Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Huom! Jäsenet ja alustasarjaa haikailevat muutkin immeiset. Nyt kannattaa liittyä kerhoon hetimiten, sillä 29.1 mennessä katkeaa tilaus (tuona päivänä pitää olla tilaus sisässä) jossa säästää helposti useammankin vuoden jäsenmaksut samalla kertaa.Golffi wrote:mulla on eibachin -30mm jouset ja vakioiskarit...ja liian korkeelle jää...millä sarjalla sais alemmas...sopuhintaan?
Lisää tietoa *Members only* alueella!
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Laitetaanpa tännekin jotain... Nyt on supersportin korkeussäädettävä alla. Oon kerinny ajella joku 100km ja ihan hyvältä tuo tuntuu. Pientä totuttelua kyllä vaatii lässähtäneen vakioalustan jälkeen. Kierrettä oli alaspäin ihan reilusti, aluksi tuli vähän liian matalalle laitettua. Eturenkaat mahtu kääntymään ehkä sentin . Jätin nyt talveksi tuommosen 30/20mm madalluksen, paljon sen ylemmäs ei kierrettä enää riitä. Kesäksi vois sitten tiputtaa lisää.
- Tarkastaja
- Posts: 10
- Joined: 5.3.2007 9:00
- Location: Vantaa
AGX ja H&R + IV GOLF -05 variant
Tilasin viime perjantaina mulle iskarit AGX (säädettävät) ja niihin H&R:n jouset.
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
Re: AGX ja H&R + IV GOLF -05 variant
200SX ja muistaakseni Eibachin tai sit Megan Racing jouset. On kyllä varsin pätevät iskarit, ja jäykkyyssäätö plussan puolella vielä lisäks.olijchr wrote:Tilasin viime perjantaina mulle iskarit AGX (säädettävät) ja niihin H&R:n jouset.
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tarkastaja
- Posts: 10
- Joined: 5.3.2007 9:00
- Location: Vantaa
Re: AGX ja H&R + IV GOLF -05 variant
No niin, tänään tuli paketti missä on jouset ja iskarit. Nyt se odottaa vielä asentajaa.olijchr wrote:Tilasin viime perjantaina mulle iskarit AGX (säädettävät) ja niihin H&R:n jouset.
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
Nyt tuli odottamaton ongelma. Rengas on 225/40-18 alustana säädettävä supersport..
ongelma: säätöruuvit ottaa renkaaseen kiinni eli autoa ei saa läheskään niin alas kuin toivoisi nyt on varmaan 45mm tiputettu.
löytyykö muita ideoita kuin että uusi alustasarja tai renkaat.. mahtaisiko esim. pienet spacerit auttaa asiaa? kyseessähän on etupää G4:stä
ongelma: säätöruuvit ottaa renkaaseen kiinni eli autoa ei saa läheskään niin alas kuin toivoisi nyt on varmaan 45mm tiputettu.
löytyykö muita ideoita kuin että uusi alustasarja tai renkaat.. mahtaisiko esim. pienet spacerit auttaa asiaa? kyseessähän on etupää G4:stä
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Golf VI variant 1.4 TSI -10
- karlssonmika
- Posts: 56
- Joined: 19.8.2004 22:14
- Location: Turku
Luultavasti siitä että etuvakaajan puslat ovat kuivat. Tunkkaa etukulma ilmaan, ota pyörä pois ja ruiskuta jotain rasvaa siihen vakaajan puslaan. Ensiapuna menee tuo, mutta parempi on suoraan vaihtaa ne puslat. Maksaa n.12€/pari marmoritiskillä.Matsoni wrote:Mistäs joutuu kun vakioiskarit pitää "narinaa" esim kanttareiden yliajettaessa?
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ne puslat yksinään on jotain reilu 5 euroa kappaleelta, mutta saatat joutua uusimaan ne metallisen pannat, mitkä pitää niitä puslia paikallaan, koska uusissa puslissa on sellanen ura, mikä ei sovi vanhaan pantaan. Niin kalliita ne ei ole, etteikö niitä pantoja kannattaisi laakista ottaa mukaan, varmuuden vuoksi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Selvä juttu, onko tuo millainen operaatio vaihtaa? Selviääkö ilman hikeäPasi H. wrote:Ne puslat yksinään on jotain reilu 5 euroa kappaleelta, mutta saatat joutua uusimaan ne metallisen pannat, mitkä pitää niitä puslia paikallaan, koska uusissa puslissa on sellanen ura, mikä ei sovi vanhaan pantaan. Niin kalliita ne ei ole, etteikö niitä pantoja kannattaisi laakista ottaa mukaan, varmuuden vuoksi.
