Koukun asennus 3bg Passattiin
Koukun asennus 3bg Passattiin
Olis koukun asennus farkku pasuunaan edessä. Itse koukkuhan nyt on yksinkertainen mutta mitenkäs johtosarjan kytkentä... saako ryöstellä suoraan takavaloilta vai pitääkö joku alkuperäinen johtosarja hommata?
Joskus kuullut että ainakin uudessa octaviassa sekoa sähköt jos rupee ryöstelemään.
Joskus kuullut että ainakin uudessa octaviassa sekoa sähköt jos rupee ryöstelemään.
Re: Koukun asennus 3bg Passattiin
Volkkarin oma johtosarja 37 euroa. Tolla hintaa uskaltaa jo suositella. Itsellä sama homma edessä kohta puoliin ja ajattelin turvautua marmoritiskiin niin toimii suht varmastimks900 wrote:Olis koukun asennus farkku pasuunaan edessä. Itse koukkuhan nyt on yksinkertainen mutta mitenkäs johtosarjan kytkentä... saako ryöstellä suoraan takavaloilta vai pitääkö joku alkuperäinen johtosarja hommata?
Joskus kuullut että ainakin uudessa octaviassa sekoa sähköt jos rupee ryöstelemään.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Olisitte poijjaat ostanut multa vetokoukun, kun sellanen pyörii nurkissa ihan ylimääräsenä
Sähkösarja on tosiaan niin halpa, ettei sitä kannata ryöstäjien kanssa alkaa touhuumaan.
Kyllä se sähkösarja toimii, niissä on vaan sellanen pikku vika, että sen jälkeen on kaksi takasumuvaloa. Napsasee oikeelta puolelta vaikka johdon poikki, niin sitten on hyvä.

Sähkösarja on tosiaan niin halpa, ettei sitä kannata ryöstäjien kanssa alkaa touhuumaan.
Kyllä se sähkösarja toimii, niissä on vaan sellanen pikku vika, että sen jälkeen on kaksi takasumuvaloa. Napsasee oikeelta puolelta vaikka johdon poikki, niin sitten on hyvä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Irrotettava koukku? Jos on niin you got a deal! (eli siis en vielä ole ostanut, hinnat kyselin...)Pasi H. wrote:Olisitte poijjaat ostanut multa vetokoukun, kun sellanen pyörii nurkissa ihan ylimääräsenä![]()
Sähkösarja on tosiaan niin halpa, ettei sitä kannata ryöstäjien kanssa alkaa touhuumaan.
Kyllä se sähkösarja toimii, niissä on vaan sellanen pikku vika, että sen jälkeen on kaksi takasumuvaloa. Napsasee oikeelta puolelta vaikka johdon poikki, niin sitten on hyvä.
Kierrättääkö toi johtosarja sumarin sitten toisellekkin puolelle vai mikä siinä on juju, kun en oo tota vielä kädessä nähnyt eikä ole tietoa edes että miten ja mihin se laitetaan.

No okei, takalampun liittimien väliin, mutta tarkemmin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei ikävä kyllä oo irrotettavaa, vaan Bosalin tekemä kiinteä koukku. Uudenveroinen, ei ruosteen pisaraakaan.
Joo kyllä se kierrättää sen takasumarin toisellekin puolelle. Voi olla eroja silti johtosarjoissa. Ja voi olla että sekin on jo muutettu, ettei se enää sitä kierrätä. Tuntuu että ainakin nuo "vaativammat" johtosarjat esim Touranissa, muuttuvat jatkuvasti. Siis sellaset mitkä menee eteen asti. Passatissa pärjätään ihan takavalojen liittimien kanssa. Jarruvalon sulake kannattanee vaihtaa pykälää isompaan, niitä palaa silloin tällöin.
Joo kyllä se kierrättää sen takasumarin toisellekin puolelle. Voi olla eroja silti johtosarjoissa. Ja voi olla että sekin on jo muutettu, ettei se enää sitä kierrätä. Tuntuu että ainakin nuo "vaativammat" johtosarjat esim Touranissa, muuttuvat jatkuvasti. Siis sellaset mitkä menee eteen asti. Passatissa pärjätään ihan takavalojen liittimien kanssa. Jarruvalon sulake kannattanee vaihtaa pykälää isompaan, niitä palaa silloin tällöin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Sen takia se varmaan sullakin nurkassa seisoo eikä auton perässä?Pasi H. wrote:Ei ikävä kyllä oo irrotettavaa, vaan Bosalin tekemä kiinteä koukku. Uudenveroinen, ei ruosteen pisaraakaan.
Joo kyllä se kierrättää sen takasumarin toisellekin puolelle. Voi olla eroja silti johtosarjoissa. Ja voi olla että sekin on jo muutettu, ettei se enää sitä kierrätä. Tuntuu että ainakin nuo "vaativammat" johtosarjat esim Touranissa, muuttuvat jatkuvasti. Siis sellaset mitkä menee eteen asti. Passatissa pärjätään ihan takavalojen liittimien kanssa. Jarruvalon sulake kannattanee vaihtaa pykälää isompaan, niitä palaa silloin tällöin.

