ahtimellekkaan
Milläs meinasit nostaa ahdot yli kahteen kiloon? Ja kuvittelitko et se ahdin vielä kestää enempää kuin yhden vedon noilla ahdoilla? Jos saa kysyy. Onko näihin muuta järkevää ahtojen nosto tapaa kuin uusi softa?
Kesäpirssi GIV -05 ATD
- Pasi Häkli
Taitaa topicin alottajalla olla syyt siinä että saa kavereille kehuskella että mulla on 2 barin ahdot, tietämättä asiasta yhtään sen enempää.
Mulla on samanlaisessa moottorissa hybridiahtimella(pikkusen isompi kuin vakiopilleri) noin 1.6 - 1.75 bar paineita, eikä yhtään enempää tarvi olla.
Ihan järjetöntä edes ajatella vakioahtimella 2 barin ahtopaineita, ei tuu kestään. Plus että se menee heti vikatilaan.
Mulla on samanlaisessa moottorissa hybridiahtimella(pikkusen isompi kuin vakiopilleri) noin 1.6 - 1.75 bar paineita, eikä yhtään enempää tarvi olla.
Ihan järjetöntä edes ajatella vakioahtimella 2 barin ahtopaineita, ei tuu kestään. Plus että se menee heti vikatilaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Juu ei kandee ainakaan millään vippaskonsteilla näitä "sähköautoja" ruveta virittelee. Kyllä siellä yli kilo on ahtoja jo vakiona. Laita vaikka ahtopainemittari niin voipi siitä tarkastella.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Pasi Häkli