VW Golf IV Variant vikalista

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
sami/golf tdi
Posts: 26
Joined: 4.5.2008 11:40

egr putsattu edelleen nykii

Post by sami/golf tdi »

no nyt tein itse tutkimuksia la liikuttelin sitä egr venttiilin vartta käsin ja mitä enemmän sitä sisälle painoin sitä huonommin moottori kävi ja lopulta sammui...et kyl vika on siinä...ja sit kun tyhjäkäynti alko vaeltaa menin kattoo liikkuuko se egr venttiilin kara ja se se meni edestakasin koko ajan...alipaine sitä tod näk ohjaa
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

sami/golf tdi:
Mahdatko tarkottaa sitä sammutusläppää? Sijaitsee siinä jakopään puolella heti sen kumisen ahtopaineletkumutkan kanssa..
Siinä on se tanko siihen alipainekelloon... Jos sen käsin painat pohjaan niin ei taatusti moottori käy kun se ei saa ilmaa :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
sami/golf tdi
Posts: 26
Joined: 4.5.2008 11:40

alipaine

Post by sami/golf tdi »

just sitä tarkoitin ja kun sen tangon ihan sisään painoin auto sammu...ja silloin kun tyhjäkäynti vaeltaa se tanko seilaa edestakaisin
Section6
Posts: 65
Joined: 13.6.2008 21:33
Location: Kuopio

Post by Section6 »

Autossa älytön virran vajaus. Valot himmenee kun laittaa parkissa puhaltimen päälle ja toisin päin että puhallin hiljenee kun laittaa vaikka peruutusvaihteen päälle. Tuntuu että kulkeekin pirteemmin kun ottaa ilmastoinnin pois päältä.

Pitäisi akku tarkastaa ensin, että missä kunnossa. Mitäs sitten?
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Vaikkapa maadoitus ja positiivisen akunkengän kunto/putsaus, kaapeleiden kunto. Latausjännitteen mittaus yleismittarilla. Pitäisi löytyä ainakin 13,7v.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Section6
Posts: 65
Joined: 13.6.2008 21:33
Location: Kuopio

Post by Section6 »

Onkohan sitä niin laiska vai eikö sitä oikeasti menoiltaan kerkeä tämmöistä pikkujuttuakaan tarkastamaan.. :oops:
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

Ja ilmastointihan syö aina autosta hieman tehoja.Eli se on ihan normaalia,että menee pirteämmin kun ei ole päällä.Pienempitehoisissa autoissa sen vielä huomaa hyvin :wink:
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Itellä ei oo edes käyny mielessä ottaa ilmastointia pois päältä jos esim koittaa jotain varttimailia tms. Täytyypä joskus kokeilla paljonko vaikuttaa. Joutokäynnillä tulee 0,2 litraa enempi kulutusta ajotietokoneen mukaan että kyllä se hitusen vaikuttaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Käsittääkseni ilmastoinnissa on joku automaatti että kytkeytyy hetkeksi pois kun poljet kaasun pohjaan.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Tohon en kyllä ihan heti usko...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Pasi Häkli wrote:Tohon en kyllä ihan heti usko...
No ota selvää :D
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ku viitsis :D Kyllä sen saisin selville kun kävisin töistä lainaamassa testeriä. En vaan taida jaksaa :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

En muista lukiko se ohjekirjassa vai mistä lähteestä sen bongasin, mutta muutkin tuntuu viljelevän samaa legendaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Basu
VCF Member
Posts: 1452
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Post by Basu »

Täällä ainakin otetaan etenkin moottoritiellä ohittaessa ilmastointi pois käytöstä juuri sen hetkellisen (suuren) kulutuksen vuoksi.
En ole kuullutkaan tuollaisesta että tarpeeksi kun painaa kaasua, niin ilmastointi menisi automaattisesti pois päältä. Innolla siis odotan vaikka Pasin testausta. :D
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
User avatar
Kemizti
Posts: 648
Joined: 14.6.2005 23:16
Location: Tanpere
Contact:

Post by Kemizti »

Komppaan kyllä jmr:n mielipidettä.. (olisko sitten joku muinaisjäänne ominaisuus näissä ilmastoiduissa III-koppasissa)
Octavia 2,0TDI Combi -06
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Onhan noita ollut, mm. 850 volvossa oli. Eipä taida volkkareissa muut kuin climatronicit sammua lämä tiskissä, jos nekään? Faijan passatissa oli kyllä tuo toiminto aikanaan toisinpäin, eli ilmastointi toimi ainoastaan sillon kun oli lämä tiskissä :lol: Asia korjaantui myöhemmin uudella puhaltimen moottorilla.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Uskallan aika vahvasti epäillä että ilmastoinnin kompura ei välitä pätkän vertaa kaasupolkimen asennosta :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Section6
Posts: 65
Joined: 13.6.2008 21:33
Location: Kuopio

Post by Section6 »

Section6 wrote:Autossa älytön virran vajaus. Valot himmenee kun laittaa parkissa puhaltimen päälle ja toisin päin että puhallin hiljenee kun laittaa vaikka peruutusvaihteen päälle. Tuntuu että kulkeekin pirteemmin kun ottaa ilmastoinnin pois päältä.

Pitäisi akku tarkastaa ensin, että missä kunnossa. Mitäs sitten?
Auto kävi eilen Laakkosella sähkömiehen tarkastelussa pari tuntia, mitään vikaa ei löytynyt mutta tuntuu nyt toimivan paremmin. Kai jossain oli jotain kosketushäiriötä kun se availi niitä.
Vielä tänään huomasin kun valoihin menin niin puhallin hiljeni hetkeksi ja näin kun valot välähti, edessä olevan pakun perästä.
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
Section6
Posts: 65
Joined: 13.6.2008 21:33
Location: Kuopio

Post by Section6 »

^Nyt kun olen alkanut tiedostamaan tuota oiretta enemmän niin olen liittänyt valojen välähdyksen ja puhaltimen härön jarrun painamiseen. Voisikohan se jarruanturi mikä siellä jalkatilassa onkaan häröillä tuolleen?

Toinenkin asia mikä tukee tuota anturiteoriaa on kun meillä oli firmassa ennen LT josta meni jokin vastaava jarruanturi ja siitä hävis välillä turbo ja se sammuili tai ei sammunut avaimesta sammuttamallakaan.
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Nuo viat ei kyllä mitenkään voi liittyä jarruvalokatkasijaan...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Section6
Posts: 65
Joined: 13.6.2008 21:33
Location: Kuopio

Post by Section6 »

Pasi Häkli wrote:^ Nuo viat ei kyllä mitenkään voi liittyä jarruvalokatkasijaan...
Mutta jos kerran LT:ssä oli tuollainen ihmevika niin miksei myös tuossa minunkin..? Kuopion Laakkosella ne LT:n tutkivat eivätkä eka löytäneet mitään.

Oiskos sulla heittää mitä kannattaisi lähteä tarkastelemaan seuraavaksi, tänäänkin hävisi tehot mutta ne palasi bootin jälkeen. Ei meinannut tyhjällä autolla ja tyhjä kärri perässä kiihtyä edes kolmosella 80 vauhtiin. :shock:
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
User avatar
Mara
Posts: 57
Joined: 2.1.2005 13:00
Location: Vantaa

Laakerit

Post by Mara »

125000 km kesti etupyörän laakeri, kun se melun takia piti vaihtaa, välystä ei vielä ollut. Laakeri 67,40 ja työ 115,83 merkkihuollossa tehtynä. Toinenkin etupyörä ääntelee vähän, joten pian siihenkin on vaihdettava laakeri.
Jarrupalat ovat vielä alkuperäiset
VW Golf 1,6 TDI Variant 77 kW (105 hv) BlueMotion DSG Highline
Tona
Posts: 24
Joined: 14.4.2008 13:41

