Lämmöt laskee ajettaessa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Arskam

Lämmöt laskee ajettaessa

Post by Arskam »

ELikkäs Golf variant IV -01 otettiin ajoon pitkästä aikaa ja huomasin että lämmöt laskee ajettaessa. Lisäksi sisälle kondensoituu ikkunoihin kosteutta ihan pirusti. Paikallaan käydessä lämmöt pysyy normaalina.

Huomasin että syylärin yläletku on lämmin ja alaletku on ihan kylmä. Termari, ilmalukko vai missä vika ?

Kesällä on tehty kansiremppa remmin katkeamisen vuoksi:(
Erotiikka-Eero

Post by Erotiikka-Eero »

epäilisin termmaria mutta voi sielä olla ilmaakin
VW Golf iv variant 1.9 TDI (raksapaku)
Lahtola

Re: Lämmöt laskee ajettaessa

Post by Lahtola »

Arskam wrote: Kesällä on tehty kansiremppa remmin katkeamisen vuoksi:(
Paljonko oli hihnalla kilometrejä?
makevw

Re: Lämmöt laskee ajettaessa

Post by makevw »

Lahtola wrote:
Arskam wrote: Kesällä on tehty kansiremppa remmin katkeamisen vuoksi:(
Paljonko oli hihnalla kilometrejä?
Tai ikää? Ei ne kilometrit ole aina se ratkaiseva tekiä.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Arskam

Post by Arskam »

Hihnalla oli ikää reilut 2 vuotta ja kilometrejä takana 70 tkm. 120 tkm kohdalla vesipumpun laakeri alkoi ääntää ja takuuseen vaihdettiin vesipumppu. Jälkeenpäin sain tietää että mitään muuta ei silloin vaihdettu.

Nokkaremmistä lähti hampaat kävelee ja 1600 € laitettiin autoon uusia osia :( .
makevw

Post by makevw »

AUTS.

Tympeetä tollanen. Työkaverilla oli kans ny 2v vanaha remmi vaihto kunnossa, oli alkanu jo halkeileen. Kilometrejä ol joku 50tkm takana. Mulla taas oli tuossa jonka keväällä laiton niin vajaa 90tkm mittarissa ja 6v, niin remmi oli ok kuntoinen. Toki heti vaihdoin kaikki kalut sinne.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Arskam

Post by Arskam »

Jep, harmittaa perkeleesti. Sitä en vain tajua, kun on taas avattu jakopää vesipumpun vaihdon takia, miksi esim. multa ei kysytty että vaihdetaanko remmit yms ? Nehän ei maksa paskan vertaa. Sitten kun kilahti, ja selviteltiin asiaa -> vaihdettiin laakeriviallinen vesipumppu. Keskustelin asiasta myös kuluttaja-asiamiehen kanssa. Kävi ilmi että osa laskusta tulee joka tapauksesta minun maksettavaksi. Päätin että penniäkään en enää siihen paskapuljuun kanna. Auto on ollut mulla uudesta asti, laskin että jos olisin itse vaihtanut öljyt, suodattimet yms. toi kilahdus olisi maksettu huoltojen hinnalla.

Tätä ei pidä yleistää :) Paskoja huoltoja on muuallakin kuin pohjois-Suomessa :(
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Aika erikoista touhua jos ei tollasessa tilanteessa kysytä asiakkaalta, että vaihdetaanko muutkin jakopäähilut samalla.
Suorastaan ihmeellistä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Arskam

Post by Arskam »

Jeps,

Golf on ollut niin vikainen auto että ei ikinä. Jo takuu aikana alkoivat nämä puola ongelmat ja niistä piti vielä maksaa.

Lavettiakin on tarvittu pohjoisen reissuilla kun kottero päättää jättää pihaan. Toivottavasti se nyt kestää ton mun työmatka-ajon :(
atdvariant

Post by atdvariant »

Mulla Kolopallossa kanssa pitkässä ajossa talvella ei hiipotin lämpömittarissa paljoa kohoa, tai että laskee sinne vasurille. Ent omistaja ottanu siitä Webastonki pois, raudat vaan jäljellä ja johtosarja, mitkä löyty, ku etupuskuri oli poes. Golffiina on vm -04
Kansanwaagoni mailakolopallopeli 1,9 TDi 74 kW vm-03
Golf VI 1.6 TDI Bluemotin
Toyota Corolla GTi AE82 -85
Murray IC 12 ajettava ruohonleikkuri
Derbi Atlantis Wave L/C -02 skootteri
Debi Predator LC -01 moposkootteri
Kymco ZX 50-moposkode
Yamaha R6 -01
Arskam

Post by Arskam »

Lämmöt ovat ok nyt, mutta kosteuden kondensoituminen laseihin jatkuu. Onkohan mahdollisesti lämppärin kennossa vuoto vai remppareiskalla ei ole mennyt hommat ihan putkeen ?
AjH

Post by AjH »

Onko ne lattiamatot märkänä? Eihän se kosteus laseihin tyhjästä tule eikä olisi eka Volkkari jossa vesi tulee sisään lattialle :roll:

Jos kenno vuotaa sisään niin senhän näkee siitä että jäähdytysnestettä katoaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply