Itselläni ei tuossa 6-lovisessa tahmaa mikään pykälä, mutta kaverin 5-lovista lootaa kun kokeilin niin en ollut uskoa että saman merkin laatikko ois kyseessä. Ja ainakin mulla on vielä tehtaan ölssit laatikossa, nyt seuraavassa huollossa oli tarkoitus vaihtaa öljyt uusiin kun tulee 150tkm täyteen
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Mulla pyydettiin volkkari takasin laakkoselle huohotinputken lämmityksen asennukseen takuuna... ihmetyttää vaan ku eivät voineet 3 viikkoa sitten sitä laittaa...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
-Ei vielä ainakaan ole ollut mitään ongelmia.....
-Nyt mittarissa noin 8 tkm.
-Kumma juttu noi lootan öljyt,toisilla pelaa,toisilla ei. Tossa pari viikkoa sitten oli täälläkin n. -25c
ja ei mitään ongelmia,loota oli tosi herkkä.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Jees aamulla kuskin ikkunaa yritin aukaista, mut lasi ei liikkunut mihinkään elikkä iski ilmeisesti nelosten vakio vika muoviset klipsit lasinnostimesta poikki tai sitten vaijeri poikki..
Samppa wrote:Minun golfin moottorin ohjausjärjestelmän (check) valo herjaa väliajoin.. Yleensä syttyy kun kiihdyttää vauhdin johonkin sataseen
(tehny pari kertaa).. Se palaa jonkun puoli päivää ja sit kun on pari kertaa käynnistelly auton uudellen niin se ei enää palakaan...
Se on jo kerran käyny laakkosella testerissä ja sillon huomasivat että jarrupolkimen anturi oli sökö ja vaihtoivat sen uuteen muuta vikaa ei ollu mut vika ei näköjään korjaantunutkaan... Onko muilla ollu ongelmia noitten check ym valojen kanssa???? Rupee pikku hiljaa tuskastuttaa kun vika ei selviä millään konstilla!!!!
Itsellä sama häiriövalo paloi kauan,vika oli lambda-anturissa.
Tosta ku moni miettii et miks ne laittaa sököt öljyt sinne vaihdelaatikkoo niin ainaki oma ajattelutapa olis se et se öljy hioo sen laatikon. Eli sisään ajo käytännös kattelkaa niit öljyjä ja tsekkailkaa et onko sie paljo lastua seas?
nyt on käyty lukemassa ongelma..
vika oli imusarjassa.. oli lähetellyt outoja arvoja.
vika on tilapäinen.. tai niin ainakin sanottiin.
jos valo syttyy uudelleen niin sitten pitää taas viedä näytille
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
äsken sit golffi jätti mut välille prkl..... ei reagoi enää kaasupolkimen asentoon...välillä kun sammutti, niin pari kertaa sai kierrokset nousee kun painoi poljinta mut sit pyörii vaan tyhjäkäynnillä eikä mitään tapahdu vaikka yrittää kovasti painella!!!! meni sit laakkoselle yöks huilaa ja aamulla sit testeriin... onko muille tehny samaa..... epäilivät jotain kaasuläppä tunnistinta!!!
Mulla ku laittovat TAF-X öljyt uuteen vaihtolaatikkoon Pasuunaan ja niillä ei ainakaan toimi vaithteet. Jos ehdottas Hyvinkään huollolle myös eri öljyjä.
Rupes koliseen etupää työssyissä niin iskarin yläpään kannakekumin keskireikä suurentunut ja laakeri meni siitä läpi. Uutet osat tilattu ja toivottavasti saa auton kasaan vapuksi
ja ongelmat jatkuu... nyt alkanu tyhjäkäynti hummaamaan koko ajan 600-700rpm välillä (hermo palaa) mistäköhän moinen mahtaisi johtua????? onkohan mahdollista kun vaihtoivat sen kaasu polkimen uuteen et siitä johtus tuo kaasuttelu????? nämä viat ei taida loppua koskaa!!!!
En viitsinyt kahlata koko topikkia läpi, joten ilmoitetaan näistä jumiutuvasta tuulilasin pyyhin varsi rakennelmasta. Viime syksynä jo tuntui olevan hieman laiskalla tuulella nuo pyyhkiät, mutta jotenkin selvisin talven yli puoliksi toimivilla pyyhkijöillä.
Pari viikkoa sitten nuo pysähtyivät lopullisesti, käsillä kun auttoi niin sillon toimi. Pari iltaa sitten aloin purkamaan tuota mekanismia, ja tuli otettua pari räpsyäkin:
Auto on ollut VV-autolla montakertaa tutkittavana nykimisen vuoksi, kaasupolkimen vaihdolla terävä nykiminen loppui mutta pehmeä jäi. Äsken luultavasti selvisi tämäkin, laturi hirtti kiinni ja hihna paloi oiken kunnon savulla. niin että palokunta kävi paikalla. Autolla ajettu 50000 km ja takuu voimassa.
Autostani paloi jäähdytyspuhallin johtosarjoineen ja laturi, sekä laturin hihna. Tänä aamuna käydessäni korjaamolla korjauksen odotusajaksi ilmoitettiin n. 1 kk, autolle jossa on vielä puolivuotta takuuta, sijaisauton olisin saanut kolmeksi päiväksi. Soitin korjaamopäällikölle, joka lupasi selvittää miten pian saadaan korjattua, kun selvitystä ei ollut tullut kahteen mennessä soitin maahantujalle, puoli neljä tuli korjaamolta tekstiviesti, että auto on kunnossa. Teknisesti se ehkä onkin, mutta sisällä haisee palaneelle sähkömoottorille.
Korjaamopäällikön mukaan auto olisi tosiaan voinut syttyä kokonaankin.
Tapiolan tulkinta seisontapäivä korvaukseen oli, että ei teknisestä viasta syttyneestä palosta korvata seisontapäiviä, kysymykseeni miten muuten auto voi syttyä kuin teknisestä viasta ei osattu antaa vastausta.
Mara wrote:
Tapiolan tulkinta seisontapäivä korvaukseen oli, että ei teknisestä viasta syttyneestä palosta korvata seisontapäiviä, kysymykseeni miten muuten auto voi syttyä kuin teknisestä viasta ei osattu antaa vastausta.
Kehottaisin vaihtamaan tuota vakuutusyhtiötä
Tapiola ei ole ittellä koskaan korvannut mitään, aina kuulemma puuttui jokin tietty "kirjain" perästä Voi voi...
Vaihdon myötä myäs vakuutusmaksut pienenivät... että tämmööstä
Eilen huomasin että öljykorkin ympärillä olevaan kuppiin oli tihkunut jonninverran tavaraa.
Ihan kuin öljykorkin stefa vuotais. Muovilärpäkkeen kun nosti pois kone oli kylläkin kuiva ja suht siivo, ts. normi pölyä & basaa, muttei öljyroiskeita..
No, kuivasin korkinympäsrystän ja laitoin "tehotarkkailuun", saas nähä kostuuko uudestaan.
Joo sisällähän sitä öljyä on aina kun siellä onkaiken mailman huohottimet yms. mutta ne ahtoputkien liitokset tihkuttaa öljyä.. On oikeen insinöörityön taidon näyte.
itellä ATD koneinen dieseli ja 180tkm mittarissa ja pumppusuutinten johtosarja vaihtoon. Ilmeni ensin lievänä nykimisenä mikä paheni koko ajan. Setti sijaitsee jossain kannen alla --> maksoi reilun 400 euroa työt ja osat.
Itellä 550 km ajettu bensa atlantic ja varsinkin ykkösvaihde on todella nihkee menemään pykälään. Pitänee varmaan ajella pari tonnia ja katella et jos ei kevene ni uudet öljyt lotaan???
Amideus wrote:warlord: aja vaan heti huoltoon, ei se siitä kummene ilman öljyjen vaihtoa/säätämistä...
Eivät ehtineet ottaa hertsikassa sisään, pitänee palata ens viikolla heti aamulla. Öljyjen vaihdosta puhuivat, säätämisestä eivät mitään. Minkälaisia säätövaroja noissa laatikoissa on?
Dodii... öljyt vaihtoivat laatikkoon, mut eivät säätäneet vaikka asiasta mainitsinkin. Kyllähän tuo paransi tilannetta muttei poistanut ominaisuutta kokonaan. Saakohan sitä edes kokonaan pois???
Tuo ykkösvaihteen takertelu loppuu uusilla "erikoisöljyillä". Erikoisempaa säätöä ei ole tuossa vaihteistossa mahdollista tehdä, paitsi vaihdekepin päästä. Laatikossa on vaihdevaijerit.