Post by Tona »

Tyhjäkäynti seilaa, samoten jos ajaa vakionopeudensäätimellä niin pientä nykimistä havaittavissa koko ajan. Mistähän moinen?
Golf Variant -05
Section6
Posts: 65
Joined: 13.6.2008 21:33
Location: Kuopio

Post by Section6 »

Nyt löytyi pitkään vaivannut ärsyttävä sähkövika. Vetokoukun pistorasiassa oikosulku.
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
zfyi
Posts: 1
Joined: 7.10.2008 19:40
Location: vantaa

Post by zfyi »

Eli autona on golf variant 1.9tdi tiptronic 85kw -01, kilometrejä takana n. 200tkm

Tällä hetkellä päällä olevat viat:

- Climatronic puhallus teho erittäin heikko
- Penkinlämmittimet ei toimi
- Apparin etupyörän laakeri rahisee kääntäessä
- Paljon nitinöitä, natinoita ja kolinoita alustassa
- Jäähdytinnesteen tasosta valitellut kylmällä kelillä (vaikka nestettä on)
- Välillä kylmänä iskiessä D:n sisään niin vetää tyhjää (keppiä edes takas veivaamalla löytyy veto taas)
- Tiptronicci välillä tuntuu luistavan, vaihtaa välillä paukkuen, täristää kiihdyttäessä ja arpoo vaihteita välillä (aika entinen varmaan) :lol:
- Apparin oven "kytkin" ei toimi (ei valot syty yms jos apparin oven avaa)
- Etulevyt täristää jarruttaessa, vaikka vähän aikaa sitten vaihdettu... jarruteho muutenkin heikko
- Muutaman kerran ajonesto käynnistäessä temppuilut ja auto sammunut samantien

Tässä nyt jotain mitä tulee nopeesti mieleen...
User avatar
Alkaline
Posts: 315
Joined: 20.4.2008 9:57
Location: Tampere

Post by Alkaline »

Tona wrote:Tyhjäkäynti seilaa, samoten jos ajaa vakionopeudensäätimellä niin pientä nykimistä havaittavissa koko ajan. Mistähän moinen?

olisko huono kytkentä eculla ja siksi nytkyttelee?
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

kaukaa tuolta ylhäältä haettua mut mersuissa on kans sitä sydeemiä et ilmastointi menee pois päältä ku lämä tiskissä ajaa :twisted:
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Brode
Posts: 4
Joined: 22.11.2008 9:07
Location: Varkaus

Post by Brode »

Huomenia! Onnistuihan rekkautuminen tälle sivustolle vihdoinkin!!!

Omassa kulkimessani('02 1.6 Golf Variant Trendline, aj.n.150tkm) ilmenneitä ongelmia/vikoja:

-Startatessa kuuluu ylimmäräinen ääni,vissiin poistuu startin rasvauksella,

-Puhaltimen moottori vinkuu,miten on foorumilaiset tuon ongelman korjanneet ja mitä maksoi? Vissiin menee moottori vaihtoon vai onko muuta keinoa saada tuo ääni pois..??

-Taustavalot lämmönsäätimen,puhalluksen nopeuden ja puhalluksen suunnan säätimien takaa paloi,onkos siitä kellään tietoa miten iso ja kallis korjaus tuo on? Tämä vika kyrpii,ilmastoinnin ja ilmankierron-napin merkkivalot palaa kyllä.

Parin viikon päästä menossa 150tkm:n huoltoon jossa vaihdetaan eteen levyt samalla ja ajattelin laitattaa nuo pikkuviat kuntoon,mikäli on kohtuu hintaista..?

