Ongelmia VW:n kanssa.
ONGELMA 1.
N. kaksiviikkoa sitten lumituiskusta moottoritilaan tuli lunta jonka johdosta auto ei jaksa ottaa kierroksia kun tyhjäkäynti on noin 1000 eli yrittää tukehtua kun laittaa kaasua. Kun kierrokset saa survaistua yli 3000 niin tyhjäkäynti jää noin 1800 ja autolla voi ajaa mutta meinaa aina välillä tukehtua (vaihdetta vaihtaessa ilmenee useimmin).
Virranjakajan kansi vaihdettu.
ONGELMA 2.
Kokeilin auton moottorin sähköjohtojen liitoksi kun auto oli käynnissä ja kun otin pois kaasuvaijerin vieressä olevan johtoliitoksen (3 tai 4 napainen) auto sammui ja ei suostu enää käynnistymään. Kipinä tulee tulppaan.
Käsittääkseni tuo johto jonka otin pois on kaasuläpän asentotunnistin.
Tulppaan tulee virtaa. Ei pienintäkään yritystä lähteä käyntiin. Bensapumpun rele napsahtaa kun laittaa virran ja bensapumppu "surahtaa". Bensa ei haise vaikka kuinka starttaa.. pitäskökään haista??
HELP HELP
Kaasuläpän asentotieto on tärkeä koneen käynnin takia, mites sen sopeuttaminen? Jos johdon irroitus sekoitti koko pakan. Toimiikos kolmosessa akun kengän irroitus perussäädön tekemiseen?
Itsellä oli Juurikin samat oireet omassa golffissa tuossa joku aika takaperin ja viaksi paljastui loppujen lopuksi irronnut johto suuttimen liittimessä (4-napaa). Ei ottanut kierroksia ja kun sai kierrokset koneeseen niin vetoa kun koetti lisätä niin sammui.
Vaihdettiin puola, virranjakajankansi, tulpat,tulpanjohdot, pyörijä. loppujen lopuksi auto saatiin käyntiin kun löytyi tuo katkennut johto.
Osittain asiaa kylläkin lievensi jääneston kaataminen tankkiin. mutta jäätynyt vesi ei ollut syyllinen asiaan.
ok kiitos
kokeillaan tänään jos sormet ei jäädy - 28 pakkasta ja autokatos jossa auto on
akunkengän irotuksessa rittää varmaankin tunti pari irti ja nollaautuu??
Muillekkin tiedoksi että vikana oli kaasuläpän moninapaliittimestä irronneet kaksi johtoa eli kuten oli myös jo täällä arvailtu/tiedetty . Tyhjäkäynti asettui boxin vaihdolla.