Nojoo elikkä marmorille vaan hakeen. Irrotettava nuppi kun on ehdoton vaatimus. Marmorin hinta on edullisempi kuin Motonetin, jopa muutaman kympin. Kovilia myyvät kuuleman mukaan Tampereella.
Käännettävä pistoke olisi jees kyllä mutta ei taida Kovilissa moista olla. Kaverin Subarussa on tommonen ja tosiaan huomaa ollenkaan koko koukun paikkaa kun on pistoke käännettynä ylös ja koukku irti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ostin vähän käytettynä 150€:llaKale wrote:Ja hintaa oli?
Tosin ei ikinä ole kärryä ollut kiinni... ainakaan siinä nuppi osassa joten uuden veroinen. Uusi tais olla jotain 400€ luokkaa jos en väärin muista?
Kiinteitä tarvike koukkujahan saa vissiin uutena alle 100€ ja irroitettavaa bosaliakin ilmeisesti johonkin 300€?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
No mulla on omassa kiinteä koukku paikallaan, mutta on silti ylimääräinen toinenkin koukku
Olishan irrotettava koukku siisti, mutta kun ne kovilin tekeleet jää silti näkyviin rasioineen ja peitelevyineen päivineen. Eli se koko irrotettavan koukun idea menee aivan totaalisesti pieleen. Alkuperäinen vetokoukku sen sitten pitäisi olla, mistä ei tosiaan jää yhtikäs mitään näkyviin.
On tuossa kiinteässä koukussa se hyöty, että jos joku pukkaa persiiseen tuolla keskustan kaduilla ajellessa, tai kun auto on parkissa, niin saattaa säästyä mittavilta remonteilta. Isommalla vauhdilla sitten tuleekin jo vaurioita reilusti.

Olishan irrotettava koukku siisti, mutta kun ne kovilin tekeleet jää silti näkyviin rasioineen ja peitelevyineen päivineen. Eli se koko irrotettavan koukun idea menee aivan totaalisesti pieleen. Alkuperäinen vetokoukku sen sitten pitäisi olla, mistä ei tosiaan jää yhtikäs mitään näkyviin.
On tuossa kiinteässä koukussa se hyöty, että jos joku pukkaa persiiseen tuolla keskustan kaduilla ajellessa, tai kun auto on parkissa, niin saattaa säästyä mittavilta remonteilta. Isommalla vauhdilla sitten tuleekin jo vaurioita reilusti.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Tota "alkuperäistä" taitaa olla huonosti saatavilla? Vaan eipä tuo nyt maailmaa kaada kun ei ole mikään näyttelykiesi. Jotenkin vaan tuntuu mukavammalta kun ei se koukku oo siellä perässä, vaikka siellä ne jämät onkin kurkkimassa.
Kaveri muuten noista alkuperäisistä sano että se pistokeosa on talvella vaarassa jos sitä käyttää, saattaa katketa joku osa siinä kun menee jumiin ja sit kääntää puoliväkisin. Varovaisuutta niin tuskin on hätiä.
Marmorin hinta irrotettavalle Kovilille 197,90 euroa. Laakkoset mainoksessa oli asennettuna reilun 300 euroa, tosin en muista oliko kiinteäkoukkuinen. (kiinteä koukku Marmorilta 118 euroa pyöreesti)
Motonetistä saisi irtokoukun 185 eurolla mutta eipä ole Tampereella eikä tietoa valmistajasta. Pääsiäisenä pitäisi luultavasti asennella paikalleen.
Kaveri muuten noista alkuperäisistä sano että se pistokeosa on talvella vaarassa jos sitä käyttää, saattaa katketa joku osa siinä kun menee jumiin ja sit kääntää puoliväkisin. Varovaisuutta niin tuskin on hätiä.
Marmorin hinta irrotettavalle Kovilille 197,90 euroa. Laakkoset mainoksessa oli asennettuna reilun 300 euroa, tosin en muista oliko kiinteäkoukkuinen. (kiinteä koukku Marmorilta 118 euroa pyöreesti)
Motonetistä saisi irtokoukun 185 eurolla mutta eipä ole Tampereella eikä tietoa valmistajasta. Pääsiäisenä pitäisi luultavasti asennella paikalleen.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Hintatietoutta tuli tänään haettua ja muutenkin nettiä plärättyä.
Päädyin melkosella varmuudella Brinkin valmisteeseen. Menee puskurin taakse kokonaan jemmaan kun koukun irrottaa ja kääntää pistokkeen, hintaa tosin johtosarjan kanssa tasan 300 euroa, eli vähän nousee tosta Kovilista. Mutta toisaalta eipä jää sitä lätkää ja pistoketta törröttämään kun koukun nappaa irti.
Bosal olis ollu kanssa hyvä vaihtoehto, mutta kun hintaa tuli johtosarjan kanssa liki 500 euroa niin se saa jäädä.
Parin viikon päästä saan tavarat ja sitten vois laittaa vaikka tonne projektiin asennuksesta jotain juttua.
Onkos näissä koukuissa muuten mitään katsastusmiestä kiinnostavaa, jostain luin että pitäisi näyttää katsurille että on koukku laitettu autoon? 1.1.2005 jälkeen käyttöönotetut vaatii e-hyväksytyn koukun mutta ei koske meikäläisen autoa toi.
Päädyin melkosella varmuudella Brinkin valmisteeseen. Menee puskurin taakse kokonaan jemmaan kun koukun irrottaa ja kääntää pistokkeen, hintaa tosin johtosarjan kanssa tasan 300 euroa, eli vähän nousee tosta Kovilista. Mutta toisaalta eipä jää sitä lätkää ja pistoketta törröttämään kun koukun nappaa irti.
Bosal olis ollu kanssa hyvä vaihtoehto, mutta kun hintaa tuli johtosarjan kanssa liki 500 euroa niin se saa jäädä.
Parin viikon päästä saan tavarat ja sitten vois laittaa vaikka tonne projektiin asennuksesta jotain juttua.
Onkos näissä koukuissa muuten mitään katsastusmiestä kiinnostavaa, jostain luin että pitäisi näyttää katsurille että on koukku laitettu autoon? 1.1.2005 jälkeen käyttöönotetut vaatii e-hyväksytyn koukun mutta ei koske meikäläisen autoa toi.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Olen samaa mieltä Pasi.H:n kanssa että kiinteä koukku on hyvä jos joku tuuppaa auton persukseen. Itsellä tasan vuosi sitten tuli Micra Passatin perään ja hyvin imi liike-energiaa itteensä. Itsellä vauhtia 0 km/h ja tytöllä 80 km/h. Hieman meni passatti kasaan, mutta niin on vaan taas tänäkin päivänä liikenteessä, jossain päin Suomea. 