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ekana tietty etupyörät irti. Sitten vakaajantangon koiranluut alapäästään auki alatukivarsista. (Helpottaa hommaa vähän kun vakaajalla on enempi tilaa liikkua.)
Sitten ne puslien kiinnityspannat on yhdellä 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni, ne auki. Paineilmaräikkä helpottaa tossa hommassa. Sitten vaan vanhat puslat pois ja uudet tilalle.
Ainoa "vaikea" osuus on saada sen metallipannan kiinnityspultti menemään takaisin kierteilleen. Nyt kun noita on tossa vaihdellut useampia, niin 15 minuutissa vaihtaa molemmat puolet, mutta silloin ensimmäisillä kerroilla aikaa meni paljon enemmän. Joskus ensimmäisillä kerroilla laitoin pidemmät pultitkin, kun ei meinannut mitenkään saada sitä alkuperäistä pulttia menemään kierteilleen. Liian pitkää ei saa laittaa, ottaa apurunkoon kiinni muistaakseni.
Sitten ne puslien kiinnityspannat on yhdellä 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni, ne auki. Paineilmaräikkä helpottaa tossa hommassa. Sitten vaan vanhat puslat pois ja uudet tilalle.
Ainoa "vaikea" osuus on saada sen metallipannan kiinnityspultti menemään takaisin kierteilleen. Nyt kun noita on tossa vaihdellut useampia, niin 15 minuutissa vaihtaa molemmat puolet, mutta silloin ensimmäisillä kerroilla aikaa meni paljon enemmän. Joskus ensimmäisillä kerroilla laitoin pidemmät pultitkin, kun ei meinannut mitenkään saada sitä alkuperäistä pulttia menemään kierteilleen. Liian pitkää ei saa laittaa, ottaa apurunkoon kiinni muistaakseni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Onko täällä tapana liitää selventävää kuvaa, että "tyhmempikin" valaistuu ja ymmärtää asian oikein..Pasi H. wrote:Ekana tietty etupyörät irti. Sitten vakaajantangon koiranluut alapäästään auki alatukivarsista. (Helpottaa hommaa vähän kun vakaajalla on enempi tilaa liikkua.)
Sitten ne puslien kiinnityspannat on yhdellä 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni, ne auki. Paineilmaräikkä helpottaa tossa hommassa. Sitten vaan vanhat puslat pois ja uudet tilalle.
Ainoa "vaikea" osuus on saada sen metallipannan kiinnityspultti menemään takaisin kierteilleen. Nyt kun noita on tossa vaihdellut useampia, niin 15 minuutissa vaihtaa molemmat puolet, mutta silloin ensimmäisillä kerroilla aikaa meni paljon enemmän. Joskus ensimmäisillä kerroilla laitoin pidemmät pultitkin, kun ei meinannut mitenkään saada sitä alkuperäistä pulttia menemään kierteilleen. Liian pitkää ei saa laittaa, ottaa apurunkoon kiinni muistaakseni.
Tuli nimittäin omaanikin tuo natina, kun tuli heitettyä alusta paikoilleen (supersport, nyt 75/60 madallusta).
t:Aloitteleva Passatisti (ex Nissanisti <- jossa noita etupäitä kyllä korjailtiin)
E: saatu jo nopeasti vastaus..
Last edited by kotka on 8.5.2007 21:44, edited 1 time in total.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Passatissa niiden vakaajankumien vaihto/rasvaus on törkyhelppo, kunhan auton etupäätä saat sen verran ylöspäin että saat pohjalevyn pois. Heti sen jälkeen näkyykin vakaajatanko, jossa on kiinnityspannat kahdella mutterilla kiinni per puoli. Ihan piis of kake.
Kuva mulla löytyy passatin vakaajasta. Tuossa punaisella ympyröity tuo vakaajankumin kohta.
