Passat B4 lämpöongelma
Passat B4 lämpöongelma
Autoon on tehty jakopäänremppa jonka yhteydessä vaihdettiin vesipumppu ja termostaatti. Kyseisen rempan jälkeen auton lämmöt ovat olleet ajossa 95 asteen kohdilla kun taas ennen remppaa lämmöt olivat tasan 90 astetta. Kokeilin vaihtaa lämpömittarin anturin mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan. Koneena on 2 litrainen bensa, moottorikoodi on 2E. Mistähän tuollaisen voisi johtua ja millä saisi kuntoon?
VW Passat Variant 1.9 TD -95
VW Golf IV 1.9 TDI -98
VW Golf IV 1.9 TDI -98
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Passat B4 lämpöongelma
Tarkastahan ihan ensinmääsenä et vesipumppu pyörii oikeinpäin.
Noissa saa apulaitehihnan laitettua kiertämään väärältä puolelta vesipumpun hihnapyörää.
Ei olis ensinmäänen jossa vesipumppua pyöritetään hihnan selkäpuolella vaikka sitä pitääs pyörittää hihnan urapuolella.
Noissa saa apulaitehihnan laitettua kiertämään väärältä puolelta vesipumpun hihnapyörää.
Ei olis ensinmäänen jossa vesipumppua pyöritetään hihnan selkäpuolella vaikka sitä pitääs pyörittää hihnan urapuolella.
Re: Passat B4 lämpöongelma
Ihan oikeinpäin on laitettu, urapuoli pyörittää sitä.Tero Paalanen wrote:Tarkastahan ihan ensinmääsenä et vesipumppu pyörii oikeinpäin.
Noissa saa apulaitehihnan laitettua kiertämään väärältä puolelta vesipumpun hihnapyörää.
Ei olis ensinmäänen jossa vesipumppua pyöritetään hihnan selkäpuolella vaikka sitä pitääs pyörittää hihnan urapuolella.
VW Passat Variant 1.9 TD -95
VW Golf IV 1.9 TDI -98
VW Golf IV 1.9 TDI -98
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Passat B4 lämpöongelma
Onkohan sinne lyöty kuinka rajut jäähytysnesteet?
Glykoli siirtää lämpöä huonosti, joten liian tymäkkä neste saattaa myös aiheuttaa lämpöjen nousua (tämän takia mulla on koneessa vain akkuvesi + redlinen water wetter).
Glykoli siirtää lämpöä huonosti, joten liian tymäkkä neste saattaa myös aiheuttaa lämpöjen nousua (tämän takia mulla on koneessa vain akkuvesi + redlinen water wetter).
Re: Passat B4 lämpöongelma
Autossa on 50-55% nesteet muistaakseni.Tero Paalanen wrote:Onkohan sinne lyöty kuinka rajut jäähytysnesteet?
Glykoli siirtää lämpöä huonosti, joten liian tymäkkä neste saattaa myös aiheuttaa lämpöjen nousua (tämän takia mulla on koneessa vain akkuvesi + redlinen water wetter).
VW Passat Variant 1.9 TD -95
VW Golf IV 1.9 TDI -98
VW Golf IV 1.9 TDI -98
Re: Passat B4 lämpöongelma
Menikö sinne tarviketermari vai ihan oem? Voi johtua ihan siitä tarviketermaristakin, joillakin valmistajilla on tarjolla eri lämpöasteisia termareita... Ja vielä jos vaihdoit tarvikemallin lämpöanturin, niin samat sanat siitä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Re: Passat B4 lämpöongelma
Sinne meni 87-asteinen tarviketermari. Uusi lämpöanturikin on tarvike malli mutta sillä ei ollut minkäänlaista vaikutusta ongelmaan. Anturia ostaessa tuli vastaan hassu juttu, autossa oli mustasininen anturi jota löytyy 2.8 koneella olevista kun taas tällä 2.0 koneella olevalla pitäisi olla mustakeltainen anturi. Ostin tuon mustakeltaisen kun sellainen siellä kuuluisi olla. Ei kai siinä auta kuin hommata jostain oem termari ja kokeilla kun tästä töiden ohelta vain ehtii.Basu wrote:Menikö sinne tarviketermari vai ihan oem? Voi johtua ihan siitä tarviketermaristakin, joillakin valmistajilla on tarjolla eri lämpöasteisia termareita... Ja vielä jos vaihdoit tarvikemallin lämpöanturin, niin samat sanat siitä.
VW Passat Variant 1.9 TD -95
VW Golf IV 1.9 TDI -98
VW Golf IV 1.9 TDI -98