-B-
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Brode wrote: -Startatessa kuuluu ylimmäräinen ääni,vissiin poistuu startin rasvauksella


-Taustavalot lämmönsäätimen,puhalluksen nopeuden ja puhalluksen suunnan säätimien takaa paloi,onkos siitä kellään tietoa miten iso ja kallis korjaus tuo on? Tämä vika kyrpii,ilmastoinnin ja ilmankierron-napin merkkivalot palaa kyllä.
- Bendixin tarkastus ja rasvaus. Voi olla hivenen jäykkä, niin jää startatessa kiinni.

- Puhallusnopeuden namiskasta (se keskimmäinen) papukaijapihdeillä kiinni ja nyppäys, niin se lähtee irti. Voipi laittaa fylliä väliin, niin pihdit ei tee namiskaan jälkiä. Takana on yksi poltin, mikä lähtee vaikkapa sopivalla letkunpätkällä nyppäsemällä irti. Siis painat sen letkun siihen polttimeen ja vedät ulos. Uusi poltin menee samalla tavalla paikalleen ja namiska painamalla. Katsot vaan että menee oikeaan asentoon. Kirveelläkään en muista minkä tyyppinen se poltin on.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Pekka H
Posts: 339
Joined: 5.9.2005 19:34
Location: Muhos

Post by Pekka H »

Startin rääkyminen on ominaisuus. Mulla on huutanu se siitä lähtien ku auton ostin mutta toimii edelleen. Viimeksi tänään sain osakseni kummastuneita :shock: katseita Oulussa parkkihallissa ku auton käynnistin.

Tuon lämmönsäätimen taustavalon vaihdoin tuossa taannoin, minäkään en muuta muista ku että se oli semmonen tosi pikkunen polttimo.
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ei se startin rääkyminen ole ominaisuus, vaan vika. Yleinen sellanen kylläkin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

DJDH wrote:Kirveelläkään en muista minkä tyyppinen se poltin on.
1,2w lasikantapolttimo.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Brode
Posts: 4
Joined: 22.11.2008 9:07
Location: Varkaus

Kovasti kiitoksia!

Post by Brode »

Kiitos ja kumarrus näistä vastauksista,täytyy kokeilla tuon taustavalon vaihtoa jahka emo kotiutuu ja löydän sopivan polttimon.

Vielä tuo puhaltimen ujellus,miten sen kanssa? Siihen jos saisi vastauksen vielä niin olisin iloinen ja kiitollinen :)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Voi sen irrottaa ja yrittää voidella laakereita, mutta en tiedä moniko on onnistunut saamaan sen hiljaseksi...?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Section6
Posts: 65
Joined: 13.6.2008 21:33
Location: Kuopio

Post by Section6 »

Section6 wrote:
Section6 wrote:Autossa älytön virran vajaus. Valot himmenee kun laittaa parkissa puhaltimen päälle ja toisin päin että puhallin hiljenee kun laittaa vaikka peruutusvaihteen päälle. Tuntuu että kulkeekin pirteemmin kun ottaa ilmastoinnin pois päältä.

Pitäisi akku tarkastaa ensin, että missä kunnossa. Mitäs sitten?
Auto kävi eilen Laakkosella sähkömiehen tarkastelussa pari tuntia, mitään vikaa ei löytynyt mutta tuntuu nyt toimivan paremmin. Kai jossain oli jotain kosketushäiriötä kun se availi niitä.
Vielä tänään huomasin kun valoihin menin niin puhallin hiljeni hetkeksi ja näin kun valot välähti, edessä olevan pakun perästä.
Lopullinen vika olikin takavalon pohjalevyn hapettuminen. Tai ei enää ole ainakaan häröillyt valot ja puhaltimet.
Jos ja kun IV golfissa takapissapoika vuotaa konttiin, voiko sitä pesunestettä millään päästä vasemman puolen takavalon sisälle?