Kuva mulla löytyy passatin vakaajasta. Tuossa punaisella ympyröity tuo vakaajankumin kohta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Golffit ja borat kyllä kolisee ajossa, jos tuo vakaajanpusla on vähänkin väljä. Niissä puslien reiän halkaisijassa on ihan järkyttävä kokoero vanhan ja uuden puslan välillä. Kun näet sen, niin et enää ainakaan ihmettele, että miksi se kolisee
Golffeissa kaikista yleisin syy kolahteluihin on juuri nuo puslat. Seuraavana tulee alapallonivelet.
Golffeissa kaikista yleisin syy kolahteluihin on juuri nuo puslat. Seuraavana tulee alapallonivelet.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Loistavaa, kiitoksia sinulle PasiPasi H. wrote:Golffit ja borat kyllä kolisee ajossa, jos tuo vakaajanpusla on vähänkin väljä. Niissä puslien reiän halkaisijassa on ihan järkyttävä kokoero vanhan ja uuden puslan välillä. Kun näet sen, niin et enää ainakaan ihmettele, että miksi se kolisee
Golffeissa kaikista yleisin syy kolahteluihin on juuri nuo puslat. Seuraavana tulee alapallonivelet.
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Ens maanantaina pitäs sitten vihdoin laitella Golfin alle vähän matalampaa alustaa..Jousina toimii auton oston mukana tulleet, mutta ei kiinni olleet, Eibachin (vissiin -30mm) madallusjouset. Olin jo vaihtamassa niitä tällä hetkellä kiinni oleviin vakioiskareihin, mutta sitten huomattiin, että molemmat etuiskarit hieman vuotaa..Rupesin sitten kattelemaan uusia iskareita, mutta uudet vakioiskarit marmoritiskiltä maksoi vaatimattomat 148€/kpl!!! No, en nyt olis muutenkaan vakioita ostanu uutena, mut tulipahan kysyttyä..Osui sitten silmään käytettyjen (n. 1000-5000km ajetut) iskareiden myynti-ilmoitus, jossa tuli myös vakiojouset kaupan päälle (olisi muuten kaupan halvalla, jos jostain kiinnostaa )..
Olisin tietysti ostanut jotkut laadukkaat, esim. KW:n säädettävän sarjan, mutta kun tuo rahapussi huuti Hoosiannaa jo pelkästä ehdotuksesta (vaimon lisäksi)...
Juttu on se, että iskarit ovat V6 4-Motion Golfista..Käykö ne nyt sitten tuohon minun TDI 4-Motioniin..? Se, keneltä ne ostin, oli ostanut kyseisen paketin tarkoituksenaan laittaa ne juurikin samanlaiseen autoon, kuin minulla on, mutta myikin sitten autonsa..Ostin sitten paketin pois, ja nyt pitäisi laittaa kiinni, mutta koska en ole pätevä TSI-mies, niin joudun tuon alustan laitattamaan kaverilla, niin olisi hyvä tietää etukäteen, että käykö iskarit, ennenkuin kaikki on purettu ja sitten todetaan, että "Ei ei...Ei nää käy tänne ollenkaan.."
Tietoa otetaan vastaan..
Olisin tietysti ostanut jotkut laadukkaat, esim. KW:n säädettävän sarjan, mutta kun tuo rahapussi huuti Hoosiannaa jo pelkästä ehdotuksesta (vaimon lisäksi)...
Juttu on se, että iskarit ovat V6 4-Motion Golfista..Käykö ne nyt sitten tuohon minun TDI 4-Motioniin..? Se, keneltä ne ostin, oli ostanut kyseisen paketin tarkoituksenaan laittaa ne juurikin samanlaiseen autoon, kuin minulla on, mutta myikin sitten autonsa..Ostin sitten paketin pois, ja nyt pitäisi laittaa kiinni, mutta koska en ole pätevä TSI-mies, niin joudun tuon alustan laitattamaan kaverilla, niin olisi hyvä tietää etukäteen, että käykö iskarit, ennenkuin kaikki on purettu ja sitten todetaan, että "Ei ei...Ei nää käy tänne ollenkaan.."
Tietoa otetaan vastaan..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Vastaan itse itselleni (kun Harri kävi FFP:n puolella vastaamassa.. ), että kyllähän ne iskarit kävi..
