Passatin taka-akselin siirto

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Passatin taka-akselin siirto

Post by Sami Jalonen »

Onnistuuko 3B-farmarin taka-akselia liikuttaa 2mm sivusuunnassa? Ottaa toisella puolella rengas kiinni ja toisella vähän tilaa.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Voi olla että riittää säätövara, riippuu kai vähän siitä että missä asennossa se nyt on. Jos ei muuten riitä niin otat ne puslat sieltä käteen ja mulkkumirkelin kanssa reikiin lisää säätövaraa. Tätä olen itse ajatellut joskus tekeväni jos hommaan spacerit taakse. Mulla on oma akseli nimittäin vielä enemmän kuin 2mm toisessa laidassa. Nyt se ei haittaa yhtään koska kaarissa on vielä tilaa vaikka muille jakaa.

Mutta tolla mainitsemallani tavalla sitä saa kyllä siirrettyä väkisinkin, jos ei alkuperänen säätö riitä. Pyöränkulmat tietysti täytyy samalla säädättää.
Last edited by Pasi Häkli on 7.4.2011 14:39, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Ainakin nelosgolffis on taka-akselin kiinnikkeissä säätövaraa noin sentin verran.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Tuosta näkee systeemin. Jos ei säätö riitä(jos se on jo toisessa äärilaidassa) niin vinguttamaan reikiä.
Image
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Ok, täytyy viikonloppuna ottaa autoa ylös ja koittaa.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Joskus aiemminkin tätä ihmetelty, omassa autossa kun kulmia säädettiin aikanaan niin takakulmia olis tarttenu vähän entrata. Otettiin noi pultit auki ja todettiin että ei liikkunut sitten yhtään, eikä mihinkään vaikka moskalla vähän antoi vauhtiakin. Pistettiin takas kiinni ja oltiin "tyytyväisiä".
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Kun siinä on auton paino päällä ja ne pultit aukasee niin se säätö luiskahtaa väkisin niin taakse kuin menee(ellei ollut jo). Tosi isoilla papukaijapihdeillä sitä saa liikuteltua niitä pultteja vasten, ihan voimalla saa vääntää. Ja kun on paikoillaan niin kaveri lyö ruuvit kiinni. Eli yksin ei oikein hyvin onnistu.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Nojoo, tarkennuksena siis Euromasterilla säädettiin kulmat, perää kyllä nostimella kevennettiin ettei auton painon alla ruvettu puslia irrotteleen ja ihmetteleen :)
Eikä se heitto muistaakseni niin iso ollut että olisi pakkoa ollut säädölle, kunhan nyt katottiin että liikkuisko ihan timmiin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Basu
VCF Member
Posts: 1452
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Post by Basu »

Ei kylläkään löydy Passattiin noita great plateseja Mason-techiltä, mutta mites ideana? Linkki
Voi olla että itse tarvii joskus hommata johonkin autoon, ja näyttäis ihan järkevältä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Ehkä nuo menis ihan normiajooon.
Vähä siinä ja tässä et tohtisinko laittaa sellaseen autoon jolla ajetaan esim. radalla.

Pitääsköhän testata tuollasia. Vaikka sillä uhalla et taka-akseli jää matkan varrelle :?
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Post Reply