Oli muuten taas polttanut moottorinlämpötila-anturinkin.. Mikähän ihme senkin poltti jo toisen kerran 6kk sisällä.
Nyt on uusi anturipaikallaan ja eikä tahdo lähteä kunnolla käyntiin lämmitettynä, kylmänä lähtee kuin palmun alta.
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
G0lf IV
Posts: 1
Joined: 30.11.2008 21:46

Post by G0lf IV »

Mistä mahtaa johtua satunnaisesti startatessa sellainen kova inahdus ääni? Ääni kuuluu ehkä noin 10-15 käynnistyksen välein.
Teutori
Posts: 4
Joined: 5.12.2008 14:00

Post by Teutori »

Golf Variant -02 1.9TDI 96kW, ostettaessa 112tkm, nyt 1,5v myöhemmin 160tkm.

Tuulilasi vaihdettu, nykyinen ei vw-lasi on kestänyt jo useammankin kiven/nastan ilman säröjä. Ilmastoinnin kylmäaineet lähti harakoille putkirikon takia. Kytkin ja vauhtipyörä vaihdettu ja puolen vuoden päästä taas uudestaan... Silloin tosin "vain" kytkin + työsylinteri ja pääsylinteri. Oli sylinteristä vuotanut kytkimeen, joka pilasi myös kytkinpaketin. Sama vika ilmeisesti ensimmäiselläkin kerralla, eivät ilmeisesti huomanneet sylinterin vuotoa.

Uusimpana vikana vasemman puolen kaikki vilkut jäivät palamaan. Ränkkäilyn jälkeen toimivat taas, tästä episodista seurauksena nyt ei toimi takarekkarivaloista vasemman puoleinen. Olisiko ko valon oikosulku voinut aiheuttaa vilkkuihin tuon?
Golf Variant -02 1.9TDI 96kW + Punto -95 työautona ja traktorina
Section6
Posts: 65
Joined: 13.6.2008 21:33
Location: Kuopio

Post by Section6 »

Teutori wrote:Golf Variant -02 1.9TDI 96kW, ostettaessa 112tkm, nyt 1,5v myöhemmin 160tkm.

Tuulilasi vaihdettu, nykyinen ei vw-lasi on kestänyt jo useammankin kiven/nastan ilman säröjä. Ilmastoinnin kylmäaineet lähti harakoille putkirikon takia. Kytkin ja vauhtipyörä vaihdettu ja puolen vuoden päästä taas uudestaan... Silloin tosin "vain" kytkin + työsylinteri ja pääsylinteri. Oli sylinteristä vuotanut kytkimeen, joka pilasi myös kytkinpaketin. Sama vika ilmeisesti ensimmäiselläkin kerralla, eivät ilmeisesti huomanneet sylinterin vuotoa.

Uusimpana vikana vasemman puolen kaikki vilkut jäivät palamaan. Ränkkäilyn jälkeen toimivat taas, tästä episodista seurauksena nyt ei toimi takarekkarivaloista vasemman puoleinen. Olisiko ko valon oikosulku voinut aiheuttaa vilkkuihin tuon?
Oletko tarkastanut vasemman takavalonpohjan ettei ole hapettunut, mahdollisesti pissapojanletku vuotaessaan voinut hapettaa juotokset.
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
Arskam
Posts: 30
Joined: 25.6.2007 10:16

Post by Arskam »

1,6 Golf variant -01 hyytyi ajossa, ei jaksa vetää ja ei nosta kieroksia yli 3.5 tonnin. Mitään häiriövaloja ei kuitenkaan pala taulussa. Onko vinkkejä antaa ?
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Käykö kuitenkin tasasesti kaikilla neljällä?
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Arskam
Posts: 30
Joined: 25.6.2007 10:16

Post by Arskam »

Tyhjäkäyntiä käy kuin kello, mutta tehot on täysin hukassa.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Olisko katista lähtenyt tavarat liikkeelle ja tukkinut putken? Tai katti sulanut. Ei olisi ensimmäinen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Arskam
Posts: 30
Joined: 25.6.2007 10:16

Post by Arskam »