Koppasin tämän oman kirjoituksen tuolta Päivän projektista tänne, niin jatkuu oikeassa paikassa:
Eli alusta nyt asennettu.. Oli pikkasen kiire aikataulu asentajalla (kaverilla), kun meillä oli 2 tuntia aikaa olla hallissa..Etuiskarit ja jouset ja takajouset saatiin vaihdettua, mutta takaiskarit ja suuntaus jäi toiselle kerralle.. Katseltiin samalla niitä vakaajanpuslia, mutta ehjiltä ne näytti..Ei ois niitä muutenkaan ehditty vaihtaa eikä ees ehditty suihkauttaa niihin mitään..Vähän veikkailivat sitten alapalloja, josko ääni niistä johtuisi..
Koitan vielä tällä viikolla päästä uudemman kerran käymään siellä, niin sais hommat loppuun.. Ainakin ne etuiskareiden ylätukilaakerit (vai mikä on oikea termi) oli suhteellisen päreenä molemmilta puolilta (ja lisäksi molemmat etuiskarit vuoti), et voinu vähän vaikuttaa narinaan..Kun lähti ajamaan pajalta, niin tuntu, ettei ihan niin paljoa narissu, mutta en sitten tiedä..Tänä aamuna ei sitten narissu ollenkaan, johtuen tietysti tuosta sateen määrästä..
Toivottavasti vielä tällä viikolla on lisää kerrottavaa narinan syyhyn..Ja kulmat ois kans hyvä saada katottua..
Koppasin tämän oman kirjoituksen tuolta Päivän projektista tänne, niin jatkuu oikeassa paikassa:
Eli alusta nyt asennettu.. Oli pikkasen kiire aikataulu asentajalla (kaverilla), kun meillä oli 2 tuntia aikaa olla hallissa..Etuiskarit ja jouset ja takajouset saatiin vaihdettua, mutta takaiskarit ja suuntaus jäi toiselle kerralle.. Katseltiin samalla niitä vakaajanpuslia, mutta ehjiltä ne näytti..Ei ois niitä muutenkaan ehditty vaihtaa eikä ees ehditty suihkauttaa niihin mitään..Vähän veikkailivat sitten alapalloja, josko ääni niistä johtuisi..
Koitan vielä tällä viikolla päästä uudemman kerran käymään siellä, niin sais hommat loppuun.. Ainakin ne etuiskareiden ylätukilaakerit (vai mikä on oikea termi) oli suhteellisen päreenä molemmilta puolilta (ja lisäksi molemmat etuiskarit vuoti), et voinu vähän vaikuttaa narinaan..Kun lähti ajamaan pajalta, niin tuntu, ettei ihan niin paljoa narissu, mutta en sitten tiedä..Tänä aamuna ei sitten narissu ollenkaan, johtuen tietysti tuosta sateen määrästä..
Toivottavasti vielä tällä viikolla on lisää kerrottavaa narinan syyhyn..Ja kulmat ois kans hyvä saada katottua..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Joo niin mäki arvelin et erillään on molemmissa,ja varmaan yks ero mikä tuli itelle mieleen on varmaan toi et nelikkon sarjassa varmaan pitää toi takapään kantavuus max. olla hiukan korkeempi ku rompetta takana painona enepi ku mun etuvetosessa, mut eikai se haittaa??Pasi H. wrote:Ei oo 4motionissa McPherssoneita, vaan erillään on siinäkin.
Kuva TT:n alustasta, sama setti löytyy nelosgolffistakin... :
jos etuvetosen sarjaa oisin kyselly nelikkoon ni ois ollu pahempi homma.
Täytyypi ajella tänään töistä autovaruste.net:n kautta ja kysästä Hannulta
-00 TDi farkku Golf 66kw
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuomio oli juurikin tuo, että EI sovi takapää...No unohretaan se sarja sitten ja mietitään asiaa uudestaan ens kesänä josko hommais sitte säädettävän uutena ja 18" taI 19" Pyörät:)Pasi H. wrote:Joo eikä se nelikon sarja sovi muutenkaan etuvetoiseen. Iskarin kiinnityskohdatkin on erilaiset takapäässä. Etupäähän sopisi kyllä.
