Passat 3BG Ohjaus
- BlackPassat
Passat 3BG Ohjaus
Eli auton ostin eilen, onkelmana on sen ohjaus joka on tosi jäykkä. Luulisi onjaustehostimessa olevan ytyä sen verran ettei tunnu niinkuin vanhalla ooppelilla ajelisi. Kun kääntää mutkaankin niin ratti ei palaudu vaan on itse ohjattava rattia toiseen suuntaan... Onkos kellään samaa? Auto 2005 2.0 litranen 137km ajettu. Määräaikaishuolto tehty 12tk sitte.
- BlackPassat
- Pasi Häkli
Mulla vähän samantyylistä vikaa. Normiajossa sitä ei kyllä huomaa lainkaan, mutta esim kaupan parkkipaikalla ruuvatessa rattia nopeasti suunnasta toiseen, niin meinaa olla pirun jäykkä. Tilanne korostuu tosi hyvin kun peruuttaa peräkärryn kanssa. Hitaasti rattia käännettäessä paikallaankin tehostin kyllä toimii, mutta nopeissa tilanteissa tehostin ikäänkuin pistää hanttiin. Eli jonkinlaista ohivuotoa ohjausvaihteen stefoissa ilmeisesti. Uusi ohjausvaihde on jotain luokkaa 700€ vaihto-osana.
Ohjauksen palautus ajossa kyllä toimii mulla ainakin. Niin ja auto 2001 ja kilsoja jotain 245tkm.
Ohjauksen palautus ajossa kyllä toimii mulla ainakin. Niin ja auto 2001 ja kilsoja jotain 245tkm.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Hammastankojahan näistä on mennyt yleisestikin. Yleensä alkaa hiljalleen ensiksi vuotaan sisäisesti, voi toimia kauankin ennenkuin lakkaa toimimasta tai vuotaa ulos.
Taitaa olla tosin osittain olla ominaisuus tuo jäykkyyys, jos omallani pyörittelee parkikksella paljon huomaa jäykistystä.
Tuota vuotoa voi todentaa nostamalla auto ylös ja ja kääntelemällä pyöristä, jos "lotisee" hammastangossa paljon on syytä epäillä vuotoa.
Jos ongelmaa esiintyy kannattaa ensiksi koittaa "parempaa" vaahtoutumatona nestettä esim Redlinen Power Steering Fluid jonka kaveriksi voi stefoja elvyttämään heittää Seal Saveria.
Taitaa olla tosin osittain olla ominaisuus tuo jäykkyyys, jos omallani pyörittelee parkikksella paljon huomaa jäykistystä.
Tuota vuotoa voi todentaa nostamalla auto ylös ja ja kääntelemällä pyöristä, jos "lotisee" hammastangossa paljon on syytä epäillä vuotoa.
Jos ongelmaa esiintyy kannattaa ensiksi koittaa "parempaa" vaahtoutumatona nestettä esim Redlinen Power Steering Fluid jonka kaveriksi voi stefoja elvyttämään heittää Seal Saveria.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com