VW Golf IV iskunvaimentimet

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
zamik

VW Golf IV iskunvaimentimet

Post by zamik »

Elikkäs yksi takaiskunvaimentimista vuotaa ja uusia tilalle siis tarkoitus hommata.

Ajatus oli et samalla eteenkin kun taakse vaihdettava, mutta minkälaiset?

Auto Vw Golf IV vm. 2000 variant vakioalustalla.

Ehdotuksia otetaan vastaan.
timpsula

Post by timpsula »

Hiljattain samaa operaatiota ko. autoon suunnitellessani minulle suositeltiin muun muassa sachs advantage -iskareita, edullisimmat löysin hieman yli 200 eurolla. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin, joten madalsin kulkinetta 30 mm ja asensin hieman jäykemmät iskarit. Auto muuttui kuin toiseksi: ei heiluntaa, huojuntaa, niiailua ym. golfille tyypillistä käyttäytymistä. Suosittelen lämpimästi. Operaatio maksoi 450 + kulmien tarkistus, tein työt itse. :D
Golf Variant 1,9 TDI ATD 2003
juha212

Post by juha212 »

Keväällä vaihdoin Bilsteinin(olikohan b4) iskarit ja eibachin madallusjouset. Tyytyväinen olen ollut.
Olisiko ollut iskarit Autotarvikkeessa 300,- kierros.
AjH

Post by AjH »

^ Otitko B4 sport iskarit, tai siis saako Golfiin noita sport mallina? Passattiin saa tehtaan -25mm sarjan kaveriksi sport versiot jotka on vähän lyhyemmät matalampaan alustaan tarkoitettuna. Toimivat oikein kivasti myös Eibachin -30mm jousien kera. Ainakin Passatin kohdalla ottaisin itse ehdottomasti B4 sport mallit jos ei B6 mallisiin rahat taivu ja joku hiukan madaltava jousisarja tulee kaveriksi. Oletettava iskarien toiminta ja -ikä on paremmat kun madallusta on suunnittelussa huomioitu.
Mutta Golfista ei siis tietoa että saako B4 iskareita sport-mallisina, eikä jaksa käydä Bilsteinin kataloogia nyt pöyhimässä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
juha212

Post by juha212 »

Ois saanu sport mallisina mutta oli sen verran arvokkaammat että en sitten raaskinut.
Otin nuo vakio mallit kun lueskelin erinäisiltä foorumeilta että mukavasti ovat toimineet lievemmän madalluksen kanssa.
Hyvin ovat nyt noin 20tkm pelanneet.
zamik

Post by zamik »

Ostin sitten Sachs-iskunvaimentimet autoon. Iskarit maksoi 235€ eteen/taakse. Ensi viikolla sitten asennus.
Post Reply