Jäi tuolta autovaruste.net:n myymälästä sentään tolla set lexus-takavalot käteen ja paikallakin jo,sekä tuli laitettua tilaukseen punapohjaiset enkelin katseet, eli "rapulaumpiot eteen"
-00 TDi farkku Golf 66kw
Totta tuo juurikin.Tuntuu et tossa riiselissä tuo alusta löystyy melkosen nopiaan, ja joku sitä tossa jossain aiheessa puhukin.DJDH wrote:No eipä nuo säädettävät uutena aivan maltaita maksa. Omastakin golfista oli iskarit ihan loppu kun alustaa ruuvattiin alle, niin ei sitten niin pahalle tuntunut kun oikeasti tuli parannettua auton liikenneturvaiisuutta.
Ja vaikka alustasatsilla auto madaltuu tietty, niin loppuu tuo töyssyissä nyökkiminen ainaki Ei ota keula ainakaan nii herkästi maahan.
onko porukalla noista Fk:n säädettävistä satseista millasii kokemuksia??Ite kuullu hyvää ja huonoa:/
-00 TDi farkku Golf 66kw
Kaksi FK sarjaa Silverlinenä ilman säädettäviä iskareita omistan ja molemmat on kyllä olleet ihan jees. Säädöt pelaa kuin unelma rosterin ansiosta ja muutenkaan toiminnassa ei valittamista. Passatin sarjassa takaiskarien sovitus jousiin ei ehkä ole ihan optimaalinen vaan vähän tönkkö/pompauttava, mutta tämä ilmenee vain tietynlaisissa töyssyissä. Tarkkaan miettien kyllä toisessakin sarjassa vähän samaa vikaa on. Etupää molemmissa sarjoissa toimii kyllä just eikä melkeen.Önä wrote:onko porukalla noista Fk:n säädettävistä satseista millasii kokemuksia??Ite kuullu hyvää ja huonoa:/
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Saa nähä miten käy:roll: ... Tuli tilattua Eibachin jouset ja Bilstein B8 sprint (monotube) iskarit.
Weitekistä (40/40) sen verran että kesti vähän päälle 120tkm/5V ja jouset edestä täysin finiitto.
Weitekistä (40/40) sen verran että kesti vähän päälle 120tkm/5V ja jouset edestä täysin finiitto.
Last edited by syko on 11.10.2007 23:01, edited 1 time in total.
VW Golf 3 Variant-96
75 Real VW HorsePower XD
75 Real VW HorsePower XD
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Toivotaan... Pikkasen lisää niin olisi saanut coilit mutta aattelin että olen tuolla kiinteellä pärjänny tähänkin asti niin satsataan kunnolla laatuun.Pasi H. wrote:Ei pitäis olla huono setti ainakaan.syko wrote:Saa nähä miten käy:roll: ... Tuli tilattua Eibachin jouset ja Bilstein B8 sprint (monotube) iskarit.
VW Golf 3 Variant-96
75 Real VW HorsePower XD
75 Real VW HorsePower XD
- Matias Suominen
- Posts: 92
- Joined: 19.6.2007 22:01
- Location: Forssa
Katoppa Kitupiikistä korkeussäädettävää Premium settiä. Onko siellä sinulle passelia?Smigel wrote:Olisi kevääksi hakusessa alustasarjaa -94 Passat Variant 2.0 GL. Saakos noin 400 euroon minkäänlaista alusasarjaa? Kaverilla Seat Leonissa weitecin satsi, joka kelpaisi kyllä myös minullekkin. Suosituksia?
On tuo setti ainakin omassa Passatissa toiminut ja jopa sain säädettyä auton talvikorkeuteenkin (melkein vakiokorkuiseksi, ehkä -30mm.) Tonttiin tuolla saa ainakin, jos haluaa. Omassa ei anna sisälokarit niin paljon myötä, mitä tuo sarja antaa..
Talvihan tuon sarja kestämisen vasta ilmi antaa, mutta ainakin vielä tyytyväisenä mennään. (n.10 tkm takana..)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Matias Suominen
- Posts: 92
- Joined: 19.6.2007 22:01
- Location: Forssa
Eipä näytä ainakaan noita Premiumeita olevan suoraan tuohon passattiin, mutta mahtaako jonkin muun mallin iskarit käydä myös?kotka wrote:Katoppa Kitupiikistä korkeussäädettävää Premium settiä. Onko siellä sinulle passelia?Smigel wrote:Olisi kevääksi hakusessa alustasarjaa -94 Passat Variant 2.0 GL. Saakos noin 400 euroon minkäänlaista alusasarjaa? Kaverilla Seat Leonissa weitecin satsi, joka kelpaisi kyllä myös minullekkin. Suosituksia?
