Tdi golf variant

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
aip
Posts: 24
Joined: 3.4.2008 10:36

Tdi golf variant

Post by aip »

Suunnittelen 2. autoksi nelos koppasta tdi koneella olevaa variantti Golffia. Lukasin tuossa vikakeskustelun läpi ja kaikkeahan niissä näkyy olevan, mutta miten koneet kestää? Vai pitääkö päätyä bensantuoksuun...

Noita mitä olen katsellut, niin 300 tkm molemmin puolin ovat taivallettu. SDI vai TDI onko kestossa eroa ja kiihtyneekö SDI:ssä kuski ennen autoa? Entäpä PWD-tekniikka missä vaiheessa tuli ja miten kestää? Onko kaikissa IV -malleissa CAN-väylä?

Kommentteja olis kiva kuulla jos joku jaksaisi...
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Omalla autolla (85kw pumppusuutin) ajettu 216tkm ja ainoat koneeseen liittyvät ovat olleet tandem pumpun tiiviste ja venttiilikopan tiiviste. Olisko korjaukset maksaneet luokkaa 200 euroa. Kovilla pakkasilla (alle -20) syö pikkasen öljyä ja saattaa joutua lisäämään ennenkuin 15tkm tulee täyteen.

Tuolta löytyy tietoa moottoreista:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... lmoottorit
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

SDItä kannattaa vältellä, kuski tosiaankin kiihtyy ennen autoa :lol:
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Jotkut komponentit on can-väylän takana, mutta suurimmaks osaks normaali. Esim. pääsee normi vag-com kaapelilla tutkimaan (OBD2-kaapeli).
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Post Reply