Pumppusuutin / Pumpedüse
Pumppusuutin / Pumpedüse
Kertokaas viisaammat; onko pumppusuuttimien rungot samat niin 1.9 ja 2.0 litraisissa koneissa? Millä tavoin eroavat sitten 1.9 eri osanumerolla ja eri koneissa olevat rungot? Voiko ostaa sekaisin eri osanumeroilla olevia runkoja jos ne aikoo kuitenki kunnostaa viri suuttimiksi?
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Käsittääkseni 1.9 rungot on samanlaiset, kärki vaan eroaa. Ainakin PD115 ja PD130 vaihto paikkaa ilman mitää.
1.9 ja 2.0 eroa mietin joskus itekin, mutta päädyin pienessä mielessäni siihen et 8v ja 16v kannessa sen verran eroa et varmaan suuttimissakin.. Niistä tosin ei tietoa.
1.9 ja 2.0 eroa mietin joskus itekin, mutta päädyin pienessä mielessäni siihen et 8v ja 16v kannessa sen verran eroa et varmaan suuttimissakin.. Niistä tosin ei tietoa.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Näyttäs olevan kaikissa vag konsernin PD130 ja PD150 samat osanumerot suuttimissa.
"Injectors for the PD130/150 part number is 038 130 073 AL or 038 130 079 BX"
Mitä tossa lueskelin eri foorumeilta niin BX oli ensinmäisissä olisiko ollut 01-02 autoissa jonka jälkeen päivittyi AL loppuun. Mutta ymmärtääkseni kuitenkin käyvät aivan yhtä hyvin keskenään.
Osaako joku varmistaa asian oikeaksi?
"Injectors for the PD130/150 part number is 038 130 073 AL or 038 130 079 BX"
Mitä tossa lueskelin eri foorumeilta niin BX oli ensinmäisissä olisiko ollut 01-02 autoissa jonka jälkeen päivittyi AL loppuun. Mutta ymmärtääkseni kuitenkin käyvät aivan yhtä hyvin keskenään.
Osaako joku varmistaa asian oikeaksi?
1.9TDI PD ja 2.0TDI PD 8V suuttimet ovat vaihtokelpoisia keskenään. Ne EIVÄT sovi ristiin 2.0TDI PD 16V suuttimien kanssa. 130 ja 150hv suuttimet vaihtelevat vähän konetyypin, vuosimallin jne mukaan. Niitä on ainakin 530 ja 550 kokoisia, tuota mittayksikköö nyt en äkkiseltään muista.
En todellakaan sekoittaisi virisuuttimiin eri runkoja vaan ostaisin ihan ehjän setin. Hyvin harvoin on pumpparissa oikeasti tarve tehdä virisuuttimet, vakioillakin kun pääsee sinne 220hp tietämille. En muutenkaan voi suositella noita pumpparin raceja, tai voin korkeintaan erittäin hyvin asiaan perehtyneille harrastajille.
En todellakaan sekoittaisi virisuuttimiin eri runkoja vaan ostaisin ihan ehjän setin. Hyvin harvoin on pumpparissa oikeasti tarve tehdä virisuuttimet, vakioillakin kun pääsee sinne 220hp tietämille. En muutenkaan voi suositella noita pumpparin raceja, tai voin korkeintaan erittäin hyvin asiaan perehtyneille harrastajille.
Last edited by JukkaA on 23.7.2011 8:10, edited 1 time in total.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ei oo kaikki PD130 niillä isommilla kärjillä. Riippuu koneesta, ainakin AWX on pienemmillä. Ei oo muistissa enää osanumeroita, tuli tutkittua kun aikanaan vaihdoin suuttimet. Mut olitko nyt runkoja vai koko suutinta vailla?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Ideana olisi siis ostaa pelkät rungot jotka voisi hyvällä hetkellä (lue kun on rahaa) viedä pajalle jossa ne kunnostettas 520 race suuttimiksi. Eli auto ei tarvitsisi olla koko aikaa purettuna, kun odotetaan suuttimien valmistumista kuitenkin on kyse käyttöautosta.
Ei muuten, mutta tuolla ebayn puolella on naurettavaan hintaan 4kpl paketti Fabia Vrs PD130 suuttimia myynnissä. Niin voisi ostaa paperipainoksi hyllylle.
Ei muuten, mutta tuolla ebayn puolella on naurettavaan hintaan 4kpl paketti Fabia Vrs PD130 suuttimia myynnissä. Niin voisi ostaa paperipainoksi hyllylle.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact: