Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Post Reply
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Pikku Myy..
Pelkät eibachin jousetkin on ihan hyvät vakioiskareiden kanssa. Mikäli ne vaan on kunnossa.
Ja juu, 4motion on korkeempi kuin etuvetonen. Ja uskon että näyttää hassulta jos siinä on vakioalustan kera vielä 18" pyörät :wink:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Janne79
Posts: 73
Joined: 24.5.2006 20:04
Location: Pohjanmaa

Post by Janne79 »

mulla on eibachin -30mm jouset ja vakioiskarit...ja liian korkeelle jää...millä sarjalla sais alemmas...sopuhintaan? :roll:
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Golffi wrote:mulla on eibachin -30mm jouset ja vakioiskarit...ja liian korkeelle jää...millä sarjalla sais alemmas...sopuhintaan? :roll:
Huom! Jäsenet ja alustasarjaa haikailevat muutkin immeiset. Nyt kannattaa liittyä kerhoon hetimiten, sillä 29.1 mennessä katkeaa tilaus (tuona päivänä pitää olla tilaus sisässä) jossa säästää helposti useammankin vuoden jäsenmaksut samalla kertaa.

Lisää tietoa *Members only* alueella!
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Laitetaanpa tännekin jotain... Nyt on supersportin korkeussäädettävä alla. Oon kerinny ajella joku 100km ja ihan hyvältä tuo tuntuu. Pientä totuttelua kyllä vaatii lässähtäneen vakioalustan jälkeen. Kierrettä oli alaspäin ihan reilusti, aluksi tuli vähän liian matalalle laitettua. Eturenkaat mahtu kääntymään ehkä sentin :D . Jätin nyt talveksi tuommosen 30/20mm madalluksen, paljon sen ylemmäs ei kierrettä enää riitä. Kesäksi vois sitten tiputtaa lisää.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
Tarkastaja
Posts: 10
Joined: 5.3.2007 9:00
Location: Vantaa

AGX ja H&R + IV GOLF -05 variant

Post by Tarkastaja »

Tilasin viime perjantaina mulle iskarit AGX (säädettävät) ja niihin H&R:n jouset.
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: AGX ja H&R + IV GOLF -05 variant

Post by AjH »

olijchr wrote:Tilasin viime perjantaina mulle iskarit AGX (säädettävät) ja niihin H&R:n jouset.
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
200SX ja muistaakseni Eibachin tai sit Megan Racing jouset. On kyllä varsin pätevät iskarit, ja jäykkyyssäätö plussan puolella vielä lisäks.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Tarkastaja
Posts: 10
Joined: 5.3.2007 9:00
Location: Vantaa

Re: AGX ja H&R + IV GOLF -05 variant

Post by Tarkastaja »

olijchr wrote:Tilasin viime perjantaina mulle iskarit AGX (säädettävät) ja niihin H&R:n jouset.
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
No niin, tänään tuli paketti missä on jouset ja iskarit. Nyt se odottaa vielä asentajaa. :roll:
User avatar
Jami R
Posts: 369
Joined: 17.1.2006 20:15
Location: Linnavuori

Post by Jami R »

Nyt tuli odottamaton ongelma. Rengas on 225/40-18 alustana säädettävä supersport..
ongelma: säätöruuvit ottaa renkaaseen kiinni eli autoa ei saa läheskään niin alas kuin toivoisi nyt on varmaan 45mm tiputettu.
löytyykö muita ideoita kuin että uusi alustasarja tai renkaat.. mahtaisiko esim. pienet spacerit auttaa asiaa? kyseessähän on etupää G4:stä
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
User avatar
- Mikko -
Posts: 303
Joined: 22.11.2006 23:52
Location: Lappeenranta

Post by - Mikko - »

Kyllähän ne spacerit auttaa. Tietysti yksi vaihtoehto on tiputtaa alustaa niin alas, että säätörengas menee vanteen reunan alapuolelle.

