G3 variantin -95 1.8 tyhjäkäynnin säätö

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Mikhu
Posts: 23
Joined: 6.10.2009 23:21
Location: alajärvi

G3 variantin -95 1.8 tyhjäkäynnin säätö

Post by Mikhu »

Eli vaihdoin ton 1-pisteruiskun alla olevan paksun kumilaipan (entinen oli vaakatasossa halki koko alalta) niin sen jälkeen käynnistettäessä kierrokset jää tonne 600rpm.tää on aina kun käyntiin laittaa ja kun lämpenee niinniin tyhjäkäynti seilaa 800 ja 900 välillä. mitähän tolle osais tehdä?
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Tyhjäkäynti säätyy itsekseen kohdalleen.
Nyt kun se laippa on ollut hajalla niin kone on "oppinut" käymään tyhjäkäyntiä sen vuotavan laipan kanssa. Nyt kun se laippa on ehjä ei nuo "opitut" arvot enää pidä paikkaansa. Aika pian kone kuitenki sopeutuu tuohon muuttuneeseen tilanteeseen ja rupiaa käymään normaalisti tyhjäkäyntiä.
Tuo sopeutuminen saattaa hieman nopeutua jos käytät autos vähä pidempään tyhjäkäynnillä. (5min.)

Ja mitä tulee tohon kierrosten seilaamiseen ni tarkasta ettei missään ole imuvuotoja.

Myös virranjakajan akselissa saattaa olla sivu-/pystyvälystä sen verran et se aiheuttaa tyhjäkäynnin seilaamista
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Mikhu
Posts: 23
Joined: 6.10.2009 23:21
Location: alajärvi

Post by Mikhu »

no toi on nyt reilun kuukauden pysyny tommosena toi tyhjäkäynti ja ennen sen laipan vaihtoa ei seilannut mihinkään.
mut pitää katella jos siellä vuotaa jostain.
toinen juttu et miten tosta lähtee ovien ulkokahvat irti?
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Jos et alipainevuotoja löydä ni koitappa ottaa akunkenkä vartiksi irti. Silloin pitääs noiden sopeutuksien nollaantua. Jos ongelmat jatkuu vielä sen jälkeen niin sitte kannattaa tarkastaa sen ykspisteruutan liittimet ja johdot.


Ovenkahva lähtee irti kun irrotat oven takaosassa olevan ruuvin joka sijaitsee kahvan kohdalla.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

Omassa roppelossa ei suostunu nollautumaan millään... vaikka oli akku irti ym ja piti virtoja päällä jonkin aikaa sun muuta... mut testerillä oppi heti ja rupes käymään tyhjäkäyntiä lailles... ennen kävi sillontällön 600rpm :P yleensä ei lainkaan =)
Jarrutehostimen letkun oot varmaan tarkastanu ettei vuoda ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikhu
Posts: 23
Joined: 6.10.2009 23:21
Location: alajärvi

Post by Mikhu »

No nyt rupes käymään normaalisti kun käytti akunkengän irti ja sen jälkeen piti kierrokset siinä 900 ja 1000 välillä.
On se kumma kun tonkin tehny jo kerran aikaisemmin niin silloin ei auttanut.
Joutuuko tota kahvaa miten voimalla repii et lähtee irti? Sen ruuvin irrotin mut istuu silti kuin täi tervassa :(

Mutta kiitokset neuvoista :D
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Kyllä sen ovenkahvan pitääs lähteä ilman voimankäyttöä irti.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

eikös sitä pitäny lykätä eka eteenpäin ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikhu
Posts: 23
Joined: 6.10.2009 23:21
Location: alajärvi

Post by Mikhu »

^ Aivan oikein. Ensin ruuvi irti, sit työnnetään kahvaa eteenpäin ja sit nousee pois koloistaan.
Kiitos avusta!
Post Reply