G3 variantin -95 1.8 tyhjäkäynnin säätö
G3 variantin -95 1.8 tyhjäkäynnin säätö
Eli vaihdoin ton 1-pisteruiskun alla olevan paksun kumilaipan (entinen oli vaakatasossa halki koko alalta) niin sen jälkeen käynnistettäessä kierrokset jää tonne 600rpm.tää on aina kun käyntiin laittaa ja kun lämpenee niinniin tyhjäkäynti seilaa 800 ja 900 välillä. mitähän tolle osais tehdä?
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Tyhjäkäynti säätyy itsekseen kohdalleen.
Nyt kun se laippa on ollut hajalla niin kone on "oppinut" käymään tyhjäkäyntiä sen vuotavan laipan kanssa. Nyt kun se laippa on ehjä ei nuo "opitut" arvot enää pidä paikkaansa. Aika pian kone kuitenki sopeutuu tuohon muuttuneeseen tilanteeseen ja rupiaa käymään normaalisti tyhjäkäyntiä.
Tuo sopeutuminen saattaa hieman nopeutua jos käytät autos vähä pidempään tyhjäkäynnillä. (5min.)
Ja mitä tulee tohon kierrosten seilaamiseen ni tarkasta ettei missään ole imuvuotoja.
Myös virranjakajan akselissa saattaa olla sivu-/pystyvälystä sen verran et se aiheuttaa tyhjäkäynnin seilaamista
Nyt kun se laippa on ollut hajalla niin kone on "oppinut" käymään tyhjäkäyntiä sen vuotavan laipan kanssa. Nyt kun se laippa on ehjä ei nuo "opitut" arvot enää pidä paikkaansa. Aika pian kone kuitenki sopeutuu tuohon muuttuneeseen tilanteeseen ja rupiaa käymään normaalisti tyhjäkäyntiä.
Tuo sopeutuminen saattaa hieman nopeutua jos käytät autos vähä pidempään tyhjäkäynnillä. (5min.)
Ja mitä tulee tohon kierrosten seilaamiseen ni tarkasta ettei missään ole imuvuotoja.
Myös virranjakajan akselissa saattaa olla sivu-/pystyvälystä sen verran et se aiheuttaa tyhjäkäynnin seilaamista
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
^Jos et alipainevuotoja löydä ni koitappa ottaa akunkenkä vartiksi irti. Silloin pitääs noiden sopeutuksien nollaantua. Jos ongelmat jatkuu vielä sen jälkeen niin sitte kannattaa tarkastaa sen ykspisteruutan liittimet ja johdot.
Ovenkahva lähtee irti kun irrotat oven takaosassa olevan ruuvin joka sijaitsee kahvan kohdalla.
Ovenkahva lähtee irti kun irrotat oven takaosassa olevan ruuvin joka sijaitsee kahvan kohdalla.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
Omassa roppelossa ei suostunu nollautumaan millään... vaikka oli akku irti ym ja piti virtoja päällä jonkin aikaa sun muuta... mut testerillä oppi heti ja rupes käymään tyhjäkäyntiä lailles... ennen kävi sillontällön 600rpm
yleensä ei lainkaan =)
Jarrutehostimen letkun oot varmaan tarkastanu ettei vuoda ?

Jarrutehostimen letkun oot varmaan tarkastanu ettei vuoda ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
No nyt rupes käymään normaalisti kun käytti akunkengän irti ja sen jälkeen piti kierrokset siinä 900 ja 1000 välillä.
On se kumma kun tonkin tehny jo kerran aikaisemmin niin silloin ei auttanut.
Joutuuko tota kahvaa miten voimalla repii et lähtee irti? Sen ruuvin irrotin mut istuu silti kuin täi tervassa
Mutta kiitokset neuvoista
On se kumma kun tonkin tehny jo kerran aikaisemmin niin silloin ei auttanut.
Joutuuko tota kahvaa miten voimalla repii et lähtee irti? Sen ruuvin irrotin mut istuu silti kuin täi tervassa

Mutta kiitokset neuvoista

- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
eikös sitä pitäny lykätä eka eteenpäin ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;