Sulla täytyy olla aika suurella ET:llä vanteet.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
User avatar
Jami R
Posts: 369
Joined: 17.1.2006 20:15
Location: Linnavuori

Post by Jami R »

ET 35
täytyy varmaan sitten harkita spacereita.. :?
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
User avatar
karlssonmika
Posts: 56
Joined: 19.8.2004 22:14
Location: Turku

Post by karlssonmika »

Minkä kokoiset vanteet (Leveys)sul muuten on, mul on tiputettu noin 50mm eikä ota säätörenkaat silti kiinni. Viime kesänä pyöri alla 8*19 et35 235/35 renkailla ja tämän talven 8*18 muistaakseni nekin on et35 tai 38 225/40 renkailla.
MK77
User avatar
Jami R
Posts: 369
Joined: 17.1.2006 20:15
Location: Linnavuori

Post by Jami R »

perus 8*18".. toi 45mm madallettu on pelkkä arvio eli saattaa hyvinkin olla enemmän.
vakaaja ei ota kuitenkaan vielä vetariin kiinni..
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

Mitenkäs olisikos noiden einbach pro kit jousien kavereiksi jotain parempia iskareita, kun nuo vakio tolpat? Onko kukaan asennellu?

Mistäs joutuu kun vakioiskarit pitää "narinaa" esim kanttareiden yliajettaessa?
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Matsoni wrote:Mistäs joutuu kun vakioiskarit pitää "narinaa" esim kanttareiden yliajettaessa?
Luultavasti siitä että etuvakaajan puslat ovat kuivat. Tunkkaa etukulma ilmaan, ota pyörä pois ja ruiskuta jotain rasvaa siihen vakaajan puslaan. Ensiapuna menee tuo, mutta parempi on suoraan vaihtaa ne puslat. Maksaa n.12€/pari marmoritiskillä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ne puslat yksinään on jotain reilu 5 euroa kappaleelta, mutta saatat joutua uusimaan ne metallisen pannat, mitkä pitää niitä puslia paikallaan, koska uusissa puslissa on sellanen ura, mikä ei sovi vanhaan pantaan. Niin kalliita ne ei ole, etteikö niitä pantoja kannattaisi laakista ottaa mukaan, varmuuden vuoksi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

Pasi H. wrote:Ne puslat yksinään on jotain reilu 5 euroa kappaleelta, mutta saatat joutua uusimaan ne metallisen pannat, mitkä pitää niitä puslia paikallaan, koska uusissa puslissa on sellanen ura, mikä ei sovi vanhaan pantaan. Niin kalliita ne ei ole, etteikö niitä pantoja kannattaisi laakista ottaa mukaan, varmuuden vuoksi.
Selvä juttu, onko tuo millainen operaatio vaihtaa? Selviääkö ilman hikeä :roll:
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ekana tietty etupyörät irti. Sitten vakaajantangon koiranluut alapäästään auki alatukivarsista. (Helpottaa hommaa vähän kun vakaajalla on enempi tilaa liikkua.)
Sitten ne puslien kiinnityspannat on yhdellä 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni, ne auki. Paineilmaräikkä helpottaa tossa hommassa. Sitten vaan vanhat puslat pois ja uudet tilalle.

Ainoa "vaikea" osuus on saada sen metallipannan kiinnityspultti menemään takaisin kierteilleen. Nyt kun noita on tossa vaihdellut useampia, niin 15 minuutissa vaihtaa molemmat puolet, mutta silloin ensimmäisillä kerroilla aikaa meni paljon enemmän. Joskus ensimmäisillä kerroilla laitoin pidemmät pultitkin, kun ei meinannut mitenkään saada sitä alkuperäistä pulttia menemään kierteilleen. Liian pitkää ei saa laittaa, ottaa apurunkoon kiinni muistaakseni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Pasi H. wrote:Ekana tietty etupyörät irti. Sitten vakaajantangon koiranluut alapäästään auki alatukivarsista. (Helpottaa hommaa vähän kun vakaajalla on enempi tilaa liikkua.)
Sitten ne puslien kiinnityspannat on yhdellä 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni, ne auki. Paineilmaräikkä helpottaa tossa hommassa. Sitten vaan vanhat puslat pois ja uudet tilalle.

Ainoa "vaikea" osuus on saada sen metallipannan kiinnityspultti menemään takaisin kierteilleen. Nyt kun noita on tossa vaihdellut useampia, niin 15 minuutissa vaihtaa molemmat puolet, mutta silloin ensimmäisillä kerroilla aikaa meni paljon enemmän. Joskus ensimmäisillä kerroilla laitoin pidemmät pultitkin, kun ei meinannut mitenkään saada sitä alkuperäistä pulttia menemään kierteilleen. Liian pitkää ei saa laittaa, ottaa apurunkoon kiinni muistaakseni.
Onko täällä tapana liitää selventävää kuvaa, että "tyhmempikin" valaistuu ja ymmärtää asian oikein..
Tuli nimittäin omaanikin tuo natina, kun tuli heitettyä alusta paikoilleen (supersport, nyt 75/60 madallusta).
t:Aloitteleva Passatisti (ex Nissanisti <- jossa noita etupäitä kyllä korjailtiin)

E: saatu jo nopeasti vastaus..
Last edited by kotka on 8.5.2007 21:44, edited 1 time in total.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Passatissa niiden vakaajankumien vaihto/rasvaus on törkyhelppo, kunhan auton etupäätä saat sen verran ylöspäin että saat pohjalevyn pois. Heti sen jälkeen näkyykin vakaajatanko, jossa on kiinnityspannat kahdella mutterilla kiinni per puoli. Ihan piis of kake.

Kuva mulla löytyy passatin vakaajasta. Tuossa punaisella ympyröity tuo vakaajankumin kohta.
Image
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

Muutes, voiko tuo pusla myös aiheuttaa kolahtelua montuissa? Oikealta puolelta tulee kolinaa/kumahtelua kun ajaa kuoppaan. :roll:
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Golffit ja borat kyllä kolisee ajossa, jos tuo vakaajanpusla on vähänkin väljä. Niissä puslien reiän halkaisijassa on ihan järkyttävä kokoero vanhan ja uuden puslan välillä. Kun näet sen, niin et enää ainakaan ihmettele, että miksi se kolisee :lol:
Golffeissa kaikista yleisin syy kolahteluihin on juuri nuo puslat. Seuraavana tulee alapallonivelet.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

Pasi H. wrote:Golffit ja borat kyllä kolisee ajossa, jos tuo vakaajanpusla on vähänkin väljä. Niissä puslien reiän halkaisijassa on ihan järkyttävä kokoero vanhan ja uuden puslan välillä. Kun näet sen, niin et enää ainakaan ihmettele, että miksi se kolisee :lol:
Golffeissa kaikista yleisin syy kolahteluihin on juuri nuo puslat. Seuraavana tulee alapallonivelet.
Loistavaa, kiitoksia sinulle Pasi :wink:
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Ens maanantaina pitäs sitten vihdoin laitella Golfin alle vähän matalampaa alustaa..Jousina toimii auton oston mukana tulleet, mutta ei kiinni olleet, Eibachin (vissiin -30mm) madallusjouset. Olin jo vaihtamassa niitä tällä hetkellä kiinni oleviin vakioiskareihin, mutta sitten huomattiin, että molemmat etuiskarit hieman vuotaa..Rupesin sitten kattelemaan uusia iskareita, mutta uudet vakioiskarit marmoritiskiltä maksoi vaatimattomat 148€/kpl!!! :shock: No, en nyt olis muutenkaan vakioita ostanu uutena, mut tulipahan kysyttyä..Osui sitten silmään käytettyjen (n. 1000-5000km ajetut) iskareiden myynti-ilmoitus, jossa tuli myös vakiojouset kaupan päälle (olisi muuten kaupan halvalla, jos jostain kiinnostaa :) )..

Olisin tietysti ostanut jotkut laadukkaat, esim. KW:n säädettävän sarjan, mutta kun tuo rahapussi huuti Hoosiannaa jo pelkästä ehdotuksesta (vaimon lisäksi)...

Juttu on se, että iskarit ovat V6 4-Motion Golfista..Käykö ne nyt sitten tuohon minun TDI 4-Motioniin..? Se, keneltä ne ostin, oli ostanut kyseisen paketin tarkoituksenaan laittaa ne juurikin samanlaiseen autoon, kuin minulla on, mutta myikin sitten autonsa..Ostin sitten paketin pois, ja nyt pitäisi laittaa kiinni, mutta koska en ole pätevä TSI-mies, niin joudun tuon alustan laitattamaan kaverilla, niin olisi hyvä tietää etukäteen, että käykö iskarit, ennenkuin kaikki on purettu ja sitten todetaan, että "Ei ei...Ei nää käy tänne ollenkaan.."

Tietoa otetaan vastaan.. :)
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Vastaan itse itselleni (kun Harri kävi FFP:n puolella vastaamassa.. :lol: ), että kyllähän ne iskarit kävi.. :)

Koppasin tämän oman kirjoituksen tuolta Päivän projektista tänne, niin jatkuu oikeassa paikassa:

Eli alusta nyt asennettu.. Oli pikkasen kiire aikataulu asentajalla (kaverilla), kun meillä oli 2 tuntia aikaa olla hallissa..Etuiskarit ja jouset ja takajouset saatiin vaihdettua, mutta takaiskarit ja suuntaus jäi toiselle kerralle.. :? Katseltiin samalla niitä vakaajanpuslia, mutta ehjiltä ne näytti..Ei ois niitä muutenkaan ehditty vaihtaa eikä ees ehditty suihkauttaa niihin mitään..Vähän veikkailivat sitten alapalloja, josko ääni niistä johtuisi..

Koitan vielä tällä viikolla päästä uudemman kerran käymään siellä, niin sais hommat loppuun.. Ainakin ne etuiskareiden ylätukilaakerit (vai mikä on oikea termi) oli suhteellisen päreenä molemmilta puolilta (ja lisäksi molemmat etuiskarit vuoti), et voinu vähän vaikuttaa narinaan..Kun lähti ajamaan pajalta, niin tuntu, ettei ihan niin paljoa narissu, mutta en sitten tiedä..Tänä aamuna ei sitten narissu ollenkaan, johtuen tietysti tuosta sateen määrästä.. :D

Toivottavasti vielä tällä viikolla on lisää kerrottavaa narinan syyhyn..Ja kulmat ois kans hyvä saada katottua.. ;)
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Noista omista punaisista Koneista muuten tippuu maalit todella hyvin päältä 4 vuodessa...joutuu varmaan hiomaan ja maalaamaan ne jossakin välissä...
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Kävin tänään koeajolla pikkuveljen astra GSi:llä. Oli laittanut 50/30 G&M jouset ja bilsteinin sprintit. Ja damn, kun oli mahtavat kyytit :twisted: . Ei voi tuosta mun supersportista puhua edes samana päivänä. Seuraavaan kerran kun tarvii omiin autoihin iskareita uusia, niin bilsut tulee ehdottomasti :wink: .
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
Önä
Posts: 22
Joined: 27.8.2006 16:53
Location: Hankasalmi

Post by Önä »

Kävisköhän tohon farkkuun toi perus G4 säädettävä fk alusta satsi??
Onkohan niissä muuta eroo ku et farkkuun ilmeisesti jäykemmät jouset vai??
-00 TDi farkku Golf 66kw
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Etupää käy, takapää ei.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
piritek
Posts: 109
Joined: 22.9.2005 20:43
Location: Oulu
Contact:

Post by piritek »

Eikö Hatchbackissa ja Variantissa ole jouset erillään iskarista molemmissa.
piritek.com
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

On ne erillään molemmissa, takapäässä siis.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Önä
Posts: 22
Joined: 27.8.2006 16:53
Location: Hankasalmi

Post by Önä »

Tai siis itse asiassa tuo setti mitä kattelin oliki 4-motion farkkuun.
Mitenhän passaakohan se tohon mun Tdi Farkku golffiin?
-00 TDi farkku Golf 66kw
User avatar
Vesa-Matti Luoma
Posts: 251
Joined: 10.1.2006 15:19
Location: Helsinki

Post by Vesa-Matti Luoma »

Önä wrote:Tai siis itse asiassa tuo setti mitä kattelin oliki 4-motion farkkuun.
Mitenhän passaakohan se tohon mun Tdi Farkku golffiin?
En usko. Luulisin että 4motionissa on McPherssonit ja sulla jousi ja iskari erillään.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ei oo 4motionissa McPherssoneita, vaan erillään on siinäkin.
Kuva TT:n alustasta, sama setti löytyy nelosgolffistakin... :
Image
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Önä
Posts: 22
Joined: 27.8.2006 16:53
Location: Hankasalmi

Post by Önä »

Pasi H. wrote:Ei oo 4motionissa McPherssoneita, vaan erillään on siinäkin.
Kuva TT:n alustasta, sama setti löytyy nelosgolffistakin... :
Image
Joo niin mäki arvelin et erillään on molemmissa,ja varmaan yks ero mikä tuli itelle mieleen on varmaan toi et nelikkon sarjassa varmaan pitää toi takapään kantavuus max. olla hiukan korkeempi ku rompetta takana painona enepi ku mun etuvetosessa, mut eikai se haittaa??
jos etuvetosen sarjaa oisin kyselly nelikkoon ni ois ollu pahempi homma.

Täytyypi ajella tänään töistä autovaruste.net:n kautta ja kysästä Hannulta :lol:
-00 TDi farkku Golf 66kw
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo eikä se nelikon sarja sovi muutenkaan etuvetoiseen. Iskarin kiinnityskohdatkin on erilaiset takapäässä. Etupäähän sopisi kyllä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Önä
Posts: 22
Joined: 27.8.2006 16:53
Location: Hankasalmi

Post by Önä »

Pasi H. wrote:Joo eikä se nelikon sarja sovi muutenkaan etuvetoiseen. Iskarin kiinnityskohdatkin on erilaiset takapäässä. Etupäähän sopisi kyllä.
Tuomio oli juurikin tuo, että EI sovi takapää...No unohretaan se sarja sitten ja mietitään asiaa uudestaan ens kesänä josko hommais sitte säädettävän uutena ja 18" taI 19" Pyörät:)

Jäi tuolta autovaruste.net:n myymälästä sentään tolla set lexus-takavalot käteen ja paikallakin jo,sekä tuli laitettua tilaukseen punapohjaiset enkelin katseet, eli "rapulaumpiot eteen" :D
-00 TDi farkku Golf 66kw
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

No eipä nuo säädettävät uutena aivan maltaita maksa. Omastakin golfista oli iskarit ihan loppu kun alustaa ruuvattiin alle, niin ei sitten niin pahalle tuntunut kun oikeasti tuli parannettua auton liikenneturvaiisuutta.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Önä
Posts: 22
Joined: 27.8.2006 16:53
Location: Hankasalmi

Post by Önä »

DJDH wrote:No eipä nuo säädettävät uutena aivan maltaita maksa. Omastakin golfista oli iskarit ihan loppu kun alustaa ruuvattiin alle, niin ei sitten niin pahalle tuntunut kun oikeasti tuli parannettua auton liikenneturvaiisuutta.
Totta tuo juurikin.Tuntuu et tossa riiselissä tuo alusta löystyy melkosen nopiaan, ja joku sitä tossa jossain aiheessa puhukin.
Ja vaikka alustasatsilla auto madaltuu tietty, niin loppuu tuo töyssyissä nyökkiminen ainaki :) Ei ota keula ainakaan nii herkästi maahan.

onko porukalla noista Fk:n säädettävistä satseista millasii kokemuksia??Ite kuullu hyvää ja huonoa:/
-00 TDi farkku Golf 66kw
User avatar
piritek
Posts: 109
Joined: 22.9.2005 20:43
Location: Oulu
Contact:

Post by piritek »

Sopiiko Hatchbackin ja Variantin sarjat keskenään.
piritek.com
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Ei sovi takapää.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Önä wrote:onko porukalla noista Fk:n säädettävistä satseista millasii kokemuksia??Ite kuullu hyvää ja huonoa:/
Kaksi FK sarjaa Silverlinenä ilman säädettäviä iskareita omistan ja molemmat on kyllä olleet ihan jees. Säädöt pelaa kuin unelma rosterin ansiosta ja muutenkaan toiminnassa ei valittamista. Passatin sarjassa takaiskarien sovitus jousiin ei ehkä ole ihan optimaalinen vaan vähän tönkkö/pompauttava, mutta tämä ilmenee vain tietynlaisissa töyssyissä. Tarkkaan miettien kyllä toisessakin sarjassa vähän samaa vikaa on. Etupää molemmissa sarjoissa toimii kyllä just eikä melkeen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
syko
Posts: 30
Joined: 7.7.2005 9:08
Location: Valkeala

Post by syko »

Saa nähä miten käy:roll: ... Tuli tilattua Eibachin jouset ja Bilstein B8 sprint (monotube) iskarit. 8)

Weitekistä (40/40) sen verran että kesti vähän päälle 120tkm/5V ja jouset edestä täysin finiitto. :cry:
Last edited by syko on 11.10.2007 23:01, edited 1 time in total.
VW Golf 3 Variant-96

75 Real VW HorsePower XD
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

syko wrote:Saa nähä miten käy:roll: ... Tuli tilattua Eibachin jouset ja Bilstein B8 sprint (monotube) iskarit. 8)
Ei pitäis olla huono setti ainakaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
syko
Posts: 30
Joined: 7.7.2005 9:08
Location: Valkeala

Post by syko »

Pasi H. wrote:
syko wrote:Saa nähä miten käy:roll: ... Tuli tilattua Eibachin jouset ja Bilstein B8 sprint (monotube) iskarit. 8)
Ei pitäis olla huono setti ainakaan.
Toivotaan... Pikkasen lisää niin olisi saanut coilit mutta aattelin että olen tuolla kiinteellä pärjänny tähänkin asti niin satsataan kunnolla laatuun.
VW Golf 3 Variant-96

75 Real VW HorsePower XD
User avatar
Matias Suominen
Posts: 92
Joined: 19.6.2007 22:01
Location: Forssa

Post by Matias Suominen »

Olisi kevääksi hakusessa alustasarjaa -94 Passat Variant 2.0 GL. Saakos noin 400 euroon minkäänlaista alusasarjaa? Kaverilla Seat Leonissa weitecin satsi, joka kelpaisi kyllä myös minullekkin. Suosituksia?
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Smigel wrote:Olisi kevääksi hakusessa alustasarjaa -94 Passat Variant 2.0 GL. Saakos noin 400 euroon minkäänlaista alusasarjaa? Kaverilla Seat Leonissa weitecin satsi, joka kelpaisi kyllä myös minullekkin. Suosituksia?
Katoppa Kitupiikistä korkeussäädettävää Premium settiä. Onko siellä sinulle passelia?
On tuo setti ainakin omassa Passatissa toiminut ja jopa sain säädettyä auton talvikorkeuteenkin (melkein vakiokorkuiseksi, ehkä -30mm.) Tonttiin tuolla saa ainakin, jos haluaa. Omassa ei anna sisälokarit niin paljon myötä, mitä tuo sarja antaa..
Talvihan tuon sarja kestämisen vasta ilmi antaa, mutta ainakin vielä tyytyväisenä mennään. (n.10 tkm takana..)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Matias Suominen
Posts: 92
Joined: 19.6.2007 22:01
Location: Forssa