-
- Posts: 34
- Joined: 2.12.2006 21:29
- Location: Tampere
Pasi H. wrote:Tulee siis alkuperästen takalyhtyjen liittimien väliin.
makevee, no en tiedä onko vika, mutta ei niissä kahta takasumaria kuulu olla, piste.
Juu, kannattaa tosiaan varmistaa, että on vain se "normaali" yksi sumari käytössä.
On jo pelkästään harhaan johtavaa, kun on kaksi niin ei oikein tiedä koska edellä menevä on jarrut pohjassa ja koska sumarit loistaa usvan keskeltä.
Tuohan oli vissiin lakinakin (korjatkaa, jos olen väärässä) joskus taannoin, että suomessa vain yksi sumari ja vasemmassa takavalossa ???
expösönisti
2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline
ex. 1998 Passat Variant 1.8T
2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline
ex. 1998 Passat Variant 1.8T
-
- Posts: 34
- Joined: 2.12.2006 21:29
- Location: Tampere
Juu, ei ollut tarkoitus mennä off topic puolelle, mutta eikö muka ole jokseenkin häiritseviä nuo tupla takasumarit ?makevee wrote:Miten niin johtaa harhaan...? Eikös sitä ajaessa käytetä turvaväliä, vaikka loistais miten jarruvalot tahi sumarit. Ja onhan bimmereissä ollut tuplasumarit jo pitempään.
Tämä siis vain oma mielipiteeni ja kuten tuossa jo näytti vahvistus tuleen niin on täysin lailista olla molemmat sumarit käytössä.
... Niin ja totta kai turvaväli on ja erityisesti sumulla kun ei noita tupla sumareita aina erota jarruvaloista ...

expösönisti
2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline
ex. 1998 Passat Variant 1.8T
2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline
ex. 1998 Passat Variant 1.8T
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Vaikka juuri tämän takia on hyvä että on tuplasumarit, kun jos kerta jotain takana ajavaa häiritsee nuo tuplasumarit niin eikös siihen silloin synny hyvä turvaväli. Ja en minä ainakaan käytä sumareita kuin vasta kun niitä oikeasti tarvitaan. Nou herneitä. Sori tää off-topic..Pasi H. wrote:Mua ainakin häiritsee/hämää jos on 2 sumuvaloa takana. Tottunut siihen, että on vaan yks sumari vasemmalla puolella.
Vw T5
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei ole hankala, mutta auton alle täytyy päästä jossain määrin kun ne toiset pultit tulee pohjan läpi auton alle ja sinne pitää päästä mutterit pyörittelemään.
Mutta karkeasti puskuri irti ja koukku paikalleen. Sitten johtosarja paikolleen ja viimeistely. Puskuria joutuu joissain koukkumalleissa silpomaan hiukan että mahtuu olemaan.
Simppeli homma siis mutta pientä nyhräämistä riittää niin kyllä siinä tunteja menee kun ensimmäistä harjoittelee
Mutta karkeasti puskuri irti ja koukku paikalleen. Sitten johtosarja paikolleen ja viimeistely. Puskuria joutuu joissain koukkumalleissa silpomaan hiukan että mahtuu olemaan.
Simppeli homma siis mutta pientä nyhräämistä riittää niin kyllä siinä tunteja menee kun ensimmäistä harjoittelee

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila