umpion irroitus

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Hartza
Posts: 4
Joined: 19.10.2008 15:27

umpion irroitus

Post by Hartza »

mitenkä irrotettaan umpio 3BG passattiin..?pittääkö irrotella puskuri ja jotain muuta...?
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: umpion irroitus

Post by AjH »

Hartza wrote:mitenkä irrotettaan umpio 3BG passattiin..?pittääkö irrotella puskuri ja jotain muuta...?
En ole irrottanut mutta mitä sitä hommaa kattelin taannoin niin kyllä puskuri pitäisi kait irrottaa, ei sen enempää sitten pitäisi tarvita :P
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Tähän on muistaakseni topicci jossain. Maski irti, lokareista ruuvit pois, sumarit irti (jos on) ja pohjassa on kolme ruuvia. Sitte vaan vetämällä puskuri pois. Umpio on kii kahdella tai kolmella ruuvilla kii. Korjatkaa jos muistan väärin.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Patu
Posts: 370
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Moi,

Noi se just on, helppo homma.
-Ensiksi juurikin maski pois, kannattaa taittaa se siihen koneen suojamuovin päälle väliaikaisesti-
-Sitten ruuvit auki maksin alta puskurista, puskurista lokasuojista 3.per puoli ja puskurin alta yhteensä 3.kpl.
-Sitten repäiset vaan puskurin pois ulospäin varovaisesti.
-Sen jälkeen umpiot ovat muutamalla ruuvilla kiinni, ne auki.
-Sitten umpiot lähteekin vetämällä pois.

Ei ole oikeasti iso taikka vaativa homma. Ainoa työkalu mitä tarvitsee on torx avain muutamalla eri koolla.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Ja jos/kun on ajovalojen pesurit, niin niiden suojaluukut pitää irrottaa ennen kun vetäisee puskimen irti. Ne lähtee kun varovasti vetää yläviistoon ulospäin, siis samaan suuntaan kun ne luonnollisestikin pomppaa ulos. Sitten kun pesuri on esillä, taitaa sitä muovikantta eteenpäin, niin näkee miten se on kiinni pesurin varressa. Ihan helppo homma irroittaa, ne kiinnikkeet kuitenkin murtuu helposti ja peijakkaat kannet maksaakin korinvärisenä mukavasti.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Jake77
Posts: 122
Joined: 20.2.2008 1:32
Location: E-P, Ähtäri

Post by Jake77 »

Ei mun ainakaan tarvi koskea noihin valojen pesureihin. Suojaluukut on vain puskurissa kiinni.. Umpio on 4 ruuvilla kiinni..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

3B passatissa täytyy lätkät irrottaa ensin koska ne on suoraan lyhdynpesurissa kiinni.
3BG passatissa ne läpät on puskurissa kiinni eikä niitä tarvitse irrottaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Ja 3b:ssä ei tarvii puskuria irrotella :)
User avatar
Jake77
Posts: 122
Joined: 20.2.2008 1:32
Location: E-P, Ähtäri

Post by Jake77 »

Eikös kyse ollut kuitenkin 3BG mallista? Umpiot saa vaihdettua ilman puskurin irroitusta, mutta pieni vaara et joku alakiinnikkeistä hajoaa..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Post Reply