Ei ole. Tutkin jo sen vaihtoehdon kun itsekkin epäilin sitä.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Entäs onko jako hypännyt?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Arskam
Posts: 30
Joined: 25.6.2007 10:16

Post by Arskam »

No niin purin lisää. Ilmeisesti AZD on kahdella katilla ? Otin koko putken irti ja niinhän siellä laippaliitoksen yläpuolella näkyy verkkopallo joka oli osittain sulanut. Ei ihme että tukkii koko putken :)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Dodii, hyvä että vika löyty.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
tomiv
Posts: 2
Joined: 18.2.2009 19:16

Post by tomiv »

täällä kans 1.6 04 golf variant auto ollu 4k ja pientä vikaa on ollu!
mm.jarrut tärisytti jarruttaessa vika loppu kun avasivat liikkeessä ja puhdistivat mut jarrut vielä vähän kahisee
sit kun ajo kuoppaan tai töyssyyn niin sit kolahteli apparinpuolellla vika oli josain puslassa mikä myös meni takuun piikkii!
mut sit joulukuussa oli aamulla akku loppu kävin suoraan ostamassa uuden akun kunnes tammikuun alussa oli taas akku tyhjä kävin takuuseen vaihtamassa uuden akun ja mittailin mittarilla joka aamu n.viikon ajan ja virta väheni kokoajan sit ei tullu muuta mielen et sen on pakko olla 1f konkka peräkontissa mikä purkaa akkua jotenkin? otin sen pois jolloin rupesi pitämään virtaa n.12.70v et ainakin nousi virta akussa kun mittasin seuraavana päivänä.
nyt sit oli viime viikonloppuna taas akku tyhjä!!! otin näytön edestä irti sekä sulakkeen virtajohdoista eli sen takana on mankka niskatuki näyttöx2 ja singnaali vahvistaja näytöille.
kaikki on kytketty kunnolla liittimien kanssa! sit pistin paksumman maajohdon suoraan akulta runkoon mut sen ei pitäisi kyl vaikuttaa mitenkään.
etunäyttö lähtee päälle suoraan kun laittaa virran päälle mut nyt sekin on pois!
tänä aamulla oli virta 12.36v et olen täs mittailu parina päivänä aamuisin ennen kun lähen töihin!!!

olisiko täällä tietäjiä jotka voisivat antaa neuvoja mistä vois vikaa tutkia ja sori kun tästä tuli romaani :D
muuten olen ollu tyytyväinen golfiin
Arskam
Posts: 30
Joined: 25.6.2007 10:16

Post by Arskam »

Onko muuten paha operaatio toi pakosarjan irroitus. Pakko kysyä tyhmiä, mutta ilmeisesti moniurahihna pitää irroittaa, samoin laturit yms. Onko vinkkejä antaa, jottei tulis turhaa purkamista tehtyä eikä sutta ja sekundaa :)
tomiv
Posts: 2
Joined: 18.2.2009 19:16

Post by tomiv »

eikö ole ketään jolla olisi tietoa golffin mahdollisesta sähköviasta?
tossa on tietoa paririviä takaisin päin
terz1
Posts: 13
Joined: 1.4.2009 15:37

Post by terz1 »

mun 1.9 tdi vuodelta 2001 kävi viikko sitten jakopääremontissa jonka aikana autosta katosi tehot.
just ja just pääsee satasen vauhtiin, jos varaa tarpeeksi aikaa!
vikakoodina näkyy liian alhaiset ahtopaineet.
samana iltana sitten huomasin että tyhjäkäynnillä jarrupoljin muuttuu kivikovaksi kun kerran- kaks polkasee... liittyneekö toisiinsa nämä asiat, en tiedä?
ilmamassamittaria odoteltiin viikko ja lopulta sekään ei tuonut apua tilanteeseen... huomenna kai alamme tarkastelemaan johtoja... :?
kaikki vinkit tervetulleita ja onpa kiva tällänen foorumi... :P
Post Reply