On tuo setti ainakin omassa Passatissa toiminut ja jopa sain säädettyä auton talvikorkeuteenkin (melkein vakiokorkuiseksi, ehkä -30mm.) Tonttiin tuolla saa ainakin, jos haluaa. Omassa ei anna sisälokarit niin paljon myötä, mitä tuo sarja antaa..
Talvihan tuon sarja kestämisen vasta ilmi antaa, mutta ainakin vielä tyytyväisenä mennään. (n.10 tkm takana..)
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
Itselläni on Passat -95 2.0GL variantti ja tilasin JOM:in tehtaalta saksasta ihan kiinteän -60/-40 sarjan.
Makso kotiin tuotuna 170€.
Itse ollut ainakin ihan tyytyväinen.
Ei ole liian jäykkä mutta on kumminkin jäykempi kuin orkkis.
Kestävyydestä ei vielä tietoa kun ollut vasta kuukauden alla ja noin 2000km.
Kaveri tilasi Opel Vectra B farmariin säädettävän samasta paikasta mutta tuli kaksi kappaletta vasemman puoleisia etu iskareita. Pieniä ongelmia saada vaihdettua mutta onnistuttiin kumminkin.
Se makso noin 350€ kotiin tuotuna. Ja vaikuttaa myös ihan hyvältä. Takapää laitettiin jo ja korkeimmassa asennossa nousi noin 1.5-2.0cm entisestä. Ja sopivan jäykkä. Ei liian kova sekään.
Makso kotiin tuotuna 170€.
Itse ollut ainakin ihan tyytyväinen.
Ei ole liian jäykkä mutta on kumminkin jäykempi kuin orkkis.
Kestävyydestä ei vielä tietoa kun ollut vasta kuukauden alla ja noin 2000km.
Kaveri tilasi Opel Vectra B farmariin säädettävän samasta paikasta mutta tuli kaksi kappaletta vasemman puoleisia etu iskareita. Pieniä ongelmia saada vaihdettua mutta onnistuttiin kumminkin.
Se makso noin 350€ kotiin tuotuna. Ja vaikuttaa myös ihan hyvältä. Takapää laitettiin jo ja korkeimmassa asennossa nousi noin 1.5-2.0cm entisestä. Ja sopivan jäykkä. Ei liian kova sekään.
- Matias Suominen
- Posts: 92
- Joined: 19.6.2007 22:01
- Location: Forssa
Saiskos pasuunasta kuvia? Olikos pahakin homma tilata suoraan tehtaalta? =)ylipaila wrote:Itselläni on Passat -95 2.0GL variantti ja tilasin JOM:in tehtaalta saksasta ihan kiinteän -60/-40 sarjan.
Makso kotiin tuotuna 170€.
Itse ollut ainakin ihan tyytyväinen.
Ei ole liian jäykkä mutta on kumminkin jäykempi kuin orkkis.
Kestävyydestä ei vielä tietoa kun ollut vasta kuukauden alla ja noin 2000km.
Kaveri tilasi Opel Vectra B farmariin säädettävän samasta paikasta mutta tuli kaksi kappaletta vasemman puoleisia etu iskareita. Pieniä ongelmia saada vaihdettua mutta onnistuttiin kumminkin.
Se makso noin 350€ kotiin tuotuna. Ja vaikuttaa myös ihan hyvältä. Takapää laitettiin jo ja korkeimmassa asennossa nousi noin 1.5-2.0cm entisestä. Ja sopivan jäykkä. Ei liian kova sekään.
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
www.nettiauto.com/1570506
Viimeisessä kuvassa alustasarja juuri asennettu.
Pudonnut vielä lisää tuosta.
Ihan jom.de sivulta tilasin. Ei ollut paha homma.
Kesti tasan kuukauden tilauksesa että tuli.
Kaverilla kesti kaksi viikkoa tilauksesta.
Viimeisessä kuvassa alustasarja juuri asennettu.
Pudonnut vielä lisää tuosta.
Ihan jom.de sivulta tilasin. Ei ollut paha homma.
Kesti tasan kuukauden tilauksesa että tuli.
Kaverilla kesti kaksi viikkoa tilauksesta.