Post by Matias Suominen »

kotka wrote:
Smigel wrote:Olisi kevääksi hakusessa alustasarjaa -94 Passat Variant 2.0 GL. Saakos noin 400 euroon minkäänlaista alusasarjaa? Kaverilla Seat Leonissa weitecin satsi, joka kelpaisi kyllä myös minullekkin. Suosituksia?
Katoppa Kitupiikistä korkeussäädettävää Premium settiä. Onko siellä sinulle passelia?
On tuo setti ainakin omassa Passatissa toiminut ja jopa sain säädettyä auton talvikorkeuteenkin (melkein vakiokorkuiseksi, ehkä -30mm.) Tonttiin tuolla saa ainakin, jos haluaa. Omassa ei anna sisälokarit niin paljon myötä, mitä tuo sarja antaa..
Talvihan tuon sarja kestämisen vasta ilmi antaa, mutta ainakin vielä tyytyväisenä mennään. (n.10 tkm takana..)
Eipä näytä ainakaan noita Premiumeita olevan suoraan tuohon passattiin, mutta mahtaako jonkin muun mallin iskarit käydä myös?
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
ylipaila
Posts: 28
Joined: 7.1.2007 19:37
Location: Lohja

Post by ylipaila »

Itselläni on Passat -95 2.0GL variantti ja tilasin JOM:in tehtaalta saksasta ihan kiinteän -60/-40 sarjan.
Makso kotiin tuotuna 170€.
Itse ollut ainakin ihan tyytyväinen.
Ei ole liian jäykkä mutta on kumminkin jäykempi kuin orkkis.
Kestävyydestä ei vielä tietoa kun ollut vasta kuukauden alla ja noin 2000km.

Kaveri tilasi Opel Vectra B farmariin säädettävän samasta paikasta mutta tuli kaksi kappaletta vasemman puoleisia etu iskareita. Pieniä ongelmia saada vaihdettua mutta onnistuttiin kumminkin.
Se makso noin 350€ kotiin tuotuna. Ja vaikuttaa myös ihan hyvältä. Takapää laitettiin jo ja korkeimmassa asennossa nousi noin 1.5-2.0cm entisestä. Ja sopivan jäykkä. Ei liian kova sekään.
User avatar
Matias Suominen
Posts: 92
Joined: 19.6.2007 22:01
Location: Forssa

Post by Matias Suominen »

ylipaila wrote:Itselläni on Passat -95 2.0GL variantti ja tilasin JOM:in tehtaalta saksasta ihan kiinteän -60/-40 sarjan.
Makso kotiin tuotuna 170€.
Itse ollut ainakin ihan tyytyväinen.
Ei ole liian jäykkä mutta on kumminkin jäykempi kuin orkkis.
Kestävyydestä ei vielä tietoa kun ollut vasta kuukauden alla ja noin 2000km.

Kaveri tilasi Opel Vectra B farmariin säädettävän samasta paikasta mutta tuli kaksi kappaletta vasemman puoleisia etu iskareita. Pieniä ongelmia saada vaihdettua mutta onnistuttiin kumminkin.
Se makso noin 350€ kotiin tuotuna. Ja vaikuttaa myös ihan hyvältä. Takapää laitettiin jo ja korkeimmassa asennossa nousi noin 1.5-2.0cm entisestä. Ja sopivan jäykkä. Ei liian kova sekään.
Saiskos pasuunasta kuvia? Olikos pahakin homma tilata suoraan tehtaalta? =)
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
ylipaila
Posts: 28
Joined: 7.1.2007 19:37
Location: Lohja

Post by ylipaila »

www.nettiauto.com/1570506

Viimeisessä kuvassa alustasarja juuri asennettu.
Pudonnut vielä lisää tuosta.

Ihan jom.de sivulta tilasin. Ei ollut paha homma.
Kesti tasan kuukauden tilauksesa että tuli.
Kaverilla kesti kaksi viikkoa tilauksesta.
Post Reply